2018-04-05, 21:54
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Angående bilder så har inga kommit fram sedan du senaste efterlyste nyare bilder.
Nej, så vitt jag vet så har ingenting nytt skrivits i tråden om ev barn från tidigare förhållanden.

Ok tack. Mycket konstigt att det verkar heldött angående bilder. Som om de aldrig funnits på riktigt. Ingen har tagit sig en sekund på att föreviga dem på bild. Tragiskt.
Citera
2018-04-05, 21:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Har jag INTE skrivit ?! De vet inte mer en vi är riktigt.Och brevet var kort och konsist.Det jag har skrivit är att det finns ingen video då skulle anhöriga vetat detta !

Det kommer så olika uppgifter från olika håll. Ibland att det finns en video och ibland att det inte gör det. Vet inte vad man ska tro.
Citera
2018-04-05, 21:59
Medlem
Fanns nog ingen som riktigt kände den här familjen. Tragiskt att de var så ensamma. Levde de i en släktfejd tro? Bjöd de hem släktingar ibland? Var de hos släktingar ibland? Eller var det infekterat? Det är kanske där man ska börja trampa.
Senast redigerad av Walla-walla-wincha 2018-04-05 kl. 22:42.
Citera
2018-04-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ok tack. Mycket konstigt att det verkar heldött angående bilder. Som om de aldrig funnits på riktigt. Ingen har tagit sig en sekund på att föreviga dem på bild. Tragiskt.
Heldött vad gäller det mesta som har med ny input att göra skulle jag säga. Är övertygad om att det kommer med tiden dock
Citera
2018-04-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Heldött vad gäller det mesta som har med ny input att göra skulle jag säga. Är övertygad om att det kommer med tiden dock

Ja det är väldigt märkligt att det kan vara så pass nedtystat.
Citera
2018-04-05, 22:54
Medlem
Citat:

Det finns säkert många familjebilder, tror att Elli09 skrivit tidigare att hon sett flera.
Utan det är väl så att ingen som har dessa foton vill lägga ut de i tråden.
Citera
2018-04-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kommer så olika uppgifter från olika håll. Ibland att det finns en video och ibland att det inte gör det. Vet inte vad man ska tro.

Eller hur, något förvirrat! Vissa är helt övertygade om att en video existerar - Elli09 förnekar absolut detta. Vem ska man tro på?
Citera
2018-04-05, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Eller hur, något förvirrat! Vissa är helt övertygade om att en video existerar - Elli09 förnekar absolut detta. Vem ska man tro på?

Det finns nog inte så mycket mer att göra än att var och en får bilda sig en egen uppfattning om vad som kan vara sant.........

Jag kan bara säga att jag vet att filmen finns.
Jag har personligen inte sett den.
Men jag är helt säker på att den finns.

Inget ont om Elli09, hon har sin info och får stå för den, såklart.

Så.... Nog om det.
Citera
2018-04-05, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt

Finns nog inte så mycket mer att säga om denna händelse.
Citera
2018-04-06, 02:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja jag känner till folk med ME. Det går att ta sig ur om man har viljan och styrkan. Inget man behöver dö för. De som tagit sig ut fotbojan ME har kämpat mot kroppslig värk och trötthet och därmed trotsat sin åkomma och blivit segare. Från sängliggande med solglasögon på i ett mörkt rum till att börja arbeta. Hade flickorna ME (som ingen vet), så hade de kunnat ha alla förutsättningar för et bra liv om de hade viljan.
Ja vissa blir friska. Men det går inte att kämpa sig ur ME.
Man måste lära sig sluta kämpa först då kan hjärnan läka.

De som drabbas av ME är inte latmaskar.

De som har störst chans att tillfriskna är de som får rätt hjälp i tid. Så dessa flickor hade all abledning att hoppas på det bästa. Särskilt som forskningen ringar in det mer och mer.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-04-06 kl. 02:11.
Citera
2018-04-06, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Har jag INTE skrivit ?! De vet inte mer en vi är riktigt.Och brevet var kort och konsist.Det jag har skrivit är att det finns ingen video då skulle anhöriga vetat detta !

Jag tror att polisen gett de anhöriga det som de behövde efter det inträffade för att förstå vad som hände. Om videon (har ingen kännedom om denna finns eller ej) mer hade karaktären av att vidimera äktheten i brevet, är det kanske inte så konstigt att polisen inte överlämnade detta till de anhöriga, i likhet med annat utredningsmaterial. Hade man berättat om den hade de anhöriga kanske krävt/tjatat om att få se den, även om det sannolikt inte hade gett dem så mycket att se två psykiskt nedbrutna människor som står i färd att/precis har tagit död på sina barn.
Citera
2018-04-06, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ja jag känner till folk med ME. Det går att ta sig ur om man har viljan och styrkan. Inget man behöver dö för. De som tagit sig ut fotbojan ME har kämpat mot kroppslig värk och trötthet och därmed trotsat sin åkomma och blivit segare. Från sängliggande med solglasögon på i ett mörkt rum till att börja arbeta. Hade flickorna ME (som ingen vet), så hade de kunnat ha alla förutsättningar för et bra liv om de hade viljan.

Tror du att människor kan ha olika allvarlig grad av olika sjukdomar? Själv känner jag flera som har tillfrisknat i cancer, samma typ av cancer som andra har dött i.

När andra världskriget tog slut och de överlevande släpptes ut från koncentrationslägren, hade ca 65% av dessa olika grader av psykiska och fysiska sjukdomar under större delen av resten av sina liv. De resterande levde relativt normala lyckliga liv där de utbildade sig, skaffade familj och karriärer mm. Var den första gruppen lat eller hade de inte viljan att må bra i ditt tycke? Eller kan det vara så att beroende på vilken hjälp vi får, vilka egenskaper som vi har för övrigt, vad vi fått med oss från födelsen eller fått under livet, kan hjälpa oss att tillfriskna såväl från psykiska som fysiska sjukdomar?

Utifrån dessa frågeställningar, tycker du att det är rimligt att lägga in moraliserande aspekter på människors sjukdomar och deras tillfrisknanden? Eller är inställningen snarast äckligt fascistoid?

Bemöttes föreliggande familj av denna moraliserande inställningen vilar det ett tungt ansvar på sjukvården. Jag tror att det i detta nu pågår utredningar om hur dessa skött sina uppgifter — gissningsvis finns det en och annan som lär få sig en välbehövlig smäll på fingrarna.

Med det sagt, vilar naturligtvis det största ansvaret på barnens död på föräldrarna själva.
Fan, tror tom jag lägger till att jag tycker att det är fel att döda barn, för säkerhets skull.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-04-06 kl. 03:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in