Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-03-01, 20:50
Medlem
Swe1227s avatar
Altså, vet ni något om detta band? Jag hittade dem nu ikväll, tydligen är det ett 80-talsband. Vad står dem för, har ni hört dem och finns det några historier?

Den enda uppfattningen jag har fått är ös i musiken och att frontfiguren verkar var en speciell person...

(bandet har inte nämnts i ett enda inlägg här på forumet så det är därför jag startar tråden)
Citera
2018-03-01, 20:54
Bannlyst
finns ett gäng trådar. testa att söka igen.
Citera
2018-03-01, 20:55
Medlem
Det är väl alonzo som frontar? Eller sviker mitt minne mig fullständigt nu? Vet att jag har både den vita apan och brutal disciplin liggande nånstans iaf. Gött band överlag
Citera
2018-03-01, 21:16
Medlem
Pantheraduss avatar
Jag trodde inte man fick använda, det beryktade, N-ordet numera...? Men i positiv bemärkelse borde man få det och det var skillnad på det förr i tiden. Ja det är Alonzo som är sångaren. Deras vinyler kanske har gått upp i värde, då bandet verkar låta originellt...?
Citera
2018-03-01, 22:07
Medlem
pyro860s avatar
Det finns jättemycket om dom i forumet om du bara söker.

Det var ett antirasistband med Alonzo som frontfigur. Gjorde bland annat den mest antirasistiska låten Sieg Heil som är den starkaste antirasistlåten som någonsin gjorts. Såklart fattade ju inte nazisterna innebörden av den och spelade den för fulla muggar. Blev helt paffa när folk förklarade den för dom, hahaha..
Citera
2018-03-03, 14:29
Medlem
Rh35VSs avatar
Måndag kan man sitta och lyssna på kontoret när chefen är på besök 😀
Citera
2018-03-03, 14:39
Medlem
jah_man2s avatar
Stockholms Negrer är resterna av det som en gång var KSMB med bl.a Micke Alonzo och Johan Johansson om jag inte minns fel..
Jag har deras tre album och en av mina favoritlåtar är "Det förlovade Landet"

www.youtube.com/watch?v=OJskqJ3hLHY
Citera
2018-03-31, 08:19
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

(bandet har inte nämnts i ett enda inlägg här på forumet så det är därför jag startar tråden)

(FB) Bandet Stockholms Negrer
Citera
2018-03-31, 08:45
Medlem
lampross avatar
Stockholms Negrer ska ha cred för att de lirade punk i mitten av 80-talet, som annars var en död tid musikaliskt, både för punk och rock i allmänhet.

Att sedan bandet excellerade i antivitism drar ner betyget till nära noll.
Citera
2018-03-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nej inte alls, det var så Sök så hittar du.
Nu har jag hittat en tråd av en
”Svensk Viking” 😂 ja vilken nolla!
Men jag kan garantera att dom jag tror att du syftar på när du skriver nazisterna inte lyssnade på sthlms negrer. Alonzo stod inte högt i kurs bland dom 🚁🚁🚁
Citera
2018-04-01, 17:42
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Men jag kan garantera att dom jag tror att du syftar på när du skriver nazisterna inte lyssnade på sthlms negrer. Alonzo stod inte högt i kurs bland dom 🚁🚁🚁

Fanns många nazister som inte ens visste vad som var nazism och inte back then.
Citera
2018-04-02, 13:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Nä, nazisterna gillade inte Alonzo
https://www.youtube.com/watch?v=wDWCBfnO3q4
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här