Citat:
Din källa säger ju inte särskilt mycket. En personlig intervju med Salih Muslim som för övrigt är en terrorist, det vore minst sagt oerhört korkat om Salih Muslim berättade om sina verkliga drömmar om ett Kurdistan. Kul för övrigt att du länkar till terroristkällor. Föga förvånande dock.
Ja, Assad kan vara en shiitisk nickedocka men vad gör det kurderna då som får Benjamin Franklin dollar uppkörda i hålet var och varannan dag? Blodspengar i sitt esse.
Turkiet kommer uppenbarligen inte att lämna över områden som deras armé har vunnit över kurderna och så vidare bara sådär. Det kommer självklart att förhandlas. Dessa är till skillnad från kurderna redo att förhandla. Ni vill ju inte förhandla med en "förtryckare", så då kan ni väl lika gärna kriga och ta det som män.
Du kan fortsätta raljera om hur demokratiska ni är, jag kommer aldrig att sluta skriva om kurderna och dess icke demokratiska krafter. Tills dess, vi ses när det är dags för striderna i östra Syrien. Det ser man fram emot.
Ja, Assad kan vara en shiitisk nickedocka men vad gör det kurderna då som får Benjamin Franklin dollar uppkörda i hålet var och varannan dag? Blodspengar i sitt esse.

Turkiet kommer uppenbarligen inte att lämna över områden som deras armé har vunnit över kurderna och så vidare bara sådär. Det kommer självklart att förhandlas. Dessa är till skillnad från kurderna redo att förhandla. Ni vill ju inte förhandla med en "förtryckare", så då kan ni väl lika gärna kriga och ta det som män.
Du kan fortsätta raljera om hur demokratiska ni är, jag kommer aldrig att sluta skriva om kurderna och dess icke demokratiska krafter. Tills dess, vi ses när det är dags för striderna i östra Syrien. Det ser man fram emot.

Citat:
Där bevisar du igen hur oinsatt och okunnig du är.
Din källa säger ju inte särskilt mycket. En personlig intervju med Salih Muslim som för övrigt är en terrorist, det vore minst sagt oerhört korkat om Salih Muslim berättade om sina verkliga drömmar om ett Kurdistan. Kul för övrigt att du länkar till terroristkällor. Föga förvånande dock.
Källans innehåll finner du oavsett vart du kollar efter, PYD har aldrig eftersträvat efter en självständig stat, bara och endast en federation, försök bara hitta motsatsen, det har nu gått flera år och ingen av er eller du har kunnat ge bevis på motsatsen.
Salih Muslim är inte en terrorist =) han reser just i detta nu runt i Europa, varit i Moskva och innan det i Syrien efter att han avgick demokratiskt för att ge plats för två andra, en kvinna och en man återigen att väljas fram av folket.
Säg mig, du skriver att han är terrorist, vart och av vem är han terrorist klassad förutom av dig och Turkiet?
Citat:
Som den rasist du är, skriver jag "Ni Araber" "Ni Turkar" "Ni Assyrier"? nej det gör jag inte, det är stor skillnad på mig och dig, du är en rasist som hatar kurder och gör dig inte trovärdig när det kommer till kurdfrågan, rasism och okunnighet går hand i hand för det okända.
SDF i Syrien gör inget för pengar och YPG stred inte för pengar heller, man stred innan USA kom in i bilden, man krigade mot ISIS innan USA fanns i Syrien, så hur går det ihop med det du säger? Det gör inte det.
Citat:
Skillnaden kommer vara här är att Turkiet kommer kunna säga flera saker.
1. Vi överlämnar inte till folkmördaren Assad då han mördar sitt folk och vi Turkiet står på folkets sida.
2. (efter något år) Vi överlämnar inte området då det har nu gått ut avtalet om gränser som skrivits med britterna och gränserna är inte lagbundna och vi Turkiet har laglig rätt att annektera dessa områden och bli turkisk region.
3. Vi vill att Assad ska avgå innan vi lämnar över området.
4. Vi vill att den ska bli en autonomi för oppositionen.
5. Vi vill ha dittan och dattan egen folklig militär där och inte Assads styrkor.
6. vem vet
Medans PYD vill bara ha en federation inom Syrien, och det har bara varit Salih Muslim (PYD) som Syrien/Assad kunnat träffa och haft dialog då och då över saker.
Citat:
Där ser man vem som är odemokratisk rakt igenom och vilka som är det återigen

Icke tala, bara strida, ingen röst ska få bli hörd, bara dödad och dödas
Bra val av en demokratisk kraft *Sarkasm* Assad är motsatsen till demokrati.Assad lyssnar inte vad folket vill med det gör PYD, Syriens största kurdiska parti, Assad är rädd för vad folket verkligen vill och därför kör med "Bomba alla" likt dig lilla Assadist.