2018-04-11, 00:53
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
En fundering jag har är om kemgasanfallet kan ha genomförts av den syriska arméen, men utan Assads medgivande/vetskap. Frågan är om han verkligen har full koll på vad alla olika officerare hittar på alla gånger?

----

Bara en fundering från min sida alltså...

Säkerligen en helt riktig fundering. Jag för min del kan inte tro annat än att det är en stående order bland alla regeringsstyrkor och regeringsanknutna dito att under inga som helst omständigheter använda kemvapen. De har ju som sagt inget att vinna men massor att förlora på det.
Varför skulle syriska armén ge USA:s enorma krigsmakt en legitim anledning att angripa dem?
Citera
2018-04-11, 01:36
Medlem
Skulle tro att galningen Erdogan är inblandat i detta på något vis. Provocerande attack för att försöka få igång WW3 med ett USA mot Ryssland men det kommer inte hända. Sanningen lär hinna fram långt innan. Han har tur om inga kopplingar kan hittas till honom från de islamistgrupperingar som med största sannolikhet utfört det. Annars så lär helvetet bryta lös därborta, men då lyckligtvis med USA och Ryssland på samma sida.
Citera
2018-04-11, 01:38
Medlem
Sån satans uppenbar false flag så jag vet inte om jag någonsin sett en mer uppenbar. Givetvis ligger Israel med hjälp av någon rebellgrupp bakom detta.

De är rädda nu när storebror var på väg att dra sig ut Syrien.
Citera
2018-04-11, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Sverige har alldrig varit något annat (med ytterst få undantag) än USAhora och hjälpt USA och andra västliga folkmordsländer med folkmord. Palme gav all hemlig info han fick om Vietcong till USA, Palme frigav Ustasamonstret Baresic. Sverige är typiskt västerländskt hycklande folkmordiskt skitland. Tack och lov för den ointegrerbara muslimska massinvandringen till Sverige och dom flesta västländer, poetisk rättvisa.

Sverige I UNSC var frånvarande med sin röst om att låta OPCW inleda en självständig utredning i den påstådda kemiska attacken i Douma. Ett lågvattenmärke efter det andra inför hela världen. Varför inte delta och visa att man är villig att vara transparent?
Citera
2018-04-11, 01:59
Bannlyst
Obekräftade uppgifter kommer in om franska och amerikanska plan i luften ovanför Jordanien

https://www.zerohedge.com/news/2018-04-10/alert-issued-syria-air-strike-within-hours-russia-relcates-military-helicopters
Citera
2018-04-11, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swaghetti
Sån satans uppenbar false flag så jag vet inte om jag någonsin sett en mer uppenbar. Givetvis ligger Israel med hjälp av någon rebellgrupp bakom detta.

De är rädda nu när storebror var på väg att dra sig ut Syrien.

Douma är den enda, förutom en till, förort i Damaskus som är under terroristernas kontroll. Vilket sammanträffande att den påstådda gasattacken skedde just där kan man tycka. Borde inte det internationella communityt fördöma terroristerna som ockuperar Douma? Rätt tyst på den fronten.
Citera
2018-04-11, 02:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att Trump tänker göra slut på det Syriska flygvapnet, det nu som finns..

(den här tidslinjen när det skall att börja smälla, är ett besked till Ryssarna. Stig åt sidan innan "detta klockslag", så att inte ni även riskerar att få förluster..)

Ryssland har tydligt markerat att ett sådant övertramp kommer att besvaras genom att ''källan för angreppen'' kommer att attackeras med full kraft.
Citera
2018-04-11, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Varför dra på sig världens största krigsmakts ilska med meningslösa illdåd? False flag så det skriker om det..
Visst går det inte utifrån tillgänglig information att utesluta false flag. Men att kalla det för "meningslösa illdåd" (ur Assads synvinkel) är fel. Med attackerna så skrämmer han rebellerna till lydnad. Typ "lägg ner era vapen eller gå samma öde tillmötes". Assad har motiv att sätta skräck i motståndet och det gör man effektivt med hänsynslösa kemvapen.
Citera
2018-04-11, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Visst går det inte utifrån tillgänglig information att utesluta false flag. Men att kalla det för "meningslösa illdåd" (ur Assads synvinkel) är fel. Med attackerna så skrämmer han rebellerna till lydnad. Typ "lägg ner era vapen eller gå samma öde tillmötes". Assad har motiv att sätta skräck i motståndet och det gör man effektivt med hänsynslösa kemvapen.
Assad har inte haft kemiska vapen sedan 2014, då de förstördes.

https://www.theguardian.com/world/2013/oct/06/syria-chemical-weapons-destroyed
https://www.nytimes.com/2013/09/15/world/middleeast/syria-talks.html
Citera
2018-04-11, 02:38
Medlem
Nu har det börjat enligt twitter.
Citera
2018-04-11, 02:39
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo

Notera att samtliga dessa kemvapenattacker som tillskrivits Assadregimen varit fullständigt meningslösa ur militär synvinkel. Och självfallet gravt kontraproduktiva i propagandahänseende.
Resten kan du nog lista ut själv...
Citera
2018-04-11, 02:45
Medlem
tverskoys avatar
Det känns som att Washington gänget missade Putin säga att "varför ska vi ha en värld där det inte finns Ryssland?". Det var en klar markering tycker jag. Putin är redo att trycka på knappen om USA krossar den röda linjen. Jag anser att USA bör backa nu. Ryssland tog en stor ekonomisk stryck och en militär handling kan leda till en katastrof. Det är dags för en akut nedtrappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in