2018-04-01, 23:53
Bannlyst
Niklas Ek har tydligen fått för sig att komma ur skuggan. Hedersamt kan tyckas och en viss snyftsympati kan jag nog ha för hans "handikapp" men förtjänar nog ändå att få en forumpost i denna tråd.

Nu är det här min egensnickrade halmgubbe med extra mos, men det känns ganska väntat att de flitiga aktörerna i JÄH-sfären är de som inte har ett dagligt jobb att gå till. Precis som man kan se hos vissa mindre begåvade Samnyttkrigare.

https://twitter.com/noppelina/status/980532696467345408
Citera
2018-04-02, 00:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Niklas Ek har tydligen fått för sig att komma ur skuggan. Hedersamt kan tyckas och en viss snyftsympati kan jag nog ha för hans "handikapp" men förtjänar nog ändå att få en forumpost i denna tråd.

Nu är det här min egensnickrade halmgubbe med extra mos, men det känns ganska väntat att de flitiga aktörerna i JÄH-sfären är de som inte har ett dagligt jobb att gå till. Precis som man kan se hos vissa mindre begåvade Samnyttkrigare.

https://twitter.com/noppelina/status/980532696467345408
Niclas Ek har även skrivit såhär idag:
Hej era jävla dumhövven på flashback... ni är så jävla dumma.. jag lovar, får frun ett enda samtal till sig så kommer jag jaga denne tills jag dör. Det däremot är ett löfte.
För ordningens skull bör det därför tillägas att hans identitet varit känd rätt länge i denna tråd – redan när han var med i #jagärhär. Det är alltså ingen nyhet. Tidigare har Niclas Ek, @noppelina, själv skrivit om sina problem på Twitter men de inläggen är borta nu. Tidningsartikeln har alltså visats av @noppelina tidigare på Twitter. Ett exempel på borttagen tweet: https://twitter.com/noppelina/status/887329113912074242
Citera
2018-04-02, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ursäkta men vad FAN betyder detta?

Är du medveten om att i 2016 så gjorde JÄH ett drev mot Springaregruppen på Facebook och anmälde varenda medlem som gått med i gruppen? Detta resulterade i att en hel drös blev avstängda från Facebook utan en chans att få kontot åter. Kontona avaktiverades utan förklaring. Tydligen är det helt åt helvete att hålla med en polis som uttalat sig om sin vardag. Några av de jag kommit i kontakt med hade bara gått med i gruppen men inte skrivit ett enda inlägg.

SÅ KAN DET GÅ NÄR MAN HAFT AKTIVT KONTO I MASSOR AV ÅR UTAN MINSTA ANMÄRKNING OCH BARA SKRIVIT LAGLIGA, REGEL-ENLIGA KOMMENTARER. TEXT-BOOK FASCISM.

Så du tycker alltså att ni "tar kampen" mot "galningarna", det säger en hel del om hur ni ser på världen och vad ni är för slags människor. CORRECT THE WRONGTHINK!
I min värld är ni farliga, onda, fascistisk åsiktspolis. Såna som er, Magnus och Minna Dennert ska man inte ge luft, man ska underminera er och fatta processen kort!
Får först be om ursäkt för dröjsmålet, jag har nämligen jobbat utomlands ett tag.

Det är fakenews med gruppen om Springare att det har skett. Jag var inte med på den tiden men när jag frågar medlemmar som har varit med länge så säger de sig inte känna till detta alls.
#jagärhär är en mjuk och vänlig grupp. De är för vänliga i min smak men jag är med därför att blotta existensen lägger en lugnade hand över diskussionerna på nätet.
Om de skulle anmäla "varenda medlem som gått med i gruppen" skulle de förmodligen få ligga i länge med att bara anmäla, det är alltså påhitt för att misskreditera.

Jag själv däremot skulle inte dra mig alls för att anmäla inte bara "varenda medlem som gått med i gruppen" utan "varenda medlem som gått med i gruppen" i alla andra liknande grupper. Problemet är bara att jag skulle inte hinna med mer än en handfull anmälningar.

Citat:
SÅ KAN DET GÅ NÄR MAN HAFT AKTIVT KONTO I MASSOR AV ÅR UTAN MINSTA ANMÄRKNING OCH BARA SKRIVIT LAGLIGA, REGEL-ENLIGA KOMMENTARER. TEXT-BOOK FASCISM.
Du kan vara helt lugn, om de skrivit lagenligt och enligt Facebooks regler så är de kvar ännu. Facebook stänger inte av konton bara för att någon vill något, det krävs mycket värre än så. Så, vem står nu för "TEXT-BOOK FASCISM"?

Citat:
I min värld är ni farliga, onda, fascistisk åsiktspolis. Såna som er, Magnus och Minna Dennert ska man inte ge luft, man ska underminera er och fatta processen kort!
Ja, vi är farliga för dem som ohejdat spyr ut sin galla över andra, det är vi stolta över!

/En stolt #jagärhär-medlem!
Senast redigerad av kosto 2018-04-02 kl. 04:03.
Citera
2018-04-02, 04:10
Medlem
michail.bakunins avatar
Denna länk fick jag från Maria.bokklubben och jag undrar om det är någon från pedofilnätverket #jagärhär som ligger bakom brevet? Det är alldeles för bra svenska för att pedofilen ensam ska ha skrivit det jämför med en kopierad text från hans Facebook. Vi vet sen tidigare att rabiata batikhäxor från #jagärhär ömmar för pedofilen.

https://mobile.twitter.com/AesgSjberg/status/979435545666433030
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-04-02 kl. 04:13.
Citera
2018-04-02, 10:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Det är fakenews med gruppen om Springare att det har skett. Jag var inte med på den tiden...
NEJ DET ÄR INTE FAKE NEWS ALLS! Den inre kärnan på 100 pers i JÄH jobbar EXAKT så, det finns en uppsjö skärmdumpar på detta. Men nu kommer förstås du kontra med det förutsägbara, att "de är förfalskade" - nej det är de inte.
Citat:
Om de skulle anmäla "varenda medlem som gått med i gruppen" skulle de förmodligen få ligga i länge med att bara anmäla, det är alltså påhitt för att misskreditera.

Jag själv däremot skulle inte dra mig alls för att anmäla inte bara "varenda medlem som gått med i gruppen" utan "varenda medlem som gått med i gruppen" i alla andra liknande grupper. Problemet är bara att jag skulle inte hinna med mer än en handfull anmälningar.
Du skulle inte dra dig för det, nej, för det är ju så ni rullar!
Varför? Varför anmäla folk för att de gått med i en grupp? Varför anmäla folk som inte ens skrivit i gruppen?
Citat:
Du kan vara helt lugn, om de skrivit lagenligt och enligt Facebooks regler så är de kvar ännu. Facebook stänger inte av konton bara för att någon vill något, det krävs mycket värre än så.
Jag har bevis för detta. Som sagt, folk som inte ens skrivit i gruppen hade blivit av med sina konton. När en sån sak händer är det bara naturligt att man söker sig komma i kontakt med andra drabbade, vilket skedde här. Den enda gemensamma nämnaren var Springaregruppen.
Citera
2018-04-02, 10:46
Medlem
Totiuss avatar
Eskilstuna-Kuriren fortsätter sitt onyanserade och osakliga hyllande av #jagärhär, Näthatsgranskarna och Juridikfronten:
2018-03-31: Vi är vaccinet för ett öppet och fritt val i höst
Citat:
När Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning avslöjade det systematiska arbetet med att sprida hat och främlingsfientlighet i social medier som Granskning Sverige stod för, var det för många en ögonöppnare.
Arbetet med att granska trollfabriken kom sig av att vi själva utsattes för Granskning Sverige.
[...]
Sedan publiceringen för ett år sedan har vi fortsatt att granska och berätta om hur människor och grupperingar, ibland öppet men ofta i skydd av mörker, driver på polariseringen i vårt samhälle, sprider rena felaktigheter men också begår regelrätta brott i försöken att driva debatten.
[...]
Inte heller har det väl undgått er läsare att man kunnat bevisa påverkanskampanjer i det amerikanska valet, men också i det franska. Det finns farhågor att exempelvis Ryssland försöker destabilisera demokratiska samhällen, som det svenska, genom desinformation. Något som vi också skrivit om.
[...]
Vi har också berättat om de människor som fått nog av hatet och hoten och organiserat sig för att stärka det öppna och demokratiska samtalet. Jag tänker på nätverket #jagärhär som försöker stävja problemen på sociala medier genom att ta debatten på ett lugnt och fredligt sätt. Jag tänker på Näthatsgranskarna som hjälper polisen genom att lämna in anmälningar med gediget underlag för att kunna lagföra människor som begår hatbrott på nätet och jag tänker Juridikfronten som arbetar på ett liknande sätt.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/vi-ar-vaccinet-for-ett-oppet-och-fritt-val-i-host/
eller http://archive.is/KG1bc

VAD är detta om inte en direkt lögnaktig bild av verkligheten? Kan någon försvara detta på SAKLIGA grunder?

Det är nyhetschef Kristina Levin som skrivit krönikan. Förra veckan var det chefredaktör Eva Burman som skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Eskilstuna-Kurirens chefredaktör Eva Burman har åter skrivit en krönika som lyfter fram #jagärhär samt denna gång även Näthatsgranskaren, Juridikfronten och Vinnova:
2018-03-24: Varför är en nyanserad debatt öppen för alla ett hot?

https://www.ekuriren.se/nyhetskronikor/varfor-ar-en-nyanserad-debatt-oppen-for-alla-ett-hot/
eller http://archive.is/C7N4T

Eva Burman tycks vara fullständigt oförmögen att ta till sig faktiska förhållanden och den kritik som framförs, till exempel i denna tråd. Jag tycker att det är skrämmande att chefredaktören för en hyfsat stor tidning är så extremt verklighetsfrånvänd och medges (av redaktion och ägare) att driva osakliga kampanjer mot ”trollfabriker” i Sverige. (Mer om Eskilstuna-Kuriren i Wikipedia: https://sv.wikipedia.org/wiki/Eskilstuna-Kuriren)
Citera
2018-04-02, 10:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Får först be om ursäkt för dröjsmålet, jag har nämligen jobbat utomlands ett tag.
Har du inte tillgång till internet utomlands? Nåväl, vill du kommentera mitt senaste svar till dig här:
Citat:
Nej, vad som är troll avgörs av beteendet och det faktiska innehållet i inläggen:
Trollbeteende
Inläggen som trollen skriver är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa. Trollens beteende och metoder kan till exempel vara att låtsas ha extrema åsikter av olika slag, att använda sig av tydligt ologiska argument och/eller otrevliga diskussionstekniker, såsom härskartekniker. Målet är att få övriga att tro att trollet menar allvar och känna sig tvungna att skriva svar. Troll är ofta anonyma[4] eller använder sig av en påhittad identitet, och använder sig ibland också av separata användarkonton just för detta syfte. Det finns även vissa trollforum där det organiseras gemensamma trollattacker där flera personer riktar in sig på ett utvalt mål och skriver en stor mängd trollinlägg.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll#Trollbeteende
Kent Flink är i en klass för sig men även de andra #jagärhär-medlemmarna som skriver på Twitter visar konsekvent följande karaktäristiska trollbeteende:
1) Inläggen är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa.
2) De använder sig av tydligt ologiska argument och/eller otrevliga diskussionstekniker, såsom härskartekniker.
3) Flera personer riktar in sig på ett utvalt mål och skriver en stor mängd inlägg av trollkaraktär.

Detta är ingen åsikt utan fakta som enkelt verifieras genom att titta på innehållet i inläggen som #jagärhär skriver. Ta till exempel Kent Flinks inlägg i kronologisk ordning: https://twitter.com/search?f=tweets&q=From%3A%40KentFlink1%20&src=typd

Det finns ingen saklighet eller substans. Inläggen är provokativa, märkliga, irrelevanta och osakliga. Svaren saknar i allt väsentligt motsvarighet i frågorna, vilket givetvis är synnerligen oseriöst.
Citera
2018-04-02, 12:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Niclas Ek har även skrivit såhär idag:
Hej era jävla dumhövven på flashback... ni är så jävla dumma.. jag lovar, får frun ett enda samtal till sig så kommer jag jaga denne tills jag dör. Det däremot är ett löfte.
För ordningens skull bör det därför tillägas att hans identitet varit känd rätt länge i denna tråd – redan när han var med i #jagärhär. Det är alltså ingen nyhet. Tidigare har Niclas Ek, @noppelina, själv skrivit om sina problem på Twitter men de inläggen är borta nu. Tidningsartikeln har alltså visats av @noppelina tidigare på Twitter. Ett exempel på borttagen tweet: https://twitter.com/noppelina/status/887329113912074242
Vad jag kan se kopplades Niclas Ek och twitterkontot noppelina ihop första gången den 17/12 2017. Det var efter noppelina hade outat sig här (den 9/12):
https://twitter.com/noppelina/status/939521283410354176

Niclas Ek har haft en central position i #jagärhär som inläppsadministratör vilket gör honom till en naturlig person att granska. Dessutom har han kommunicerat med tråden via sitt twitterkonto vilket säkert bidragit till ytterligare ett och annat inlägg.

Sedan är det ju illa om människor ringer hem till honom - det kan givetvis inte försvaras, men jag har lite svårt att se den givna kopplingen till Flashback med tanke på att han parallellt varit aktiv på twitter och legat i fejd med GS.
Citera
2018-04-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad jag kan se kopplades Niclas Ek och twitterkontot noppelina ihop första gången den 17/12 2017. Det var efter noppelina hade outat sig här (den 9/12):
https://twitter.com/noppelina/status/939521283410354176

Niclas Ek har haft en central position i #jagärhär som inläppsadministratör vilket gör honom till en naturlig person att granska. Dessutom har han kommunicerat med tråden via sitt twitterkonto vilket säkert bidragit till ytterligare ett och annat inlägg.

Sedan är det ju illa om människor ringer hem till honom - det kan givetvis inte försvaras, men jag har lite svårt att se den givna kopplingen till Flashback med tanke på att han parallellt varit aktiv på twitter och legat i fejd med GS.

Fick pm från honom igår. Han har mottagit hot, dödshot och hot om att få besök.
Han har inte varit aktiv i #jagärhär på snart 1år då han släppte in medlemmar. Det är ingen central roll alls som ni vill få det till. Det är bara era jävla teorier.
Sen att han försvarar gruppen även om han inte är med kan man ju göra ändå.
Han kände att han var tvungen att outa sig så kanske hoten minskar.
Erat jävla drev mot alla som råkar vara med i en facebookgrupp fel.
Och GS som bedrivit häxjakt mot alla som är medlemmar i den gruppen.

Jag håller med Niclas i det han skrev till mig. Det ni gör är att dreva och jaga privatpersoner.
Ni är så jävla rädda numera att ni har bara en sak som ni kan göra och det ör att hota med uthängning av människor och eller ringa anonymt och hota på nätter.

Det är resultatet av eran häxjakt. Han ligger inte i en fejd med GS. Så fort Niclas outade sig själv så blockade Fabian honom. Märkligt beteende.
Niclas är förbannad på hur GS drevade mot gruppen, massuppsägningar på nassesida, många fick mycket hot mot sig och dom hängde till och med ut personer som inte ens var med i gruppen.

Detta bidrar ni med med eran jävla medlemslista ni har har nånstans.

Tror ni att det kommer funka? Ni kanske tystar några men det fungerar inte så bra längre med den metoden. Den funkade 2008-2016 typ.
Ni håller på och tjatar om massanmälningar fortfarande. Varför snyftar ni inte till Zuckerberg??

Nu hoppas Niclas att hoten upphör, han kommer inte sluta kämpa mot rasism, nazism.
Inte heller sluta kämpa mot GS, deras vansinniga drev mot Gruppen har gått överstyr.
Det har drabbat många. Han skriver också att han är inte rädd, har aldrig varit heller.
Men varför ska frun få utstå hot som knappt är på fb eller skrivier nått. Sinnessjukt skriver han.

Ta diskussioner istället för hota. Det var hans budskap.

Och NEJ jag har inte twitter..
Citera
2018-04-02, 14:55
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Varför ljuger dom hela tiden, VARFÖR?? Vi hittar er ändå.

https://imgur.com/a/76QQQ

Medlemslistan på Facebook är öppen för alla att söka i, så uthängning har jag mycket svårt att få det till. Samhällsinformation....

Citat:
Ursprungligen postat av Mustimusti
Hittar han inte..

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Herr Ek har koll på oss här han har tydligen dumpat Sekten på de senaste minuterna.

Det var 75088 medlemmar när jag tog skärmdump, nu 2 mindre 75086st.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Fick pm från honom igår. Han har mottagit hot, dödshot och hot om att få besök.
Han har inte varit aktiv i #jagärhär på snart 1år då han släppte in medlemmar. Det är ingen central roll alls som ni vill få det till. Det är bara era jävla teorier.
Sen att han försvarar gruppen även om han inte är med kan man ju göra ändå.
Han kände att han var tvungen att outa sig så kanske hoten minskar.
Erat jävla drev mot alla som råkar vara med i en facebookgrupp fel.
Och GS som bedrivit häxjakt mot alla som är medlemmar i den gruppen.

Jag håller med Niclas i det han skrev till mig. Det ni gör är att dreva och jaga privatpersoner.
Ni är så jävla rädda numera att ni har bara en sak som ni kan göra och det ör att hota med uthängning av människor och eller ringa anonymt och hota på nätter.

Det är resultatet av eran häxjakt. Han ligger inte i en fejd med GS. Så fort Niclas outade sig själv så blockade Fabian honom. Märkligt beteende.
Niclas är förbannad på hur GS drevade mot gruppen, massuppsägningar på nassesida, många fick mycket hot mot sig och dom hängde till och med ut personer som inte ens var med i gruppen.

Detta bidrar ni med med eran jävla medlemslista ni har har nånstans.

Tror ni att det kommer funka? Ni kanske tystar några men det fungerar inte så bra längre med den metoden. Den funkade 2008-2016 typ.
Ni håller på och tjatar om massanmälningar fortfarande. Varför snyftar ni inte till Zuckerberg??

Nu hoppas Niclas att hoten upphör, han kommer inte sluta kämpa mot rasism, nazism.
Inte heller sluta kämpa mot GS, deras vansinniga drev mot Gruppen har gått överstyr.
Det har drabbat många. Han skriver också att han är inte rädd, har aldrig varit heller.
Men varför ska frun få utstå hot som knappt är på fb eller skrivier nått. Sinnessjukt skriver han.

Ta diskussioner istället för hota. Det var hans budskap.

Och NEJ jag har inte twitter..

Niklas Ek gick ur 17 december 2017, och det är mindre än 4 månader sedan. Hur i helvete kan du få det till över ett år???
Niklas Ek har get sig in i leken så jag tycker han ska tåla det som sker, han har gått ut offentligt med sitt namn. Det är Inte vårt fel.
Men det är Ek´s fel att han började hoppa på GS.
Men sen att GS är som de är är inte Flashbacks fel, så ta dina hot om hot i en anna mer passande tråd.
Citera
2018-04-02, 15:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Men snälla Sotnosens, till att börja med så outade Niclas sig själv på Twitter för rätt länge sen när han skrev om sina problem. Nu har han dock rensat sin historik på Twitter före 2017-11-02.

Sedan är han väldigt aktiv på Twitter, kaxig och provocerande. Skyll inte Flashback! Du behöver inte ”ha Twitter” för att kunna läsa vad han skriver:
https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=from%3Anoppelin a&src=typd

Jag vågar slå vad om att i stort sett alla som deltar i denna tråd är mot rasism och nazism. Problemet är att Niclas och hans gelikar i #jagärhär INTE diskuterar sakfrågor – de tramsar och mobbar sina åsiktsmotståndare.
Citera
2018-04-02, 15:30
Bannlyst
"JÄH under lupp II" har hittat över 1000 JÄH:are och 30-talet trollkonton i vad som kan betraktas som en hatgrupp!

https://www.facebook.com/Piluppan/posts/200721317198326?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in