2018-04-09, 20:32
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Undra vad som kommer att ske inatt, jag tror definitivt att det kommer flera provocerande attacker, redan ikväll , eller inom denna vecka.

Juden är stressad nu och vill klämma ut så mycket som möjligt av denna "kemattack". Det gäller att agera medan händelsen ff är färsk och folk kan relatera till barn som har fradga (egentligen sprutvispgrädde) runt munnen.

Rapporteras om explosioner i Latakia, stället där Ryssland har sin huvudbas...
Citera
2018-04-09, 20:34
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Efter att du har läst dem. Tills dess får du vänta på ett svar.

Historisk kronologi av övergrepp begångna gentemot det syrianska/assyriska folket är inte relevant kring hur de syrienkurdiska organisationerna behandlat assyrierna under syriska inbördeskriget.
Citera
2018-04-09, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Undra vad som kommer att ske inatt, jag tror definitivt att det kommer flera provocerande attacker, redan ikväll , eller inom denna vecka.

Juden är stressad nu och vill klämma ut så mycket som möjligt av denna "kemattack". Det gäller att agera medan händelsen ff är färsk och folk kan relatera till barn som har fradga (egentligen sprutvispgrädde) runt munnen.

Som jag skrev för ett tag sen är Hizbullah förberedd på att attackera juden närsomhelst, det stressar dom.
Citera
2018-04-09, 20:38
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Historisk kronologi av övergrepp begångna gentemot det syrianska/assyriska folket är inte relevant kring hur de syrienkurdiska organisationerna behandlat assyrierna under syriska inbördeskriget.

Fast jo, det är jävligt relevant. Du själv anklagar Assad för ditten och datten om "vad han har gjort mot kurderna genom åren", men samtidigt ignorerar du det kurderan gör occh har gjort sedan långt tillbaka. Den kurdiska nationalistsynen sträcker sig långt tillbaka, och fortsätter vara relevant idag.

Men precis som många påstår, du är en dogmatisk kurdapologet som drömmer om de kära anarkistkurderna och deras "sensationella" samhällsbygge, vad fan det nu är.
Citera
2018-04-09, 20:39
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Jag försvarar inte, jag påstår att Assads restriktiva politik gentemot militanta kurder med separatistiska intentioner inte är exklusivt just för Assad. Denna politik sker överallt i MÖ där kurderna har stor minoritet. Sluta bygga dina halmgubbar. Mitt ställningstagande angående kurdernas nationalistiska idé oberoende av gruppering, kvarstår.

Haha bullshit, har inget med det påhittet att göra.

Du vet ju själv att YPG inte existerat innan 2004 medans Assads rasism och brott mot mänskliga rättigheter gentemot kurder har funnits sedan jag blev diktatorn av Syrien

Beviset på motsatsen är att kurderna alltid försökt hålla Syrien intakt, räddat norra Syrien, inte krigat mot Assad likt resten av Syrien, har alltid sagt att Syrien ska bli fri från inkräktare och att man söker en federation nu i denna kris och det beror och är helt grundat i Assads rasistiska beteende gentemot kurderna som gjort det olagligt att bära traditionella kurdiska kläder, läsa kurdiska, lära sig kurdiska, kurdiska sånger och inte heller fått medborgarskap ens.

Kurdernas nationalistiska "ide" är att alla människor som lever på kurdisk mark ska ha rätten till sin kultur.

Som i Irak, kurderna var först ut att erkänna turkmenska och Assyriska som officiella språk på offentliga instanser dvs polis, skola, domstol och sjukhus etc utöver Arabiskan och kurdiskan medans Irak inte gjort det och i Turkiet där kurder utgör 25% är det bara turkiska och samma i Syrien.

Det är stor skillnad på hur Kurderna vill och har gjort det för andra jämfört med dom etablerade staterna som inte beter sig som stater.

Kurderna som minoritet tar mer ansvar än staterna vilket är pinsamt, Assad bajsade i hela norra Syrien och lämnade allt folk åt sitt öde, då tog minoriteten kurderna ansvaret och bokstavligen räddade norra Syrien med USA, det glömmer vi aldrig.
Citera
2018-04-09, 20:41
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Fast jo, det är jävligt relevant. Du själv anklagar Assad för ditten och datten om vad han har gjort mot kurderna genom åren, men samtidigt ignorerar du det kurderan gör occh har gjort sedan långt tillbaka. Den kurdiska nationalistsynen sträcker sig långt tillbaka, och fortsätter vara relevant idag.

Men precis som många påstår, du är en dogmatisk kurdapologet som drömmer om de kära anarkistkurderna och deras "sensationella" samhällsbygge, vad fan det nu är.

De är inte anarkister. Samhällsbygget som genomförts där en positiv utveckling i regionen och visar vägen för en alternativ väg till skillnad från de sekulära diktaturerna och islamismen som traditionellt utgjort alternativen. Direktdemokrati, radikal feminism och motstånd mot etnonationalism är bra.

PYD är inga etnonationalister hur mycket du än skriker om det.

Assad har begått grymheter, alla människor som inte är faktaresistanta begriper detta.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-04-09 kl. 20:44.
Citera
2018-04-09, 20:44
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Jag tror inte heller det, är faktiskt övetygad om att han inte är det fast han själv skrev i ett inlägg att han är serb. De som är begåvningen att utge sig tillhöra en annan etnicitet just på det här forumet och ämnen som behandlar kurder speciellt brukar utge sig vara från en annan etnicitet, i chmumpsukusy fall är han en serb. Chumuskyd hjärtefråga är kurder, han brinner för dom men samtidigt så glömmer han bort problemet i balkan som han borde lägga ned vikt på om han nu är en serb.

Han anklagar mig för att att vara rasist, där har han rätt o 3 år har jag varit rätt tydlig med vart jag står.
Att jag förolämpar och så men titta på hans bara två sista inlägg. snubben kan inte fan vara 18 år och det är åldersgränsen för att vara medlem här.

Jag vet av erfarenheter att kurder är väldigt snabba med att dra 'rasist kortet' och den har han dragit ett par gånger. Som sagt, jag har mina aningar. Samtidigt är det hyckleri att påstå att diverse skribenter här är rasister för att sedan kalla diverse Syrien älskare här för att vara det ena och det andra. Det om något är rasism.

Jag har klargjort sedan tidigare att jag tillhör den assyrisk/syrianska folkgruppen. Tråkigt att trådens kurder inte vågar erkänna vad de egentligen är. De är nog inte särskilt stolta över sitt ursprung trots allt.
Citera
2018-04-09, 20:45
Bannlyst
Inga spår på kemiska vapen i douma enligt ryska militären.

Juden i USA och Israel har failat alla sina false flags nu, detta börjar bli löjligt.

https://www.rt.com/news/423627-russian-military-checks-chemical-douma/

Jaha, såg nu att det är White helmets som är inblandade, då är det ju självklart en false flag. (AL-qaeda, finansierade av USA och MI6, $25 miljoner projekt)
Citera
2018-04-09, 20:46
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
De är inte anarkister. Samhällsbygget som genomförts där en positiv utveckling i regionen och visar vägen för en alternativ väg till skillnad från de sekulära diktaturerna och islamismen som traditionellt utgjort alternativen. Direktdemokrati, radikal feminism och motstånd mot etnonationalism är bra.

PYD är inga etnonationalister hur mycket du än skriker om det.

Assad har begått grymheter, alla människor som inte är faktaresistanta begriper detta.

Skitsnack. Anarkism är förnamnet på kurd avskrädet. Härlig bild på tre kurdiska anarkister här.

https://corporatewatch.org/building-autonomy-in-turkey-and-kurdistan-an-interview-with-revolutionary-anarchist-action/
Citera
2018-04-09, 20:47
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jag vet av erfarenheter att kurder är väldigt snabba med att dra 'rasist kortet' och den har han dragit ett par gånger. Som sagt, jag har mina aningar. Samtidigt är det hyckleri att påstå att diverse skribenter här är rasister för att sedan kalla diverse Syrien älskare här för att vara det ena och det andra. Det om något är rasism.

Jag har klargjort sedan tidigare att jag tillhör den assyrisk/syrianska folkgruppen. Tråkigt att trådens kurder inte vågar erkänna vad de egentligen är. De är nog inte särskilt stolta över sitt ursprung trots allt.

Du förstår inte innebörden av vad hyckleri är. Att påstå att kurder är en bunt av parasiter och uppmana till folkmord är rasistiskt enligt människor med vett.

"Syrienälskare" är ingen etnisk tillhörighet.
Citera
2018-04-09, 20:48
Bannlyst
Det är white helmets som är inblandade....ta det inte seriöst...
Citera
2018-04-09, 20:48
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Skitsnack. Anarkism är förnamnet på kurd avskrädet. Härlig bild på tre kurdiska anarkister här.

https://corporatewatch.org/building-autonomy-in-turkey-and-kurdistan-an-interview-with-revolutionary-anarchist-action/

Det finns ett antal guldkorn som är anarkister som anslutit sig utifrån men projektet i sig är inte anarkistiskt.

Ska du inte hänvisa till lite mer AINA och HUJADÅ nu för att bevisa något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in