2018-04-08, 20:32
Medlem
B-Dawks avatar
I snacket om unga italienska spelare och Gli Azzurri så tycker jag det är tråkigt för italiensk fotboll att en av de största unga talangerna i Pietro Pellegri lämnade Genoa och landet och fortsätter sin karriär i Monaco.

Är talangutvecklingen så dålig bland italienska toppklubbar?
Citera
2018-04-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
I snacket om unga italienska spelare och Gli Azzurri så tycker jag det är tråkigt för italiensk fotboll att en av de största unga talangerna i Pietro Pellegri lämnade Genoa och landet och fortsätter sin karriär i Monaco.

Framförallt är löneutvecklingen usel.

Billigare att importera afrikaner. Det finns få lag som vågar satsa på inhemska talanger. I Italien handlar det desperat om att spela i Serie A pga TV-pengar. På samma vis är det en desperat jakt på CL. Där de riktigt stora pengarna finns.

Italien lider av svag ekonomi...
Citera
2018-04-08, 21:03
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Juventus ville så klart ha Pellegri men det sägs att han föredrog Monaco då han skulle få mer speltid där. Förståeligt om så är fallet. Just i Juventus är konkurrenssituationen så klart extrem för en ung anfallare, men i allmänhet lär lånekarusellerna i Italien inte vara jättelockande (om man kan undvika dem). Att Monaco dessutom ska ha betalat €25m + €5m (bonusar) var nog också en bidragande faktor till att monegaskerna vann dragkampen.
Citera
2018-04-10, 22:36
Medlem
P.Gs avatar
Även om zach tappat hoppet och bugat ut så hoppas man ju att han ändå inte kunnat slita sig helt, utan sitter någonstans där ute och ser de Rossi blygsamt kliva fram ur Tottis skugga.
Senast redigerad av P.G 2018-04-10 kl. 22:43.
Citera
2018-04-10, 22:38
Medlem
Knugen37s avatar
Det var fan det sjukaste jag sett. Ska aldrig mer skriva en motsägelse om vare sig Roma eller Dzeko. Fyfan va stort.
Citera
2018-04-10, 22:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Så jäkla vackert! Ljusblå gratulationer!
Citera
2018-04-10, 23:08
Medlem
Stivalis avatar
Underbart att se min favoritspelare på senare år, Kostas Manolas, få sätta dit den där bollen. Min magkänsla angående honom har alltid varit att han är absolut världsklass ända sedan han dök upp i Roma. Namnet hade såklart viss tyngd men min känsla var att han skulle bli ett ännu större namn än sin farbror Stelios (1978-98 i AEK Athen, 447 matcher som mittback + 71 landskamper 1982-95).

Kostas hade ju spelat i AEK Athen & Olympiakos. Jag hade inte järnkoll på honom när han dök upp i AS Roma. Känslan var ändå att det här är en värvning på supernivå. Härligt att han fick kliva fram & avgöra.
Citera
2018-04-10, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Det var fan det sjukaste jag sett. Ska aldrig mer skriva en motsägelse om vare sig Roma eller Dzeko. Fyfan va stort.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Så jäkla vackert! Ljusblå gratulationer!

Tack! Är fan i chock....

Den viktigaste matchen är dock på söndag
Citera
2018-04-10, 23:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

Tack! Är fan i chock....

Den viktigaste matchen är dock på söndag

Haha ja då är kärleken slut!

Sjukt om ett CL-semiklart Roma möter ett EL-semiklart Lazio. Det händer knappast varje dag.
Citera
2018-04-10, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Svårbedömd den här Di Francesco. Sjukt imponerande facit i Europa såklart, kvällens bravad trodde jag aldrig skulle gå att fixa. Är mindre imponerad av ligaspelet men man ligger trots allt fortfarande på en CL-plats som jag tror att man kommer att kunna försvara. Inter känns inte direkt stabilare.
Citera
2018-04-11, 02:22
Medlem
sebastian_s avatar
Så mycket roligare det är med Romas framgångar än Juventus. Tänkte att jag börjat tröttna på calcio, men nä, det är bara Juventus som gör spyfärdig till apatisk.

En sån här fin serie a kväll i CL med mixen dramatik och betydelse har jag inte sett sen Barca-Inter 2010. Den matchen håller endast jämna steg för att det var den moraliska finalen så allt stod på spel. Men som match,inramning,klubb var den här det bästa sen Milan någon gång på 2000-talet.
Citera
2018-04-11, 04:30
Medlem
Ambivalens_s avatar
Så jävla vackert!
https://twitter.com/lmdfootballsite/status/983847612255293440
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem