2018-04-08, 19:34
Medlem
Den här tråden tänkte jag starta för att jag hoppades att den hade funnits när jag gick ifrån en psykopat.

Det finns många trådar om hur pryskopater är, att man ska gå ifrån de, hur farliga de är. Men jag letade väldigt mycket efter en tråd på vad som händer när man faktiskt väljer att ta steget mot frihet. Men jag hittade nästan ingen läsningn om hur det går för folk UNDER den här fasen.

Jag hoppas att alla kan dela med sig om sin erfarenhet, ställa frågor och hjälpa andra som sitter i samma sitts.

För mig så har den här processen varit jätte hemsk, och jag är faktiskt förvånad att jag är vid liv idag. Jag har försökt att ta livet av mig ca 10 gånger. Jag är ännu inte helt fri så jag har lite svårt ännu att gå in på vissa detaljer. Han har verkligen gjort allt för att förstöra för mig, delvis så har han lyckats. Men hans mål var att jag skulle ta mitt liv, så i det stora hela så har han inte vunnit.

Jag har fått diagnosen PTSD, äter startka lugnande mediciner, sömnmediner, antidepressiva. En del dagar tar jag mig inte ut.
Citera
2018-04-08, 19:51
Medlem
NovaOculuss avatar
Ett tips är att radera så mycket bilder och texter som kan få dig att hamna i skiten om någon läcker det, tex nakenbilder.

Varna även familj, vänner och arbetsgivare att en galning kommer att sprida skit om dig.

Bryt upp på distans och bevaka hens rörelser om möjligt.
Citera
2018-04-08, 19:59
Medlem
Spara och säkerhetskopiera allt som kan behövas användas i en rättegång, hot i form av text, trakasserier, en mic kostar inte många kronor, finns bra appar som spelar in samtal också (du kan behöva ändra inställningarna så ingen optimering stänger av oaktiva appar), när det kommer till störda människor gäller det att ha på fötterna.

Egentligen allt som bevisar att människan har två ansikten är bra att ha, dessa rovdjur drar sig inte för nått och kan ofta med lätthet manipulera myndighetspersoner.

Har du lyckats komma ifrån denna hemska person än? Blockera numret, ta bort från alla sociala nätverk, är det slut så är det slut.
Citera
2018-04-08, 20:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Tänk det är ditt liv inte fucking hans. Inte mycket att komma med men något. Du har försökt begå självmord ett antal gånger och det för hans jävla skull. Sluta med sådant tänk och tänk vad som är bäst för dig och att begå självmord är liksom inte just det bästa för dig.

Det finns ett helt nytt liv där som bara väntar på dig! Fri från han.
Citera
2018-04-08, 20:11
Medlem
Läs om ”the gray rock method.”

https://m.youtube.com/watch?v=jqhA75fga8c

Edit; detta är till dom som inte kan bli av med en psykopat/narcissist.
Senast redigerad av Krystalwhite 2018-04-08 kl. 20:32.
Citera
2018-04-08, 20:12
Medlem
Klurigt det där...

Många gånger kan man vara sin värsta fiende själv om man har medberoende, abstinens eller liknande från sin kära psykopat, narc eller vad det nu är. Det kan vara som att vänja sig av med cigg... Suget finns där...

En del klarar av att sluta med ciggen o andra inte... Är du en av dem som kommer gå tillbaka?
Citera
2018-04-08, 20:30
Medlem
StenSaxPungs avatar
Nått som kanske kan fungera är att göra sig själv värdelös i psykopaten ögon. (Menar inte emotionellt givetvis, då det inte hade gett någon utdelning.)

Bli fet, lat, bete dig som ett socialt CP bland folk. Dra inte in någon inkomst. Sköt inte din hygien. Gå i mjukisbyxor. Spola inte i toaletten när du skitit. Skriv sjuka saker i sociala medier.

Psykot kommer snart se dig som ett sänke och lämna dig.
Citera
2018-04-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Nått som kanske kan fungera är att göra sig själv värdelös i psykopaten ögon. (Menar inte emotionellt givetvis, då det inte hade gett någon utdelning.)

Bli fet, lat, bete dig som ett socialt CP bland folk. Dra inte in någon inkomst. Sköt inte din hygien. Gå i mjukisbyxor. Spola inte i toaletten när du skitit. Skriv sjuka saker i sociala medier.

Psykot kommer snart se dig som ett sänke och lämna dig.

Psykopater går igång på just det du skriver så jag har svårt att se att en psykopat skulle bli ointresserad på grund av det.
Citera
2018-04-08, 20:48
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powermann
Psykopater går igång på just det du skriver så jag har svårt att se att en psykopat skulle bli ointresserad på grund av det.

Nej där har du fel. Då krävs det att psykopaten även är sadist, de med den kombinationen är sällsynt i jämförelse med de som endast är psykopater.

En "normal" psykopat bryr sig inte ett dugg om du är glad eller ledsen, bara hen får dig dit hen vill ha dig.
Citera
2018-04-08, 21:16
Medlem
Alla utgår från att det är en kvinna som går från en man. Är det så?
Jag ser inget i trådstarten som tyder på detta.
Nu spelar väl det i o för sig ingen roll. Men en kvinna har ett mycket bättre skydd i samhället, än vad en man kan få i samma situation.
Citera
2018-04-08, 21:32
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas928
Alla utgår från att det är en kvinna som går från en man. Är det så?
Jag ser inget i trådstarten som tyder på detta.
Nu spelar väl det i o för sig ingen roll. Men en kvinna har ett mycket bättre skydd i samhället, än vad en man kan få i samma situation.

Det är ju bara en som har skrivit som om det var självklart att det handlar om en man. Så eftersom du utgår från att alla andra tror just det så är det nog för att även du gör det. Själv så tror jag det är en man det rör sig om, valde dock orden noga för att inte cementera denna gissning.

Ja en kvinna kan lättare få hjälp. Hon löper också större risk för att utsättas för våld. Hon har svårare att värja sig från detta våld också.
Citera
2018-04-08, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av powermann

Vill du förklara vad du menar tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in