2018-04-02, 13:38
Medlem
Du ska inte betala förstås, rimligt vore att polisanmäla

De kan dessutom inte se exakt vem som betalat och inte
Citera
2018-04-02, 13:54
Medlem
Först var det johanvilde som blev utsatt för intrång och nu rosa sidorna.

Kan det vara samma person/personer som utfört det och vilken sida skulle då stå på tur?

Har någon lyckats få fram något om den eller de som genomfört det?

Hur har de lyckats med intrånget?

Många frågor men finner det intressant att hemsidor i dagens läge inte har bättre säkerhet och hur någon lyckats med det man gjort i dessa två fall.
Citera
2018-04-02, 14:21
Medlem
spelhundens avatar
Johanvildeutpressarna har alltså tjänat ca 7.000 kr av bitcointransaktionerna att döma. rosasidan.ws har tjänat ca 1.000 kr.

Varför tror ni folk är mer beredda att betala porrutpressare än prostitutionsutpressare?

Tror ni att johanvilde-grabbarna kommer mjölka dem som betalat nu och blev det någon dump?
Citera
2018-04-02, 15:00
Medlem
Greenwhites avatar
Blir nog jävligt svårt för polis att lyckas få (iaf mig) dömd mha den info de fått tag på så känner mig inte ett dugg oroad!
Citera
2018-04-02, 15:19
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Blir nog jävligt svårt för polis att lyckas få (iaf mig) dömd mha den info de fått tag på så känner mig inte ett dugg oroad!

Nej har man inte skrivit en massa och skyddad Ip så är det lugnt ju. men OM man bestämt plats och erbjudit pengar kanske det är en annan femma.Vad vet jag.
Men hur trovärdigt är det egentligen att det händer nått om polisen får in en hackad databas?
Citera
2018-04-02, 15:35
Medlem
Betala inte.
Citera
2018-04-02, 16:01
Medlem
Jag fick för två år sen via xx videos ett fske meddelande som poppade upp och claima det var från poilsen. Stod dom hade registrerad att jag kollat på pedofilfilmer och ville jag skulle böta.

Fanns bara två brister i deras scamming/utpressingsttempt.

1. Aldrig googlat eller sett något med barn på.
2. Var stavfel och andra missar i deras mail.

Tydligen hade sidan blivit hackat och hur många som helst hade fått liknade mail.

Bara att ignorera och kom ihåg du bor i sverige.
Citera
2018-04-02, 16:01
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
Nej har man inte skrivit en massa och skyddad Ip så är det lugnt ju. men OM man bestämt plats och erbjudit pengar kanske det är en annan femma.Vad vet jag.
Men hur trovärdigt är det egentligen att det händer nått om polisen får in en hackad databas?
Hackaren/hackarna är enligt mig högst amatörmässig på flera plan.. De skulle ha tjänat mer på andra metoder. Att hota med polis när man själv är den grövre brottslingen är ju också. Polisen har inget intresse i databasen. Det är inte olagligt att vara medlem och svårt och tidskrävande att bevisa att nått som skrivits faktiskt också senare ägt rum. I myllret av alla meddelanden är det för mycket tid. Annars vore de om en anmälan gjorts mot en enskild medlem rörande barnporrbrott eller våldtäkt.. Men polisen sätter sig inte ned och jobbar med en databas från ett intrång som också går åt utpressningshållet.. Då spårar de hellre intrånget. Även om nu också de lär läggas ned..
Citera
2018-04-02, 16:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
...

Hur söker man en databas? Kan man söka på ord ellet måste man kämpa sig igenom pm efter pm? Då blir det mycket arbete för liten penning.
Har man samma databasprogram som RS så borde det inte vara nåt problem. Inte omöjligt att det går att konvertera till andra databasprogram.

T o m Excel kan användas för att skapa (enklare) databaser i.

Citat:
Några kända exempel på databashanterare är DB2 från IBM, Informix, INGRES, InterBase från Borland (fd Inprise), Microsoft Access, Microsoft SQL Server, MySQL, ObjectStore, Oracle och Postgres.
Citera
2018-04-02, 16:42
Medlem
Mrpedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Hackaren/hackarna är enligt mig högst amatörmässig på flera plan.. De skulle ha tjänat mer på andra metoder. Att hota med polis när man själv är den grövre brottslingen är ju också. Polisen har inget intresse i databasen. Det är inte olagligt att vara medlem och svårt och tidskrävande att bevisa att nått som skrivits faktiskt också senare ägt rum. I myllret av alla meddelanden är det för mycket tid. Annars vore de om en anmälan gjorts mot en enskild medlem rörande barnporrbrott eller våldtäkt.. Men polisen sätter sig inte ned och jobbar med en databas från ett intrång som också går åt utpressningshållet.. Då spårar de hellre intrånget. Även om nu också de lär läggas ned..

Låter som du har bra koll .
Inte om denna hack men när får Polisen göra sökningar efter Ip- nummer, förr var det ju när grövre brott som kunde leda till fängelse men verkar bara vara brott nu, stämmer det ?
Citera
2018-04-02, 17:47
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpedro
Låter som du har bra koll .
Inte om denna hack men när får Polisen göra sökningar efter Ip- nummer, förr var det ju när grövre brott som kunde leda till fängelse men verkar bara vara brott nu, stämmer det ?
Det har snarare blivit svårare igen efter en dom som gjordes i EU-domstolen. Polisen måste för varje ip göra en ansökan om utlämning. Och jag är hyfsat säker på att inte dom har tid resurser eller lust att göra tusentals förfrågningar för att de kanske kan ha gjorts ett brott.. Som jag sa så är det högst osannolikt att de ser det minsta lilla intresse i rosasidan så länge inte någon specifik anmäls och brottet är uppenbart och grovt..

Vidare så tycker jag nog jag har bättre koll på hacket än lagen och polisen.
Citera
2018-04-02, 17:57
Medlem
vad har do lagt in för nåt eftersom sidan med torsken inte går att få bort på rs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in