2018-04-04, 01:22
Medlem
Psykosams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobari1970
Tja jag har aldrig varit ute efter "tjejer" så som mina vänner har, utan jag har bara skitit i det och tänkt att allting kommer med tiden men så har det inte blivit och jag känner att det är väl dags att börja skriva till tjejer, jag har skaffat tinder och matchat med ett par brudar och skrivit till dem, men det har inte gått så bra. Jag börjar oftast att skriva Hej, vad händer osv, sen brukar jag fråga om snapchat, då det är mycket enklare att skriva på. Men det känns väldigt "dött" jag skriver typ vad händer, hon svarar inte mycket, jag frågar vart bor du, hon svarar, och sen slutar det där..

någon som har nåt tips vad man ska skriva eller så? har fått höra av några att man ska fråga om intressen, men de känns väldigt konstigt att fråga en tjej man har skrivit med i ca 5-10 min om intressen

- Gillar du musik?
- Ja
- Jag med, jag gillar främst Italiensk mat
- Va? vad menar du?
- Att jag gillar främst italiensk mat framför musik
- Jaha haha

Och detta är tjejers humor, de har ingen och detta är "humorn" det fattar över appar. Alltså noll.
Nu har du henne haffad och hon är din inom 35 min om du kör rätt.
Inom 3-4 dagar kan jag gratulera dig till en facesitting.
Citera
Medlem
Servals avatar
Sätt in dig i tjejens situation. Varför skulle hon visa intresse för ditt meddelande "Hej, vad händer" när hon kanske får 20-30? likvärdiga meddelanden varje dag.

Om du skrev "Vet du varför bananer är böjda?" så skulle hon tycka det var av mer intresse att svara dig, än att fråga vad som händer. Så ansträng dig lite.
Citera
Medlem
Mata inte narcissistiska luder på appar. Kvinnor leder bara till problem. Vad är det du söker? Sex? Hyr en prostituerad.

Eller så försöker du träffa kvinnor IRL, men gör ingenting på internet.
Senast redigerad av Argpatriark 2018-04-04 kl. 01:51.
Citera
2018-04-04, 01:55
Medlem
De som lyckas på tinder är för det mesta inte smartare eller vältaligare än andra, men gemensamt är att de tror på sin egen förmåga och har ett mål i sikte. Att skriva för sakens skull och hoppas på att en romans ska växa fram inom de närmsta dagarna utifrån såpass allmänt hållna meddelanden är naivt.

Det är inte många som har bra game och är roliga och fyndiga i text. Bättre att inse det tidigt och ändra strategi än att sitta och försöka med nåt som aldrig funkar.

Får du väl svar på ditt meddelande så kan du många gånger utgå från att intresse finns på nåt plan. Ge henne nån smakfull komplimang som antyder att du är nyfiken på henne och fråga omedelbart om hon är intresserad av att träffas. Vågar du inte det eller är du inte beredd att göra det så är tinder meningslöst.

Edit: Håll inte på med massa appbyten, det är riktigt mainstream veklingbeteende som får det att framstå som att du känner dig otrygg i att skriva med henne på en plattform där andra kan nå henne, samt att du tror att du har något värdefullt band till henne om ni blir snapchatbuddies. Var rak, håll inte på med massa gubbar och bilder och "haha" hit och dit utan gör dina avsikter med henne klara och tro lite på dig själv bara.
Senast redigerad av rubiz 2018-04-04 kl. 02:02.
Citera
2018-04-04, 02:16
Medlem
Grobari1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argpatriark
Mata inte narcissistiska luder på appar. Kvinnor leder bara till problem. Vad är det du söker? Sex? Hyr en prostituerad.

Eller så försöker du träffa kvinnor IRL, men gör ingenting på internet.

Vill typ främst . lära mig snacka med tjejer och bygga upp självförtroende, möjligvist förhållande men det är väldigt tveksamt, annars kan jag tänka mig ligg eller nudes typ, ifall hon bor långt bort.
Citera
2018-04-04, 02:35
Medlem
Ha en dominant attityd med glimten i ögat så ligger du bra till för att få de flesta tjejer. Samma regel kan appliceras för skrift, men det är lite klurigare, men fullt möjligt.
Citera
2018-04-04, 02:56
Medlem
Citat:
Vill typ främst . lära mig snacka med tjejer och bygga upp självförtroende, möjligvist förhållande men det är väldigt tveksamt, annars kan jag tänka mig ligg eller nudes typ, ifall hon bor långt bort.

Varför kör du inte oldskool och träffar tjejer ute istället?
Citera
2018-04-04, 03:17
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Sätt in dig i tjejens situation. Varför skulle hon visa intresse för ditt meddelande "Hej, vad händer" när hon kanske får 20-30? likvärdiga meddelanden varje dag.

Om du skrev "Vet du varför bananer är böjda?" så skulle hon tycka det var av mer intresse att svara dig, än att fråga vad som händer. Så ansträng dig lite.
Detta. Ts är ju skittråkig

Var unik istället
Citera
2018-04-04, 03:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Detta. Det är betydligt mycket läskigare att gå fram till en okänd person och börja prata, men känslan efteråt är betydligt bättre än att ha slöchattat lite med nån på internet.
Citera
2018-04-04, 03:27
Medlem
Grobari1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite

Det är det som är planen, tänkte börja öva lite via internet först, för om jag ej klarar det på nätet så är det tveksamt ifall jag gör det irl också.
Citera
2018-04-04, 04:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är det som är planen, tänkte börja öva lite via internet först, för om jag ej klarar det på nätet så är det tveksamt ifall jag gör det irl också.
Det beror nog lite hur man är som person. Jag är åt det charmigt dumdryga hållet, men i textform framstår jag i stort sett enbart som dumdryg. Det går bra med människor som känner mig eftersom dom vet hur jag är men det funkar inte alls så bra med någon jag precis har börjat prata med.
Citera
2018-04-04, 05:20
Medlem
Vafan släng apparna åt helvete.
Ser du en snygg tjej på stan så gå fram o börja prata istället.
Övning ger färdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in