2018-04-06, 10:01
Medlem
Luxuss avatar
Det är ju uppenbart för de flesta intelligenta på forumet att det bedrivs opinionsbildande verksamhet här. I princip varje tråd invanderas tämligen snabbt av någon som skriver något _lite halvt enligt topic_ för att därefter snabbt flika in något invandrarfientligt (oftast) eller annat politiskt budskap.
Detta förstör forumet mer än att nån skriver ett litet tramsigt off topicinlägg i trådarna.

Fråga: Jobbar admin/mods aktivt med att få bort detta beteende eller är det helt ok?
Fråga2: Om man som jag nu har tröttnat på att det skall ”opinionsbildas” i var och varannan tråd, står det mig och övriga fritt att då rapportera alla dessa inlägg för ”övrigt/vet ej”? Eller kommer man få en varning för att man massrapporterar?

Jag förstår att det är en svår balansgång då det lätt blir diskussioner om att det handlar om censur. Men vafan, det är ju bara att admin uttalar sig och ber folk hålla käften.
Citera
2018-04-06, 10:07
Bannlyst
Du vill ha en plattform där vi pratar om t.ex. morötter, och gör det förbjudet att tala om annat än morötter?

Det här är TS:
Citat:
Luxus: Tja jag har precis kört upp en morot i arslet och jag älskar fan morötter. Har ni tips på hur man slutar suga kuk? Jag kan verkligen inte sluta.

Citat:
Luxus: Tja jag har precis kört upp en morot i arslet och jag älskar fan morötter. Har ni tips på hur man slutar suga kuk? Jag kan verkligen inte sluta.
AnvändareTroll: Morötter? Själv föredrar jag gurka!

Citat:
AnvändareTroll: Morötter? Själv föredrar jag gurka!
Luxus: OMG! VI FÅR BARA PRATA OM MORÖTTER I DENNA TRÅD! MOD!! ADMIN!!! MAMMA!!!!!

Jävla jubelidiot. Här råder yttrandefrihet i den mån möjlig och du bestämmer inte vad andra får skriva.
Citera
2018-04-06, 10:07
Medlem
Klownfaces avatar
Om det är tomt trams brukar det tas bort, jag förstår att om det är snack om vad fiskedrag kostar i fiskeforumet och någon säger "vi hade haft råd med 1000 såna spinnare varje vecka ifall vi utvisade ett skäggbarn" är bara fjanteri men extremt mycket i samhället går att relatera direkt till massinvandringen så det är inte så konstigt att det kommer upp i många ämnen..
Citera
2018-04-06, 10:09
Medlem
Luxuss avatar
JAdu, finanshajen, du menar ungefär som du själv skriver? (FB) Finanshajens månateliga tusenlapp.
Citera
2018-04-06, 10:10
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Det är ju uppenbart för de flesta intelligenta på forumet att det bedrivs opinionsbildande verksamhet här. I princip varje tråd invanderas tämligen snabbt av någon som skriver något _lite halvt enligt topic_ för att därefter snabbt flika in något invandrarfientligt (oftast) eller annat politiskt budskap.
Detta förstör forumet mer än att nån skriver ett litet tramsigt off topicinlägg i trådarna.

Fråga: Jobbar admin/mods aktivt med att få bort detta beteende eller är det helt ok?
Fråga2: Om man som jag nu har tröttnat på att det skall ”opinionsbildas” i var och varannan tråd, står det mig och övriga fritt att då rapportera alla dessa inlägg för ”övrigt/vet ej”? Eller kommer man få en varning för att man massrapporterar?

Jag förstår att det är en svår balansgång då det lätt blir diskussioner om att det handlar om censur. Men vafan, det är ju bara att admin uttalar sig och ber folk hålla käften.

Det här är ett fritt forum. Här kan Svenskar vädra sina åsikter utan att åsiktsförtryckas och censureras av Svenska staten.

Tydligen är just massinvandringen en het potatis i hela västvärlden nu så det är inte så konstigt att det diskuteras mycket här heller. Om det inte passar herrn. Dra?
Citera
2018-04-06, 10:13
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Det här är ett fritt forum. Här kan Svenskar vädra sina åsikter utan och åsiktsförtryckas och censureras av Svenska staten. Tydligen är just massinvandringen en het potatis i hela västvärlden nu så det är inte så konstigt att det diskuteras mycket här heller. Om det inte passar herrn. Dra?

JAg har inget emot att man i forumet I&I diskuterar om invandring och integrationsproblem.
Jag har heller inga problem att man i en tråd om nån fattig pensionär skriver att invandringen kostar pengar och ajja bajja alla blattar.
Det jag har problem med är det SYSTEMATISKA spammandet i alla jävla trådar om olika politiska frågor, där är just invandringsfrågan ett tydligt exempel.

Du verkar inte tillhöra den skaran intelligenta användare som jag syftade på i trådstarten om du inte förstår det
Citera
2018-04-06, 10:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
JAg har inget emot att man i forumet I&I diskuterar om invandring och integrationsproblem.
Jag har heller inga problem att man i en tråd om nån fattig pensionär skriver att invandringen kostar pengar och ajja bajja alla blattar.
Det jag har problem med är det SYSTEMATISKA spammandet i alla jävla trådar om olika politiska frågor, där är just invandringsfrågan ett tydligt exempel.

Du verkar inte tillhöra den skaran intelligenta användare som jag syftade på i trådstarten om du inte förstår det

Du får nog komma med ett exempel innan man ens kan förstå om ditt problem finns.
Citera
2018-04-06, 10:18
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:

Kallar sig själv intelligent..
Vill förbjuda folk att yttra sina åsikter..

Bra jobbat
Citera
2018-04-06, 10:25
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:

Starta ditt egna forum, smartass. Där kan du göra dina intelligenta censureringar när du själv behagar. Borde inte vara så svårt för en överintelligent människa som du. Problem solved.
Citera
2018-04-06, 10:31
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Starta ditt egna forum, smartass. Där kan du göra dina intelligenta censureringar när du själv behagar. Borde inte vara så svårt för en överintelligent människa som du. Problem solved.

Du är ju ett lysande exempel. Tittar man i din posthistorik ser man ju vad som ligger står på din agenda. Varsågod att sprid hur mycket skit du vill, men i min tråd om morötter i rumpan är jag inte intresserad av att du kommer med ett inlägg av typen ”vissa vill ha morötter i rumpan, men den dumma blatten som stjäl alla pengar däremot, han äter bananer haha”..

Sluta nu att gå off topic och personangrepp. Håll er till kärnfrågan: Är det ok att den som har politisk agenda systematiskt ägnar sig åt att opinionsbilda genom dåligt maskerade inlägg i alla möjliga trådar samt vad säger mods/admin om att de som stör sig rapporterar detta isåfall?

Förtydligande, det handlar alltså inte om enskilda inlägg utan om att om man bemödar sig med att följa upp postarens historik ser ganska tydiga mönster
Citera
2018-04-06, 10:40
Medlem
Jag ger mitt stöd till TS (Luxus). Blir tröttsamt med människor som ser allt ur en och samma synvinkel. Ytterligare fråga i samband med detta. Finns det hos någon människa godhet och generositet eller är alla människor genomruttna och egoistiska.
Citera
2018-04-06, 10:54
Bannlyst
Citat:
JAdu, finanshajen, du menar ungefär som du själv skriver? (FB) Finanshajens månateliga tusenlapp.
Du har haft nästan sedan före min födsel på dig att lära dig hur Flashback fungerar, men citera klarar du inte av.

Vad är det med den tråden? Tråden är en speldagbok. Anser du att diskussion huruvida hästar presterar olika bra olika tider på året hör hemma i en speldagbok? Du kanske skriver dina inköpslistor och arbetstider i checkhäftet också?

Det är två helt olika saker, inse bara att du kom med en dålig (eller otroligt dålig formulerad) idé.

Förlåt för att jag var otrevlig, är bakis idag. Firade med whisky igår! Macallan 12", jävlar vilken whisky.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in