Tyvärr "kidnappas" sjukdomen ME lätt av till exempel föräldrar med icke-adresserad ångestproblematik som i brist på adekvat ångesthantering/obehandlad ångestdriven depression "läser in" symptom hos barn som i själva verket kanske är deprimerade, oroligt lagda, inte trivs i klassen, sover för mycket, "inte orkar med" för mycket folk runtom sig för att man är påväg att bli en grinig tonåring, får ont i huvudet och yrsel pga stress eller andra orsaker. Utan att VETA så tror jag ändå att barnen till föräldrarna med bloggen kan ha haft andra orsaker bakom "trötthet, yrsel, huvudvärk, illamående" etc. än just ME. Rent statistiskt är det mycket mer sannolikt att deras problematik har annan grund än den ovanliga sjukdomen ME. Jag tror även att detta kan ha varit fallet för Bjärreds-familjen. Eftersom det ännu inte finns något säkert "test" för ME (förändringar som syns genom magnetröntgen, ett blodprov eller annat) så blir det ju tyvärr så att även såna som INTE har ME kan få för sig att de är ME-sjuka, trots att de faktiskt inte har ME.
Tyvärr "kidnappas" sjukdomen ME lätt av till exempel föräldrar med icke-adresserad ångestproblematik som i brist på adekvat ångesthantering/obehandlad ångestdriven depression "läser in" symptom hos barn som i själva verket kanske är deprimerade, oroligt lagda, inte trivs i klassen, sover för mycket, "inte orkar med" för mycket folk runtom sig för att man är påväg att bli en grinig tonåring, får ont i huvudet och yrsel pga stress eller andra orsaker. Utan att VETA så tror jag ändå att barnen till föräldrarna med bloggen kan ha haft andra orsaker bakom "trötthet, yrsel, huvudvärk, illamående" etc. än just ME. Rent statistiskt är det mycket mer sannolikt att deras problematik har annan grund än den ovanliga sjukdomen ME. Jag tror även att detta kan ha varit fallet för Bjärreds-familjen. Eftersom det ännu inte finns något säkert "test" för ME (förändringar som syns genom magnetröntgen, ett blodprov eller annat) så blir det ju tyvärr så att även såna som INTE har ME kan få för sig att de är ME-sjuka, trots att de faktiskt inte har ME.
Tyvärr "kidnappas" sjukdomen ME lätt av till exempel föräldrar med icke-adresserad ångestproblematik som i brist på adekvat ångesthantering/obehandlad ångestdriven depression "läser in" symptom hos barn som i själva verket kanske är deprimerade, oroligt lagda, inte trivs i klassen, sover för mycket, "inte orkar med" för mycket folk runtom sig för att man är påväg att bli en grinig tonåring, får ont i huvudet och yrsel pga stress eller andra orsaker. Utan att VETA så tror jag ändå att barnen till föräldrarna med bloggen kan ha haft andra orsaker bakom "trötthet, yrsel, huvudvärk, illamående" etc. än just ME. Rent statistiskt är det mycket mer sannolikt att deras problematik har annan grund än den ovanliga sjukdomen ME. Jag tror även att detta kan ha varit fallet för Bjärreds-familjen. Eftersom det ännu inte finns något säkert "test" för ME (förändringar som syns genom magnetröntgen, ett blodprov eller annat) så blir det ju tyvärr så att även såna som INTE har ME kan få för sig att de är ME-sjuka, trots att de faktiskt inte har ME.Du måste vara medlem för att kunna kommentera