Deklarerade den 27:e, och skickade även in en k6-blankett för bostadsförsäljning. har inte sett något om en utbetalning än, däremot rör det sig om ganska stora belopp, så det kanske dröjer lite?
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2018-04-04 kl. 15:56.
Deklarerade den 27:e, och skickade även in en k6-blankett för bostadsförsäljning. har inte sett något om en utbetalning än, däremot rör det sig om ganska stora belopp, så det kanske dröjer lite?
När du skickat in en bilaga så kan du inte få beslut nu. Bilagan måste ju granskas av Skatteverket.
Deklarerade den 19:de och uppfyller alla krav för att få pengarna tidigt. Dock inte fått varken besked eller penga än, dom har visserligen till på fredag på sig men detta som jag läste på deras facebooksida är ju oroväckande:
"Vi har precis fått besked om att alla inte har fått sina skattepengar ännu. Vi håller på att arbeta med problemet och vi hoppas att det är åtgärdat till på fredag. Ni som berörs kommer få besked i den digitala brevlådan så fort beskedet är klart."
Vi ses nästa år. Då blir det förhoppningsvis mer än det dubbla. Ska dock till bananen och likt många medlemmar här kommer di säkerligen råda mig till annan sparform.
Ringde till Skatteverket förut eftersom jag uppfyller alla kriterier för att få tillbaka pengarna tidigt men ännu inte fått något slutskattebesked.
De tittade på mitt ärende och upptäckte inget annat än ett tekniskt fel i deras system.
Så de gör en manuell utbetalning i slutet på veckan / början på nästa vecka.
Använder Länsförsäkringar och Kivra ..
Så om man fyllt i en bilaga i e-tjänsten kan man se sig i månen efter snabb återbäring? Fan också. Hade en sketen K4 med tre sålda teckningsrätter á 1 krona som jag deklarerade online. Den resulterade inte i någon ändring av det belopp SKV preliminärt beräknat att återbetala. Inga pengar i banken idag, +50k...
Edit:
Du som gör ändringar eller lämnar en bilaga
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare.
De förifyllda uppgifterna får Skatteverket in redan i januari och vi har därför haft möjlighet att kontrollera dem. Uppgifter som du har godkänt behöver inte kontrolleras igen. När du gör ändringar eller tillägg behöver Skatteverket tid för att kontrollera din deklaration. Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration får därför din skatteåterbäring till midsommar i stället, förutsatt att du deklarerar i appen eller e-tjänsten.
Senast redigerad av tizzenizze 2018-04-04 kl. 20:46.
Anledning: Tillägg
Så om man fyllt i en bilaga i e-tjänsten kan man se sig i månen efter snabb återbäring? Fan också. Hade en sketen K4 med tre sålda teckningsrätter á 1 krona som jag deklarerade online. Den resulterade inte i någon ändring av det belopp SKV preliminärt beräknat att återbetala. Inga pengar i banken idag, +50k...
Då har du ju fått lite extra tid att planera vad du ska göra med pengarna ^^
Att få dem vid midsommar är väl inte så farligt, var ju inte allt för länge sedan som man fick dem till hösten.