Citat:
Ursprungligen postat av
Mein.Neger
Hej alla!
Jag är en kille på 25 år som klipper sig själv. Det är först och främst billigare då jag slipper lägga ut 150 kr i månaden på min frisyr. Har faktiskt inte råd, är student. Sedan har jag friheten att bestämma själv hur jag vill ha det. Nästan alla gångerna jag varit hos frisören har jag blivit missnöjd och det känns som om jag inte kan bestämma vilken frisyr jag vill utan att att frisören ska sätta sin prägel på det.
Kör både med sax och maskin, jobbigast är håret bakom huvudet. Jag använder en mobil som jag tar bilder på med spegel och kollar fram och tillbaka och klipper tills jag blir nöjd.
Oftast brukar ingen lägga märke till att jag klippt mig själv och folk brukar bli förvånade när jag säger det. De tycker att jag alltid är fin i håret och har fått komplimanger om det.
Så vad tycker ni?

Hitlerfrisyrer går ju inte hem hos alla..
Skämt åsido: Har klippt mig själv sedan 90-talet med maskin. Blir helt utmärkt herrfrisyr, går inte att se skillnad på resultatet jämfört med frisörklippning för 300:- eller vad det kostar idag.
Började med billiga "Rusta-maskiner" för 99:- som höll typ ett-två år innan bladen började bli slöa och göra ont. Har övergått till Braun (inte Eva, hehe) maskinen kostar typ en femhundring på Clas Ohlson, håller fem år. Klipper mig kanske 10ggr/året, så sparar in 3000:-/år samt omaket att beställa tid och åka till frisörer. En Braun sparar alltså in 14.500:- på fem års teknisk livslängd.
Det här är fördelen med att vara man, frisyrerna är lätta att fixa själv. Kvinnor (om de inte ser ut som
Sinead O'Connor) behöver nog gå till frisören..