Citat:
Ursprungligen postat av
Adriadne
Alltså jag funderar på märken som t.ex Prada, Chanel, Versace, Michael Kors (känns som att alla har?), Marc by Marc Jacobs (känns inte så inne längre, eller?), Louis Vuitton (mest fejkade märket...), Céline, Fendi (känns lite mycket?), Mulberry osv.
Om man nu ska spendera lite pengar, vad ska man satsa på för en stilren, klassisk och "rätt" look och vad är tacky/fel/ute?
Att köpa kläder som kostar massor med pengar för märkets skull skulle jag säga är rätt tacky för på så sätt så visar man upp att man har dåligt självförtroende.
Vad menar du med "mest fejkade märket" när du skriver Louis Vuitton? Det finns bara ett och det räknar man som original.
Men gillar du inte ICA MAXI som jag skrev så kan man gå till H&M och Zara. Speciellt på Zara så har dom fina kläder och det blir inte så pinsamt om folk får reda på vad kläderna kostar. Jag har en tjejkompis som köpte ett par jeans för 6000 kr och hon hade inte vett på att hålla tyst om priset och vi andra tyckte bara att hon var pin. Skämskudde på det. Vi visste inte hur vi skulle säga så vi smusslade med det men hon förstod det sen och hade tänkt på det och kom på att det hade med hennes dåliga självkänsla att göra. Hon jobbade på det och idag så skäms hon när hon talar om byxan. Hon handlar själv numera nästan bara på Zara. Dom flesta tycker också att hon har fått en snyggare klädstil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swe1227
Brukar du handla där? Jag har sett jackor där som faktiskt sett rätt snygga ut mm. Men jag har inte vågat testa än heh.
När jag var på ett kontor för ett antal år sedan så blev jag så trött på alla som trodde att dom var coola för att dom hade dyra kläder på sig. Ofta såg dom inte kloka ut när dom hade valt efter dyr prislapp istället för färg och modell.
Så jag traskade iväg till ICA MAXI och köpte en uppsättning:
jeans för 79 kr,
tröja för 119 kr,
kavaj för 199 kr,
skjorta med slips (paket). Kommer inte ihåg priset men tror det var 69 kr.
Morsan hjälpte mig att sätta in lappar i kläderna och när jag kom till jobbet i kläderna och sa jag varit på NK så hurrade alla över mina snygga kläder. Tröjan lurade jag i alla att jag hade betalat 4 000 kr för. Men att jag inte kunde hålla mig för den var så snygg. Flera av tjejerna tog bilder på mig och la ut på instagram. En tjej taggade mig med en cool tag i stil med "nytt från NK".
Antingen har man självförtroende eller så köper man dyra kläder. Av erfarenhet så har jag lärt mig att människor med bra självförtroende är mest givande att umgås med.
Man måste inte handla på just ICA MAXI. Men Zara och H&M funkar bra och matchar varandra så det räcker. Det blir inte så pin heller när det kommer fram vad kläderna kostar. Framför allt så slipper man skylta med dåligt självförtroende som dyra kläder gör.