2018-04-08, 18:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag skulle också tro det, originalet är svårare att manipulera utan att det märks men man kan klippa och klistra lite hursom med och sedan göra en kopia som ser schysst ut. Om läkaren ska sända elektroniskt till FK må man väl specifikt be om det. Ofta lämnar de väl två signerade pappersintyg till patienten som denne kan ge arbetsgivare och FK.

Precis. Det är också därför det vore intressant att veta i vilken "form" någon har sett dessa intyg. Bara i form av någon kopia hemma hos Henkows? Eller om man verkligen har sett ett underskrivet originalintyg eller en kopia på kliniken. I de senare fallen är möjligheten att det funnits äkta intyg även för Moa stor.

Såg just att diskussionen här som framstod som så balanserad och trevlig utan OT personangrepp sista tiden, kommer att kunna förbli så i en hel vecka..

Tack för alla länkar om olika föreningsmedlemskap som folk har gått med i på nätet. Onekligen mycket intressant.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-08 kl. 18:25.
Citera
2018-04-08, 18:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror inte dom känner till detta forum alls eller om människor funderar kring detta. Dom har säkerligen betydligt större frågor som sysselsätter dom. Det är inte svårt att föreställa sig deras sorg och grubblerier över det otänkbara som har hänt. Det är också lätt att skuldbelägga sig själv för att man inte såg, inte begrep osv.

Ja anhöriga funderar nog inte över den mycket begränsade skaran människor som fortfarande undrar över denna händelse. Jag tycker det är mycket tragiskt än idag men ingen av mina vänner, bekanta, familj, släkt eller arbetskamrater bryr sej eller har brytt sej om detta fall. Finns inget s.k allmänintresse och därför tror jag att ingen mer info kommer ut.
Citera
2018-04-08, 18:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja anhöriga funderar nog inte över den mycket begränsade skaran människor som fortfarande undrar över denna händelse. Jag tycker det är mycket tragiskt än idag men ingen av mina vänner, bekanta, familj, släkt eller arbetskamrater bryr sej eller har brytt sej om detta fall. Finns inget s.k allmänintresse och därför tror jag att ingen mer info kommer ut.

Är det så?
I min omgivning, både på jobbet och privat, har vi diskuterat detta flera gånger många har varit chockade av det hela. Då är vi ändå inte i geografisk närhet.
Men att media tystnat - efter dubbelmord på två flickor - förvånar mig faktiskt.
Citera
2018-04-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Så är det. De flesta i min omgivning har möjligen noterat händelsen när det hände, konstaterat att det var tragiskt. Inte mer.

Något allmänintresse har inte jag märkt av.
Citera
2018-04-08, 18:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är det så?
I min omgivning, både på jobbet och privat, har vi diskuterat detta flera gånger många har varit chockade av det hela. Då är vi ändå inte i geografisk närhet.
Men att media tystnat - efter dubbelmord på två flickor - förvånar mig faktiskt.

Det enkelt att förstå, det fanns ingen Fritzl-kopia modell svensk att gräva fram, enligt min åsikt så har den som drev fram händelsen fel kön för att det ska kunna vara intressant för media, tråkigt men enligt mig tyvärr sant.

Jag tror att det inte kommer att komma något mer besked från polis och utredare utan vi får nöja oss med vad de redan sagt, gärningen begicks av de två vuxna och i samförstånd.
Citera
2018-04-08, 18:43
Medlem
”Om orken fanns skulle hon [A] försöka komma till skolan för att ha laborationer.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

Men hon var aldrig där för laborationer.

Vilken sjukdom kan det vara att man kan gott tillgodogöra sig 4 dagar hemundervisning, där vänner och bekanta fråga sig varför flickan får hemundervisning överhuvudtaget, men där man inte kan gå till en enda laboration??? Att gå till laborationer är det man försöka att få till när barn annars får hemundervisning.

Jag kan förklara mig detta bara med att föräldrarna inte vill att deras barn vistas i skolan - och att detta inte hade att göra har med någon sjukdom som flickorna hade - eller också inte hade.
Citera
2018-04-08, 18:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Är det så?

Nja, det är väl närmast kutym att så görs? För inte så länge sedan var det ett fall i Danmark som "tystnade" när det stod hyfsat klart vad som hänt. Man brukar väl hänvisa dels till hänsyn till anhöriga men även det att psykiskt svaga kan "inspireras" (men sådan "inspiration" kan väl kommar hursomhelst och var som helst skulle jag gissa).
Citera
2018-04-08, 18:48
Medlem
Citat:
Är det så?
Det har väl inträffat ett 10-tal mord sedan dess varav en del är mer intressanta än det här, typ dem där gärningsmannen fortfarande går lös. Så att media tappat intresset är inte konstigt alls, det finns inget att skriva om.
Citera
2018-04-08, 18:52
Bannlyst
Enl. flera som jag känner i Bjärred som även kände familjen Henkow/Brenton väl mådde Oskar väldigt dåligt redan hösten 2016 när han for runt som en skottspole för att hjälpa Agnes. Själv märkte jag ingenting av detta förrän ett år senare. Att Hanna mådde dåligt tyckte jag dock märktes tidigare. Jag minns att jag tyckte synd om henne eftersom hon oroade sig så för töserna. Det är svårare att göra det idag. Jag begriper fortfarande ingenting.
Citera
2018-04-08, 19:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Är det så?

Det blev snabbt tyst efter trippelmorden på syskonen i Gårdsten också. Finns väl inte så mycket att tillägga hur hemskt det än är. Den stora skillnaden här är att båda föräldrarna var överens om handlingen vilket man får betrakta som unikt.
Citera
2018-04-08, 19:07
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Enl. flera som jag känner i Bjärred som även kände familjen Henkow/Brenton väl mådde Oskar väldigt dåligt redan hösten 2016 när han for runt som en skottspole för att hjälpa Agnes. Själv märkte jag ingenting av detta förrän ett år senare. Att Hanna mådde dåligt tyckte jag dock märktes tidigare. Jag minns att jag tyckte synd om henne eftersom hon oroade sig så för töserna. Det är svårare att göra det idag. Jag begriper fortfarande ingenting.

Det går väl an att tycka synd om HB, fortfarande - trots hennes frånfälle, om man tänker sig att hon är oskyldig till de makabra dåden i villan. Hon kanske inte var med på noterna heller när det gällde flickornas skolgång i hemmet, ffa den sista tiden, kanske aldrig...
Citera
2018-04-08, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz

Tack för info. Jag tror dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in