Citat:
Ursprungligen postat av
mina3grabbar
Jag saknar 4 stycken varor inköpta 17 till 20 februari. De borde ha kommit vid det här laget. Jag misstänker att Postnord helt enkelt har stulit grejerna! Det är ren stöld och inget annat. Jag har faktiskt betalat för varorna. Förutom stöld anser jag att Postnord sysslar med otillåtet förfogande. Jag kräver återbetalning av Postnord!
Det är också väldigt sorgligt att mötas av textem "Does not ship to Sweden" Det hände mig senast idag då jag tittade på en liten bärbar DVD-spelare. Säljaren levererar till Europa men inte till Sverige.
Samma sak har hänt mig, mina3grabbar. Har 10 beställningar från eBay och Aliexpress -säljare som är ..borta. De är beställda i slutet av Januari, början av Februari, inga värdesaker direkt, råvaror till kosmetikatillverkning mm. Misstänker att de låg i berömda säckarna på Arlanda ute i regnet..
Beställde en dyrare vara som kom till Sverige i början av mars, betalade Postnords avgift med moms och tull, men det är fortfarande "under tullbehandling" ... Blir DHL och FedEx framöver.