2018-04-10, 21:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SovandeNINJA
Lille vän, Malmö är sveriges mest framgångsrika klubb vad är det för ångest du pratar om? Malmö vinner, Ni andra deltar bara. XD

Jag pratar inte bara om sådant som händer på planen.

Malmö är en kulturmarxistisk klubb från topp till tå. Låter pedofilnegrer träna med laget och större delen av deras hängivna supportrar är ju renodlade anarkister hela bunten med Showan i spetsen.

Vad jag menar är att Malmö och dess supportrar inte precis döljer sina politiska åsikter.
Senast redigerad av Steinarr 2018-04-10 kl. 21:08.
2018-04-10, 21:13
Medlem
simonvps avatar
6/30 poäng. Bra så!

Ganska svag match, men skönt att vi vinner och att det finns mer att förbättra. Och då har inte Zengin och Fenger lirat än, och Svendsen är inte i form. Neto kommer bli bättre och Tanko bör nå en ketchupeffekt snart.

Så jävla glad just nu!
Senast redigerad av simonvp 2018-04-10 kl. 21:20.
2018-04-10, 21:28
Medlem
Finns inget mer själsdödande än att torska i sista jävla minuten av matchen. Jag blir inte ens förbannad, bara totalt tom. Det är tur att det inte varar för evigt, brukar gå över ganska snabbt för mig.

I övrigt, skitmatch.
2018-04-10, 21:29
Medlem
Julinhos avatar
Feldgrau,
NU har vi sportslig medgång.

Sov gott.
2018-04-10, 21:32
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag pratar inte bara om sådant som händer på planen.

Malmö är en kulturmarxistisk klubb från topp till tå. Låter pedofilnegrer träna med laget och större delen av deras hängivna supportrar är ju renodlade anarkister hela bunten med Showan i spetsen.

Vad jag menar är att Malmö och dess supportrar inte precis döljer sina politiska åsikter.
Nej och åter igen nej, du har fel på samtliga punkter i ditt inlägg. Tack och hej.
2018-04-10, 21:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Feldgrau,
NU har vi sportslig medgång.

Sov gott.
Hahaha du är så jävla skön

Så långsint och envis över en diskussion som egentligen bara handlar om perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är det som är problemet, han tänker inte alls. Fullständigt korkat det han gör, speciellt hur han blir utvisad. Hade jag fått välja så hade Brorsson fått vila ett bra tag framöver. Han är helt övertänd precis som mot Vardar borta, helt jävla sinnessjukt.

Annars tack för en god match dock fegade ni lite väl mycket i andra.
Tack själv. Tycker vi börja sega egentligen från och med ledningsmålet. Resultatet är inget man gläds åt men inte så att man går runt och grämer sig heller. Fortfarande en viss bitterhet över att vi blir sämre med en man mer när man tänker på det men men.. Derbyt på söndag blir otroligt viktigt, fullt godkänd kompensation för cupderbyt om vi nu vinner.
Senast redigerad av ZlatanMania 2018-04-10 kl. 21:57.
2018-04-10, 21:57
Medlem
junkbords avatar
Visst vi förlorar i matchens sista minut vilket är kuken. Men det ser fan en miljard gånger bättre ut än vad det gjorde under svett-lelles ledning. Det blir nog en underhållande säsong ändå.
2018-04-10, 22:35
Medlem
beatbeats avatar
Riktigt sömnig första halvlek. Andra desto mer spänning. Men jävlar va många bolltapp och felpass vi gör... 1-1 hade varit ett rättvisare resultat, men jag klagar inte! Skönt att ändå få med sig en trepoängare trotts att vi inte är det bättre laget. Känns som det var länge sedan vi fick det
2018-04-10, 22:44
Medlem
Kan den här värdelösa jävla deltagarserien steppa upp och ge lite motstånd?

/överlägsna serieledare
2018-04-10, 22:46
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Visst vi förlorar i matchens sista minut vilket är kuken. Men det ser fan en miljard gånger bättre ut än vad det gjorde under svett-lelles ledning. Det blir nog en underhållande säsong ändå.

Ja, det lär bli en underhållande säsong. Poya kommer in med ett helt nytt fotbollstänk och det är väl klart att det lär ta tid innan det sitter. Blåvitt kommer nog stundtals se mycket bra ut för att senare se helt tappade ut. Någon topp 3-placering ska vi inte ens drömma om.

Vad gäller dagens match så kunde det gå hur som helst. Skulle inte kalla det orättvist att Bajen vann, men det skulle inte heller vara orättvist om Blåvitt vann. Matchen böljade lite fram och tillbaka vad gäller initiativ men det var en mycket tråkig match. Tycker att Poya gjorde helt rätt i att starta med Omarsson men han såg, med resten av spelarna på planen, ganska blek ut. Tobbe kommer in och sätter en assist med sin första touch. Engvall kommer in och ser rätt pigg ut.

Nja, hur ska Blåvitt komponera sitt anfall borta mot Östersund? Med det sena tillskottet i Engvall, med Omarssons (förmodade) självförtroende, med Tobbes nyfunna assistkungsroll, med den nye georgien har Poya något att sova på här. Tobbe verkade ta en vänsterytterroll och såg bra ut där men sen får vi inte glömma att Amin började som högerytter och, stundtals, såg tüng ut. Honom ser jag hellre i en central mittfältsroll och som länk mellan försvar och anfall.

Så, Tobbe VY, Engvall CF och Omar HY?
2018-04-10, 23:27
Medlem
Tack för kaffet, feldgrau.

Kul att se Bajen vinna på bortaplan på "riktigt" gräs för en gångs skull!
Några utropstecken!

Andersen?! Va ere med killen egentligen? Får lite "Sheriffen" vibbar av honom. Spelar hårt, på gränsen till vårdslöst hela tiden, men vinner boll. Klart framsteg.

Tyckte nog att Djurdjic skulle fått åtminstone 10 minuter till innan byte, han var ju inte direkt osynlig just innan bytet!

Dibba! tungan på vågen asså.. Skapar oro med sin blotta närvaro!

Neto! Något oslipad, dock hårt belastad av ifk, men ändå intressant för framtiden! Killen är i tidiga 20 årsåldern! Kan bli nåt.

Ifks Tifo!. Snyggt, bra genomfört, klassiskt!
2018-04-11, 07:14
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kan den här värdelösa jävla deltagarserien steppa upp och ge lite motstånd?

/överlägsna serieledare

Grattis ni är 6 poäng från direktnedflyttning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in