2018-04-09, 16:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Douma kontrolleras sedan ett tag tillbaka av rebeller. Hur ska ryska/syriska kontrollanter ha kunnat fått tillgång till att undersöka hela Douma på så kort tid? Har inget hänt så vet man ju inte vart man ska söka, vilket gör att en ordentlig undersökning tar längre tid. Och det är trots allt ett område där det råder strid och kemiska vapen lämnar inte några skador på byggnader. Antar att det är dessa islamistterrorister som släpper brandbomber också från deras flygande mattor?
Förstår att ni neoconshills har svårt att se det ologiska i att Assad skulle göra allt för att förstöra för sig när han står på randen att vinna kriget. Men okey, det blir väl så när man inbillar sig att väst och USA vann i Irak och i Libyen.
Citera
2018-04-09, 16:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Klart att det Animal Assad hade kunnat *något* på det, men hade det varit verkligen värt riskerna?

1 Han håller på att "vinna" ändå.
2 Ryssland har många problem med Väst och blev igår sanktionerat av USA. Skripal.
3 Trump och Macron varnade för ett år sedan att inte använda vapen.
4 Imorgon börjar Iran- och rysshataren Bolton på jobbet.
5 Trump för ett par dagar sedan bråkade med Pentagon/Mattis och många andra advisers om att han vill lämna Syrien NU (men senast okt). Det lät som ett ultimatum om man ska tro rapporterna och därför många neocon/"experterna" blev nästan hysteriska.

Behöver man ett foliehatt för att tycka att det är ganska konstigt?

Om Putin ville testa Väst var det riktigt vågat
Jag vet inte hur mycket IQ man behöver för att förstå att Assads användning av kemvapen aldrig kommer att leda till hans förfall. Dessa vapen används av taktiska skäl i den mån det går. Igår bekräftade State Departement att kemattacken var 215:e. Vart var omvärldens militära respons då?

Det många inte förstår att USA slår till mot Assad för att visa sin styrka och hävda sin position som global makt, inte för att förändra den militära balansgången.
Citera
2018-04-09, 16:19
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weightlifterbro
Haha du vet säkert ingenting om John Bolton men du har läst nåt på nyheterna.
Vadå?Bolton har ju en strong track record från utrikespolitik
Citera
2018-04-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
White House's National Security Council principals committee mots idag angaende Syrien.

President Donald Trumps nya national security adviser John Bolton kommer att narvara, han har redan haft ett mote med sitt team om Syrien.

Varför är du glad? Jag stötte Trump under valet och vann även pengar på hans vinst, en av anledningarna till att jag stötte Trump är att han verkligen talade om hur det var. Se denna intervju.

https://www.youtube.com/watch?v=A3qnrn0-UlI

Han kämpar på men det verkar som att andra krafter kommer bestämma när det gäller militären, han verkar inte ha nåt att säga till om i slutändan.
Citera
2018-04-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Då var det dax för mig att vara med i ring P1 igen, som ni vet har jag varit med innan.

Var i chock att jag kom med, vi var 3 som fick prata om Syrien i dagens avsnitt.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1054123?programid=1120&start=1305

Jag kommer in efter 21.45/Albin

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Bravo! Och vad bra att ni var två samtidigt. Och där hör man tydligt hur besvärad programledaren blir, det är helt sjukt.

Man måste vinkla det man ska säga för att komma fram, människor som Bernard "kemattacken" law och fitz-humme och andra parasiter träffar jag aldrig vare sig i vardagen eller på jobb, finns dessa människor på riktigt?
Citera
2018-04-09, 16:29
Medlem
Jerusalem Post: USA var informerad om flygattacken.

http://www.jpost.com/Breaking-News/US-officials-We-knew-about-the-forthcoming-Israeli-strike-in-Syria-549256?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Hmmm. Jag börjar undra om det inte är Mossad som ligger bakom både förgiftningen av Skripals och vad som än har hänt i Douma.
Citera
2018-04-09, 16:30
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Man måste vinkla det man ska säga för att komma fram, människor som Bernard "kemattacken" law och fitz-humme och andra parasiter träffar jag aldrig vare sig i vardagen eller på jobb, finns dessa människor på riktigt?

Du hittar inte sionister öppet i det vardagliga livet, i lunchrummet på jobbet eller liknande. De gömmer sig på Flashback. Precis som den där mobbade nazisten, fascisten, kommunisten eller vad det nu är för sorgliga individer som gömmer sig bakom sina nicks på Flashback. Det är sådana individer som man brukar kalla för ynkryggar.
Citera
2018-04-09, 16:31
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstår att ni neoconshills har svårt att se det ologiska i att Assad skulle göra allt för att förstöra för sig när han står på randen att vinna kriget. Men okey, det blir väl så när man inbillar sig att väst och USA vann i Irak och i Libyen.
Det mest patetiska enligt mig är att samma användare som påstår att Putin är världens geni som lyckades med konststycket att ändra valutgången för Usa med ett dussin internettroll, också menar att han är så korkad att han attackerar spioner i Uk och står jämte Assad och gasar folk i Syrien.

Allt tyder ju på att han är intelligent, såpass till den grad att han vet vad konsekvenserna är för dom handlingar som han anklagas för. Han är också medveten om att han inte har råd med fler sanktioner eller ett krig mot Väst. Men folk köper inte skitsnacket längre, så våra ledare blir mer desperata och kommer med patetiska uttalanden. Såsom Löfven när han påstår att Ryssland har påverkat det kommande valet om det visar sig att SD får för höga siffror.

Eller som denna så genomskinliga falseflag. Pinsamt!

Ont: Iran säger nu ifrån officellt håll att man förlorade 4 soldater under attacken ifrån Israel. Lavrov säger att man flera ggr varnat Usa och FN om att terroristerna hade planer på falseflag.

Förresten, kan man hantera en människa som har gasats med saringas utan handskar, utan att själv drabbas?
Citera
2018-04-09, 16:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jerusalem Post: USA var informerad om flygattacken.

http://www.jpost.com/Breaking-News/US-officials-We-knew-about-the-forthcoming-Israeli-strike-in-Syria-549256?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Hmmm. Jag börjar undra om det inte är Mossad som ligger bakom både förgiftningen av Skripals och vad som än har hänt i Douma.
Det har jag sagt hela tiden. Jag tror dock att man har gått för långt i detta fall. Känns som många tvekar över trovärdigheten i detta utifrån Twitter och kommentarsfält i utländsk press. Jag tror nog att Trump får passa sig. Det är inte direkt glada i hans väljarbas:

https://twitter.com/foxandfriends/status/983284055180562433

Fixed:

https://twitter.com/blysx/status/983312910515519489

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Det mest patetiska enligt mig är att samma användare som påstår att Putin är världens geni som lyckades med konststycket att ändra valutgången för Usa med ett dussin internettroll, också menar att han är så korkad att han attackerar spioner i Uk och står jämte Assad och gasar folk i Syrien.

Allt tyder ju på att han är intelligent, såpass till den grad att han vet vad konsekvenserna är för dom handlingar som han anklagas för. Han är också medveten om att han inte har råd med fler sanktioner eller ett krig mot Väst. Men folk köper inte skitsnacket längre, så våra ledare blir mer desperata och kommer med patetiska uttalanden. Såsom Löfven när han påstår att Ryssland har påverkat det kommande valet om det visar sig att SD får för höga siffror.

Ont: Iran säger nu ifrån officellt håll att man förlorade 4 soldater under attacken ifrån Israel. Lavrov säger att man flera ggr varnat Usa och FN om att terroristerna hade planer på falseflag.

Förresten, kan man hantera en människa som har gasats med saringas utan handskar, utan att själv drabbas?

Ja, det vore ologiskt av både Assad och Putin att gör a något sådant idiotiskt:

https://twitter.com/TarpaperShack13/status/982988397739376640

Senast redigerad av arbetet 2018-04-09 kl. 16:44.
Citera
2018-04-09, 16:40
Medlem
arbetets avatar
Har inte hittat någon annan källa för detta, så obekräftat så länge:

Within Syria
‏ @WithinSyriaBlog

Citat:
Looks like Jaysh al-Islam has allowed Russian inspectors to enter the attack site, all materials there were also taken by the Russians

Citat:
Russia inspectors also meet with the doctors in Duma, they denied that a chemical weapon was the cause of the incident

https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/983303387398721538

Däremot detta:

Russia suddenly puts troops on full combat alert
The Russian military command suddenly puts troops on full combat alert, movements of combat vehicles and missile systems observe almost all over the country.

An activity of Russian troops is most notable in the Western part of Russia, near the borders with Ukraine and the Republic of Belarus, as well as in the Transbaikal region and the Far East. On April 8-9 active movements of a large number of military vehicles and tanks, also were seen moving of the Iskander missile systems with Air Defence support.

Some source reported about deploying command and control systems on main military naval bases and military airfields.

Russian defence officials refused to comment on any moving of troops.

Some experts attribute this to the fear of a possible US and NATO invasion of Syria after an alleged chemical attack on a Syrian rebel-held town.
http://defence-blog.com/news/russia-suddenly-puts-troops-alert.html
Citera
2018-04-09, 16:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti

Tyvärr verkar som att få människor bryr sig om resonemang och logik. Eller ens att vilja veta sanning och fakta. Och detta vet "våra" politiker att utnyttja. Man säger enkla saker, kör enkla budskap med upprörda stämmor. Samma påstående upprepas, man riktigt hamrar in i folks hjärnor att Assad gasar sin befolkning. Inga frågor, inga krav på undersökningar. Och så dessa hjärtskärnade bilder.
Deras lögner är så effektiva att man mår illa.

De har helt enkelt väntat på tillfället och vet precis vad de skall säga. Det gäller att suga ut mesta möjliga av tillfället.
Syftet är förstås att få folkopinionen med sig på att anfalla Syrien. Idag eller senare.
Sedan står Iran och Ryssland på tur.
Citera
2018-04-09, 17:18
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tyvärr verkar som att få människor bryr sig om resonemang och logik. Eller ens att vilja veta sanning och fakta. Och detta vet "våra" politiker att utnyttja. Man säger enkla saker, kör enkla budskap med upprörda stämmor. Samma påstående upprepas, man riktigt hamrar in i folks hjärnor att Assad gasar sin befolkning. Inga frågor, inga krav på undersökningar. Och så dessa hjärtskärnade bilder.
Deras lögner är så effektiva att man mår illa.

De har helt enkelt väntat på tillfället och vet precis vad de skall säga. Det gäller att suga ut mesta möjliga av tillfället.
Syftet är förstås att få folkopinionen med sig på att anfalla Syrien. Idag eller senare.
Sedan står Iran och Ryssland på tur.
Kan inte göra annat än att instämma på varenda mening. Det är trist att det är så enkelt, och så länge folk är okunniga om spelet som spelas för att manipulera dom, så kommer krig att fortgå. En dag dock, en dag så kommer folken sluta offra sina liv, och döda andra oskyldiga människor för vad några gangstrar på toppen säger. Fan, gangstrar är till och med bättre än dessa svin som startar krig och elände.

Vet du förresten svaret på min sista fråga i det inlägget som du citerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in