2018-04-02, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Pascal är en cuck för att han gav sig medvetet mot Nicoline i immunitetstävlingen. Han hade vunnit enkelt om han velat, men gav sig för att inte stöta sig med tjejen han gillar. Inget vinnarbeteende utan cuckbeteende.

Fullt förståeligt. Pascal har sin livs chans här. Inget ont om honom men en tjej som Nicoline har han inte en chans i världen på hemma i Sverige. Nu är han den enda killen i hela Robinson som hon ev skulle kunna vara intresserad av och han går givetvis all-in. Det hade alla världens singelkillar gjort i hans läge.
2018-04-02, 12:23
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Nä. Med produktionens hjälp. Det är vad som gör att klimakteriekossan är kvar, enkom. Finns inga som helst kvalifikationer i henne.

Jag tror inte att man regisserar det in på sådan detaljnivå. Dessutom var det väl lagets förslag att hon skulle gå till byteshandeln, hon föreslog att de andra skulle välja först och sedan valde hon immuniteten. Tror knappast det var förutbestämd utgång från produktionsteamet. Allt är inte en konspiration. Hade TV4 fått välja tror jag nämligen att de hade haft kvar både Nick och Viktoria.

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeyn
Hon vet hur man spelar spelet och insåg tidigt att gnägubben är manipulatör och fixade sin immunitet. Han körde ju över alla och V vågade säga emot. Tycker hon är starkaste av alla i hennes grupp men de andra är också goa utom C.

Nja, är det något Nick inte var så var det väl manipulatör? Han fick inte med sig någon annan, förutom möjligen en annan person. Snarare var han så uppfylld av sig själv att han inte märkte att de andra störde sig på honom.
2018-04-02, 12:29
Medlem
Giggsys avatar
Det där med att ”dela” immunitet med någon kan vara det sämsta dom någonsin infört. Otipppat att det är Johan-Eh och Negermor som sitter på den i Nord.
2018-04-02, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tror inte att man regisserar det in på sådan detaljnivå. Dessutom var det väl lagets förslag att hon skulle gå till byteshandeln, hon föreslog att de andra skulle välja först och sedan valde hon immuniteten. Tror knappast det var förutbestämd utgång från produktionsteamet. Allt är inte en konspiration. Hade TV4 fått välja tror jag nämligen att de hade haft kvar både Nick och Viktoria.

Nja, är det något Nick inte var så var det väl manipulatör? Han fick inte med sig någon annan, förutom möjligen en annan person. Snarare var han så uppfylld av sig själv att han inte märkte att de andra störde sig på honom.

Nicks stil är typiskt amerikansk. Rättfram och självuppfylld. Det är jävligt klantigt att anmärka på en sådan skitsak som han gjorde. Sen att Victoria verkar vara världshistoriens jobbigaste människa som beter sig som en 5 åring är en annan sak.

Måste vara extremt svårt för någon med den muskelmassan att inte äta något. Att humöret sviktar är oundvikligt och man är mer eller mindre körd direkt.
2018-04-02, 12:35
Medlem
dialektikers avatar
Nästa vecka verkar all ilska riktas mot kommandoran? Skönt för Victoria, med ett nytt fokus.
Klart att kommandoran käftar emot att de inte ska rösta ut starka deltagare. Hon vill ju vinna och inte ryka själv. Men gruppen måste ju också göra sig av med hot. Ska de vänta med de starkaste spelarna till slutet då?
Senast redigerad av dialektiker 2018-04-02 kl. 12:37.
2018-04-02, 12:46
Medlem
dialektikers avatar
Nä, jag fattar inte vad Nick skulle tillfört laget överhuvudtaget vidare i Robinson? En grinig jävel, som inte verkade ha någon överlevnadskunskap överhuvudtaget, stort behov av att få mat - för sina muskler- som han sen i någon styrketävling, slår ut deltagare med.
En sån vill man inte ha kvar.
2018-04-02, 12:51
Medlem
Kan bli intressant att se vad som sker i laget efter att Nick lämnat. Carolin verkar hamna en del i skottgluggen vad det verkar på trailern. Kommer Vicky lämna trotsåldern efter att hon fått sin vilja fram vad gäller Nick.
2018-04-02, 12:56
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Nicks stil är typiskt amerikansk. Rättfram och självuppfylld. Det är jävligt klantigt att anmärka på en sådan skitsak som han gjorde. Sen att Victoria verkar vara världshistoriens jobbigaste människa som beter sig som en 5 åring är en annan sak.

Måste vara extremt svårt för någon med den muskelmassan att inte äta något. Att humöret sviktar är oundvikligt och man är mer eller mindre körd direkt.

Glömde den aspekten. Det lär bli mer mat till de andra nu. Nick lär ha ätit mer än de andra (och det är klart att man ska dela upp efter behov). För jag tror inte man delar helt jämt. Det vore ganska korkat när behoven skiljer sig.
2018-04-02, 13:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jävla trams med att prata engelska i ett svenskt underhållningsprogram, dessutom dokusåpa. Men nästan lika löjligt att göra det en grej av det.

Vill minnas Viktoria Silvstedt höll på att tramsa med detta i samband med att blev avdankad och bortglömd.

EDIT: Kom precis på att jag för 20 år sen hade en idiot till arbetskamrat som höll på att tramsa med att prata engelska med oss och låtsades inte förstå viss svenska, fast han var uppvuxen i Sverige. Jag sa åt idioten att sluta tramsa då han pratade svenska med kunderna. Sa åt honom att han gärna får prata engelska med mig men att jag svarar på svenska.

Undrar om den ens var så mkt grej Nick gjorde av det. Folk var trötta och den där psyksjuka kvinnan pratade engelska och hon fick frågan varför. Det räckte. All jävla dokusåpa idag är så jävla ynkligt. Dom tål INGENTING. Mobbing är det... Nä helt jävla normal uppförande. Människor blir osams. Speciellt när man är hungrig och trött.

Man skulle vart med själv. 40år och +130kg tung med 27år på gym. Då hade det blivit livat. Jag och Nick hade bildat vårt eget lag. Men han hade fått köra all uthållighet. Han har kondition.

Kommer ni ihåg när Ehrling Wahlgren var med? Han var gammal då men där har ni en gammal rejäl karl som vet hur en man ska uppföra sig.
Senast redigerad av PingPongZong 2018-04-02 kl. 13:09.
2018-04-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Korkat argument . Pratar du det inhemska språket med din ev. reskamrater på en ev. semesterresa till tex Japan ?
Men jag kan hålla med dig att det är lite tramsigt att prata Engelska i en svenskspråkig omgivning.
Och lika tramsigt att bli upprörd och göra så stor sak av engelskspråkigheten.
2018-04-02, 13:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Och nästa vecka ska 2 stycken åka. Hoppas inte det blir från lag Nord, med tanke på att bögen har immunitet som han kan DELA. Helt absurt, de vill ha kvar mesarna. Hoppas förövrigt han lämnar frivilligt snart, orkar inte höra på hans gnäll om tempursäng.....

Haha ja. Vart fan tror han att han hade sökt? Paradise Hotel?
2018-04-02, 13:19
Medlem
oppositas avatar
Att de fortfarande inte fixat sina läger är ju intressant. Läste nånstans att mycket tid gick åt att leta mat, men att kunna sova och vakna torr borde också vara prioriterat. Folk stod ju och skakade av köld, då har man gjort bort sig. De började ju lite smått nu att leta blad att täcka för med så de slipper vinden. Och varför har de inte samlat ihop ved?! Nån av grabbarna måste ju gjort värnplikten och kommer ihåg hur viktigt/skönt det är med värme och skydd mot väder och vind...

Skönt att bli av med Nick, visst han är stark men dum i huvudet. Skriker högst för att få sin vilja igenom, härskartekniker och hot. Han hotade ju Jim för att han trodde han hade amuletten.
Victoria är sjukt barnslig, ta av dig offerkoftan för i helvete. Springa iväg och bo själv hjälper ju knappast när hon känner sig utstött. Får se hur resten av laget behandlar henne i fortsättningen. När det kommer fram att hon har en amulett till så lär det bli kylig stämning... Jag hade inte kunnat lita på henne en sekund.

Lag Nord har så mycket bättre sammanhållning men inte riktigt samma kämparglöd som lag Syd. Johan lär väl avlida snart då han inte får tillräckligt med värme, sömn eller mat och knappt har något fett på kroppen. Men tyvärr har han ju amuletten så han sitter säkert ett tag till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in