Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Vad jag kan se kopplades Niclas Ek och twitterkontot noppelina ihop första gången den 17/12 2017. Det var efter noppelina hade outat sig här (den 9/12):
https://twitter.com/noppelina/status/939521283410354176
Niclas Ek har haft en central position i #jagärhär som inläppsadministratör vilket gör honom till en naturlig person att granska. Dessutom har han kommunicerat med tråden via sitt twitterkonto vilket säkert bidragit till ytterligare ett och annat inlägg.
Sedan är det ju illa om människor ringer hem till honom - det kan givetvis inte försvaras, men jag har lite svårt att se den givna kopplingen till Flashback med tanke på att han parallellt varit aktiv på twitter och legat i fejd med GS.
Fick pm från honom igår. Han har mottagit hot, dödshot och hot om att få besök.
Han har inte varit aktiv i #jagärhär på snart 1år då han släppte in medlemmar. Det är ingen central roll alls som ni vill få det till. Det är bara era jävla teorier.
Sen att han försvarar gruppen även om han inte är med kan man ju göra ändå.
Han kände att han var tvungen att outa sig så kanske hoten minskar.
Erat jävla drev mot alla som råkar vara med i en facebookgrupp fel.
Och GS som bedrivit häxjakt mot alla som är medlemmar i den gruppen.
Jag håller med Niclas i det han skrev till mig. Det ni gör är att dreva och jaga privatpersoner.
Ni är så jävla rädda numera att ni har bara en sak som ni kan göra och det ör att hota med uthängning av människor och eller ringa anonymt och hota på nätter.
Det är resultatet av eran häxjakt. Han ligger inte i en fejd med GS. Så fort Niclas outade sig själv så blockade Fabian honom. Märkligt beteende.
Niclas är förbannad på hur GS drevade mot gruppen, massuppsägningar på nassesida, många fick mycket hot mot sig och dom hängde till och med ut personer som inte ens var med i gruppen.
Detta bidrar ni med med eran jävla medlemslista ni har har nånstans.
Tror ni att det kommer funka? Ni kanske tystar några men det fungerar inte så bra längre med den metoden. Den funkade 2008-2016 typ.
Ni håller på och tjatar om massanmälningar fortfarande. Varför snyftar ni inte till Zuckerberg??
Nu hoppas Niclas att hoten upphör, han kommer inte sluta kämpa mot rasism, nazism.
Inte heller sluta kämpa mot GS, deras vansinniga drev mot Gruppen har gått överstyr.
Det har drabbat många. Han skriver också att han är inte rädd, har aldrig varit heller.
Men varför ska frun få utstå hot som knappt är på fb eller skrivier nått. Sinnessjukt skriver han.
Ta diskussioner istället för hota. Det var hans budskap.
Och NEJ jag har inte twitter..