Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
A har haft särskild undervisning i hemmet i tre år och hade frånvaro före det. Sista terminen är även Moa hemma. Det blir enormt mycket sömnmedicin, var fick han den ifrån och hur fick han den i flickorna utan att någon märkte det? Hur ordnade han det när han var bortrest på konferenser utomlands?
Håller helt med dig. Med så mycket arbete och resor, hur skulle han hinna och ha möjligheten till att kontrollera en hel familj. Vad skulle syftet vara med detta kontrollerande som dessutom skulle ta enormt med kraft och tid, lägg där till ett arbete som säkerligen krävde mycket av honom. Vi har också en H med hög utbildning och som det verkar även varit/var engagerad i frivilliga organisationer, tänker på bilden på en ung H. Dessutom brukar jurister kunna dra egna slutsatser och argumentera för dessa. Tror vi kan släppa den teorin iaf i nuläget.
Vi har flera i tråden som enligt mig säkerligen känner familjen ganska väl. Varför inte koncentrera på de skribenter som i mina ögon kände familjen ganska väl.
Tänker på
Elli09 som säger att barnen visserligen var sjuka men inte SÅ sjuka. Hon har bara goda saker att säga om O som dessutom hade planer för framtiden och såg fram emot 2018. Men hon var bekymrad över att O var orolig över sin familjesituation.
Vi har
missan27
Som också säger att barnen var sjuka men inte SÅ sjuka. H*n tyckte verkligen om hela familjen men verkar ha haft mest kontakt med Hanna som aldrig ljuga för Moa eller vara orsak till detta tragiska.
Vi har
rockkungen som verkar vara en anhörig till familjen och påstår att O var svår att leva med samt ev. kontrollerande. Läser man mellan raderna i h*ns inlägg så var inte riktigt frisk och ansvariga för denna tragedi. Dessutom hintat om att minst ett intyg varit falskt.
Vi får inte heller glömma
jonatanmw som också påstod att något oegentligt förekommit ang. läkarintygen. Vidare påstod denne skribent att någon i familjen var väldigt sjuk och inte fysiskt.
Texten ovan har jag skrivit fritt ur minnet. Just nu är jag för trött för att jämföra alla deras inlägg men kanske skulle vi kunna diskutera utifrån dessa skribenter försöka lägga ett pussel och se vart det leder oss.