2018-04-10, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det var på tiden. Det sprids alldeles för mycket subversiv och tillrättalagd rysspropaganda från de "tidningarna".
"Rysspropaganda"?

Är du en sådan som köper allting som kablas ut via Bonniers och CNN? Förstår du inte att de filurerna är precis det du beskyller Fria Tider och Nyheter Idag för att vara, fast åt andra hållet? Är det verkligen så illa ställt med förståndet att du har svalt hela den moderna rysshetsen med hull och hår?
Citera
2018-04-10, 13:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det var på tiden. Det sprids alldeles för mycket subversiv och tillrättalagd rysspropaganda från de "tidningarna".

Du pekar här just på PK-etablissemangets taktik för att försöka stoppa alternativa medier:

1. Alternativa medier är rysspropaganda.
2. Rysspropaganda är fake news.
3. Fake news måste stoppas.
4. Således, alternativa medier måste stoppas.

Det är detta som allt går ut på.
Citera
2018-04-10, 13:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du pekar här just på PK-etablissemangets taktik för att försöka stoppa alternativa medier:

1. Alternativa medier är rysspropaganda.
2. Rysspropaganda är fake news.
3. Fake news måste stoppas.
4. Således, alternativa medier måste stoppas.

Det är detta som allt går ut på.

Foliehatt på!

Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
"Rysspropaganda"?

Är du en sådan som köper allting som kablas ut via Bonniers och CNN?

Nope, jag har kommit fram till de slutsatserna helt på egen hand, efter år av observation.
Citera
2018-04-10, 13:43
Avslutad
Citat:
Foliehatt på!

Nope, jag har kommit fram till de slutsatserna helt på egen hand, efter år av observation.
Det är nog faktiskt du som förtjänar foliehatten här, om vi ska vara ärliga...
Citera
2018-04-10, 13:49
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller kanske detta?
Det verkar mer troligt.
Citera
2018-04-10, 14:17
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Vad innebär "marknadsföra inlägg"?
Citera
2018-04-10, 14:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Det är nog faktiskt du som förtjänar foliehatten här, om vi ska vara ärliga...

Time will tell.

------

Det folk verkar ha STÖRST problem med i denna tråd, är den Stora Elaka Fria Företagsamheten som råder i Sverige, och som ger privata bolag rätten att neka vilka kunder de vill.

Facebook är dock det företag som gått i bräschen och varit de som allra längst vägrat vika sig för påtryckningar. Ett tag tillät de ju till och med både IS-propaganda och halshuggningsvideor, och jag hörde ingen från högern klaga när IS till slut slängdes ut från Facebook.

And then they came for You, and there was noone left to speak up for you..

Jag vill försöka få in en annons i Samhällsnyttt, från Svenska Sionisters Subersiva Aktionsgrupp.
Säger de NEJ till den att publicera annonsen, så är Samhällsnytt av samma skrot och korn som övriga etablissemanget och som man har problem med i denna tråd.
Citera
2018-04-10, 14:47
Avslutad
Citat:
Time will tell.

------

Det folk verkar ha STÖRST problem med i denna tråd, är den Stora Elaka Fria Företagsamheten som råder i Sverige, och som ger privata bolag rätten att neka vilka kunder de vill.

Facebook är dock det företag som gått i bräschen och varit de som allra längst vägrat vika sig för påtryckningar. Ett tag tillät de ju till och med både IS-propaganda och halshuggningsvideor, och jag hörde ingen från högern klaga när IS till slut slängdes ut från Facebook.

And then they came for You, and there was noone left to speak up for you..

Jag vill försöka få in en annons i Samhällsnyttt, från Svenska Sionisters Subersiva Aktionsgrupp.
Säger de NEJ till den att publicera annonsen, så är Samhällsnytt av samma skrot och korn som övriga etablissemanget och som man har problem med i denna tråd.
Att du överhuvudtaget jämför Fria Tider med ISIS bevisar att det enda trollet här är du.

Dessutom är det dags att lagstifta angående framförallt Facebook. Plattformen är så integrerad i vårt samhälle att det närmast är att betrakta som en del av infrastrukturen. Det duger inte att komma dragande med den fria företagsamheten som svepskäl varför en på marknaden totalt dominant gigant ska få lov att utöva censur. Det är fullkomligt livsfarligt, för precis som du så hånfullt säger så "And then they came for You, and there was noone left to speak up for you".

För du tror väl inte att regimen nöjer sig med att motarbeta Fria Tider? Man kommer inte att sluta förrän all form av kritik mot det förda samhällssystemet är utplånat och vi alla är mentalt bojade och livegna. Du kanske inte har något emot en sådan framtid men du är en försvinnande liten minoritet.
Citera
2018-04-10, 14:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Foliehatt på!

Du med! Punkt 1 stod du själv för:

"Det var på tiden. Det sprids alldeles för mycket subversiv och tillrättalagd rysspropaganda från de "tidningarna"."

Varsin foliehatt:

Citat:

Nu kommer du med gamla argument från år 2014 eller så.

Idag gäller annat. Idag så måste internetjättarna anpassa sig efter vad stater och mainstreammedia tycker om saken. Internetjättarna bestämmer inte själva sådant här längre. De tiderna är förbi.
Citera
2018-04-10, 14:50
Medlem
Ultrasmisks avatar
Det finns tekniska möjligheter att göra livet surt för dem också bara så att ni vet...

Vem blir vår "V för Vendetta" ?
Citera
2018-04-10, 15:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Själv läser jag inte dom publikationerna, men det har ju inget med saken att göra;

Om detta inte är ett försenat aprilskämt så har Facebook börjat köra med ren censur. Efter politiska påtryckningar, dessutom. Riktigt ynkligt beteende som hade passat som hand i handske i DDR.

Vad glad jag är att jag aldrig varit aktiv på Facebook.
Citera
2018-04-10, 15:57
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vad innebär "marknadsföra inlägg"?

Man "betalar" Facebook för ökad spridning på diverse inlägg/poster.
Man når ut till fler som "inte" följer eller gillar sagda sida.

Exempel: Budget 17sek https://imgur.com/a/6XQQc
Exempel: Budget 17000sek https://imgur.com/a/dEh1Q
Senast redigerad av BlackBooks 2018-04-10 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in