Jag hittade detta som ska vara skrivit av David Fredin, jag antar det är samma person som tråden nämner.
Han är ingen Palme- fantast i varje fall.
"Dahlsten har fel och hela hans krets medarbetare pekar alltid på ett "namnlöst oförklarat hat” som aldrig blir förklarat för åhöraren.
Jag var aktiv under det Kalla Kriget med informationsinhämtning och fann Palme inte bara obehaglig utan en trolig landsförrädare. En rysk ubåt släpptes ur Hårsfjärden 1982,
Palme gjorde detta efter ett besök på (s)-högkvarteret av GRU-generalen Milstein, rapporten här om kom till en av mina vänner som hade en källa som känt igen Milstein i (s)-högkvarterets hiss.
Palme släppte ubåt - försvarsstabschefen utreddes av sina egna.
Palme gav ordern om släppandet av ubåten 1982 före han blev statsminister – den 7 oktober. Ordern gick via försvarsstabschefen Bror Stefenson. På grund av detta utredes han av sin egen organisation.
Konstigheterna kring ubåtsjakten vidimerades av översten Lars Hansson som jag samtalade med då på 1980-talet.
Inte heller var ubåtarna mink, som senare flera officiella svenskar hävdat. Mink simmar inte i stim och ger inte den sonarbilden”, sa en marinanställd till mig efter aktuell debatt.
Lögnen som "statsreligion" i vår svenska stat.
Svenska staten ljuger upprepat och mycket om det mesta känsliga har jag erfarit."
http://hagenbo.blogspot.se/2016/02/om-olof-palme-och-ubatar-gastinlagg.html