2018-04-10, 15:36
Medlem
Enydrions avatar
Dom jobbar på snabbt och bra som vanligt, av mina 7 beställningar 13 februari, har jag nu fått 6 sms, så nu behöver jag bara vänta på att de ska gräva fram även det sista paketet ur sin stora hög med "att göra"...

Nu hoppas jag bara att det sista sms:ett kommer att ha en fungerande länk till en bild på etiketten (till skillnad från de tidigare)

Då kommer Postnord att ha fått ordning på hela sin nya infrastruktur lagom till att jag börjar importera mina paket via Frankrike (Hoppas att det därifrån går att välja någon annan transportör än Postnord...)
Senast redigerad av Enydrion 2018-04-10 kl. 15:43.
Citera
2018-04-10, 15:42
Medlem
brianmolkos avatar
Om man får avgift får man den då via posten analogt dvs brev, eller e-mail ?
Citera
2018-04-10, 15:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Om man får avgift får man den då via posten analogt dvs brev, eller e-mail ?

Finns det telefonnummer så får du först sms, sedan ett brev i lådan, står ingen telefon lär du få brev i lådan direkt.
Citera
2018-04-10, 15:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Finns det telefonnummer så får du först sms, sedan ett brev i lådan, står ingen telefon lär du få brev i lådan direkt.

och vi får se, tror inte det står nummer, inget Wishköp utan köp på Ebay, fast från Japan.
Hur lång tid kan det ta ?
Citera
2018-04-10, 16:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
och vi får se, tror inte det står nummer, inget Wishköp utan köp på Ebay, fast från Japan.
Hur lång tid kan det ta ?

Har bara handlat av Aliexpress och eBay, då från Kina, Hongkong, Indonesien, Vietnam och Taiwan och jag har alltid valt billigaste sändnings sätt, så det har väl varierat mellan tre veckor och två månader, men det var innan de började fördröja försändelserna i Örebro.

Skriver inte säljaren vad det brukar ta med olika transporter?
Citera
2018-04-10, 16:36
Medlem
Nu är jag lite fundersam. Svar finns förmodligen i tråden men eftersom jag är fet och lat så ställer jag frågan här.

För 3 veckor sen fick jag ett brev om att jag skulle betala in 75kr + typ 8 kr i moms innan 13/4 villet jag inte gjorde eller har gjort. Men nu idag så fick jag ett brev om att jag hade en ett rekbrev att hämta ut från mitt lokala postombud med ett kolliid som slutade på CN. Jag har inte beställt något annat från kina så det kan enbart var den sak jag köpte från kina.

Har postnissarna börjat släppa igenom obetalda försändelser eller är det posten som ligger i span på mig när jag hämtar ut försändelsen?
Citera
2018-04-10, 17:03
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magproblem227
Nu är jag lite fundersam. Svar finns förmodligen i tråden men eftersom jag är fet och lat så ställer jag frågan här.

För 3 veckor sen fick jag ett brev om att jag skulle betala in 75kr + typ 8 kr i moms innan 13/4 villet jag inte gjorde eller har gjort. Men nu idag så fick jag ett brev om att jag hade en ett rekbrev att hämta ut från mitt lokala postombud med ett kolliid som slutade på CN. Jag har inte beställt något annat från kina så det kan enbart var den sak jag köpte från kina.

Har postnissarna börjat släppa igenom obetalda försändelser eller är det posten som ligger i span på mig när jag hämtar ut försändelsen?

Har du tur är det PostNords egenpåklistrade etikett som trillat av, de har en kontainer med sådana försändelser i Örebro, och antagligen törs de inte ge den ett nytt nummer igen och kanske råka kräva någon kund på avgiften en gång till... De är väl då så illa tvungna att skicka ut dem oavsett.

De kommer inte att kräva betalning i efterhand, så bara att se glad ut

Nån kanske kan be kineserna att behandla paketen med nån antiklottervätska så PostNords etiketter genast ramlar av
Senast redigerad av Enydrion 2018-04-10 kl. 17:06.
Citera
2018-04-10, 17:04
Medlem
448s avatar
Testa och hämta ut och fråga ombudet om du skall betala Rövens väljares lön (i form av is krigare som han gett jobb i Örebroterminalen så han skall iaf få några röster nästa val)
Citera
2018-04-10, 19:20
Medlem
Zot^s avatar
Om jag tar DHL frakt skippar jag väl örebrohelvetet samt postnords avgift? Tänkte kanske beställa lite drönargrejer men vore ju trögt att vänta tills sommaren är slut innan dem kommit fram.
Citera
2018-04-10, 19:22
Medlem
Satt i telefonkö till postnord i en timme idag och förklarade att jag hade betalat. Dom har tydligen inget system som visar att man har betalat för han visste inte om det (betalade för 3 veckor sen)

Och på en produkt så står det "Försändelsen är på väg" på den andra står det fortfarande att den är kvar i tullen.

Och han sa också bara för att det står Försändelsen är på väg betyder det inte att den är på väg......

Ifall jag inte får det inom nästa vecka sa han att jag ska reklamera och betala avgiften igen...

Fuck postnord. E detta lagligt??? dom har ju snott mina paket.

Det var inte billiga grejor heller. Två klädesplag som inte går att få tag på i Sverige eller nån annanstans på nätet.
Citera
2018-04-10, 20:06
Medlem
scorzenyno1s avatar
Detta med legalteten funderar jag ständigt på, undrar om man kan driva detta juridiskt med god utgång?
Citera
2018-04-10, 20:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Om jag tar DHL frakt skippar jag väl örebrohelvetet samt postnords avgift? Tänkte kanske beställa lite drönargrejer men vore ju trögt att vänta tills sommaren är slut innan dem kommit fram.
Skickar du det med DHL så går det med DHL hela vägen och Postnord blir inte inblandade överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in