2018-04-02, 22:56
Medlem
Hej alla!

Jag är en kille på 25 år som klipper sig själv. Det är först och främst billigare då jag slipper lägga ut 150 kr i månaden på min frisyr. Har faktiskt inte råd, är student. Sedan har jag friheten att bestämma själv hur jag vill ha det. Nästan alla gångerna jag varit hos frisören har jag blivit missnöjd och det känns som om jag inte kan bestämma vilken frisyr jag vill utan att att frisören ska sätta sin prägel på det.

Kör både med sax och maskin, jobbigast är håret bakom huvudet. Jag använder en mobil som jag tar bilder på med spegel och kollar fram och tillbaka och klipper tills jag blir nöjd.

Oftast brukar ingen lägga märke till att jag klippt mig själv och folk brukar bli förvånade när jag säger det. De tycker att jag alltid är fin i håret och har fått komplimanger om det.

Så vad tycker ni?
Citera
2018-04-02, 22:59
Medlem
Varför skulle någon tycka något om det? Och varför bryr du dig?
Citera
2018-04-02, 23:04
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Så vad tycker ni?

Att jag gärna skulle vilja kunna klippa mig själv.
Citera
2018-04-02, 23:07
Medlem
Zer0Shits avatar
Klipp dina polare och ta betalt. Win-win. Du får deg och polarna blir nyfriserade.

z
Citera
2018-04-02, 23:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Hej alla!

Jag är en kille på 25 år som klipper sig själv. Det är först och främst billigare då jag slipper lägga ut 150 kr i månaden på min frisyr. Har faktiskt inte råd, är student. Sedan har jag friheten att bestämma själv hur jag vill ha det. Nästan alla gångerna jag varit hos frisören har jag blivit missnöjd och det känns som om jag inte kan bestämma vilken frisyr jag vill utan att att frisören ska sätta sin prägel på det.

Kör både med sax och maskin, jobbigast är håret bakom huvudet. Jag använder en mobil som jag tar bilder på med spegel och kollar fram och tillbaka och klipper tills jag blir nöjd.

Oftast brukar ingen lägga märke till att jag klippt mig själv och folk brukar bli förvånade när jag säger det. De tycker att jag alltid är fin i håret och har fått komplimanger om det.

Så vad tycker ni?

Hitlerfrisyrer går ju inte hem hos alla..

Skämt åsido: Har klippt mig själv sedan 90-talet med maskin. Blir helt utmärkt herrfrisyr, går inte att se skillnad på resultatet jämfört med frisörklippning för 300:- eller vad det kostar idag.

Började med billiga "Rusta-maskiner" för 99:- som höll typ ett-två år innan bladen började bli slöa och göra ont. Har övergått till Braun (inte Eva, hehe) maskinen kostar typ en femhundring på Clas Ohlson, håller fem år. Klipper mig kanske 10ggr/året, så sparar in 3000:-/år samt omaket att beställa tid och åka till frisörer. En Braun sparar alltså in 14.500:- på fem års teknisk livslängd.

Det här är fördelen med att vara man, frisyrerna är lätta att fixa själv. Kvinnor (om de inte ser ut som Sinead O'Connor) behöver nog gå till frisören..
Citera
2018-04-02, 23:24
Bannlyst
riktiga män går till barberaren.
Citera
2018-04-02, 23:27
Medlem
maxatdunders avatar
klipper oxå själv... vad är grejen? Har man kort hår så ser man inte ifall de inte blir "perfekt" dessutom är man ju kille så man kommer undan me lite fucked up frisyr
Citera
2018-04-02, 23:28
Medlem
Citat:
Hej alla!

Så vad tycker ni?

Det är imponerande med personer som kan klippa sig själva
Jag har själv testat det ett par gånger men inte gått så jättebra.

Min morbror brukar klippa sig själv och det blir jäkligt bra!

Och som någon annan nämnde så kan du ju börja klippa polarna också och dra in en och annan slant till huskassan, hehe.
Citera
2018-04-02, 23:31
Medlem
herkkolovers avatar
De e ju jätteenkelt att som person med långt hår klippa topparna om man bara lägger ner lite tid på det. Måste ju bara se till så det inte blir snett. Funkar alltså att klippa sig själv som tjej med
Citera
2018-04-02, 23:33
Medlem
Jag klipper också mig själv, det är ingen avancerad frisyr jag har och skulle det råka bli lite snett så syns det inte så väl, eller det gör inget.
Det är bara bra om man kan klippa sig själv för det är ganska dyrt att gå till frisör, om man så endast ska toppa håret.
Man slipper dessutom passa en tid och mycket riktigt så slipper man också bli missnöjd- har aldrig kommit från en frisör och varit nöjd.
Citera
2018-04-03, 05:08
Medlem
Om man bara ska snagga sig är det väl enkelt, smart och praktiskt. Men att ha en riktig frisyr med lite längd och klippa den själv med olika lager, luggar och allt vad det innebär - Vansinnigt och snålt! Och ser fan inte klokt ut. Inte ens min lokala frisör klipper sig själv och han är dessutom korthårig. Hans fru, som själv är frisör och jobbar på salongen klipper honom.
Citera
2018-04-03, 10:25
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentVerklighet
Om man bara ska snagga sig är det väl enkelt, smart och praktiskt. Men att ha en riktig frisyr med lite längd och klippa den själv med olika lager, luggar och allt vad det innebär - Vansinnigt och snålt! Och ser fan inte klokt ut. Inte ens min lokala frisör klipper sig själv och han är dessutom korthårig. Hans fru, som själv är frisör och jobbar på salongen klipper honom.

Ja, det är väl inte så konstigt att han låter en arbetskamrat - i det här fallet hans fru klippa honom när de inte har några kunder på salongen. Det är ju en självklarhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in