2018-04-01, 00:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Minns mordet mycket väl, man trodde det var politiskt, men jag hade ingen aning om att PM blev förhörd angående det. Som jag förstår är mordet fortfarande olöst och man kanske tar upp det som ett cold case igen?

Tack för upplysningen.
Här är länkar till två artiklar där det tas upp. I denna så får Jens Möller lite frågor om det i slutet av artikeln: https://www.bt.dk/krimi/politiet-har-tjekket-om-peter-madsens-fingeraftryk-er-fundet-i-andre-sager

Här står lite mer, om hur han blev utesluten ur den klubben och blev förhörd av polisen pga sina kunskaper om sprängämnen. När de hade frågat honom om han var politiskt engagerad hade han svarat nåt med att "nej, jag är bara intresserad av hur man ska befolka rymden", eller nåt sånt.
Ok, en byfåne, tänkte nog polisen.
https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20170816/281578060770578
Citera
2018-04-01, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Madsens beteende vid landstigningsfilmen visar en välmående sexualsadist som nyss fått utlopp för sina lustar. Hans dåd har "ventilerat" ut en massa ångest och tvångstankar han burit på, nu har han åter fått känna makt och kontroll. Den aggressiva sexualiteten han bär på har genom detta bestialiska dåd gett honom den ultimata sexuella tillfredsställelsen, han känner sig euforisk. Den tillfredsställelse och njutning han fått av att ha förverkligat sin fantasi, ger en en inpräntning i hans minne som gör att han kommer att vilja återuppleva samma euforiska känsla igen. En sexualsadist som mördat fortsätter i de allra flesta fall med det, finns ju inget annat som kan få honom att återuppleva detta klimax. Därför - absolut nödvändigt med inlåsning/förvaring på livstid, samhället måste skyddas mot det som han är. Förutom att han är så välmående och avslappnad pga sitt utförda dåd, så är han ju också en psykopat, som saknar normala känslor. Han verkar avslappnad, pladdrar på om sin stackars ubåt och när det frågas om Kim, minns han inte ens efternamnet, han har ju släppt av henne tidigare på kvällen.

Egendomligt nog skulle du eller någon annan ha den högsta dopaminekoncentrationen i hjärnan om ni kunnat rädda Kim genom att tillintetgöra Madsen.
Det finns för friska människor ingen högre vällust och känsla än eliminera fiender och hot mot "flocken".
Denna p.madsen har spårat ut helt och skulle nog le om han blev uppskuren i buken, hellre det än förnedras bakom galler (Om han får livstid det vill säga).
Citera
2018-04-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Intressant om de fått fast en seriemördare redan vid hans första försök...

Seriemördare i varande ...
Citera
2018-04-01, 00:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Precis, sorterar i döpta mappar, har hur mycket äckelmaterial som helst som han vill kunna hitta lätt, just för att titta igen och igen och igen...som du skrev.

Hur många filmer var äkta kontra animerade? Sen den här bdsm klubben år 2000 var väl för att han var för passiv som han uteslöts? Eller har man framställt andra skäl?
Citera
2018-04-01, 00:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Seriemördare i varande ...
Om han inte blir inlåst forever. Eller får ”behandling” av privata vårdgivare den dag han släpps lös.
Seriemördare wannabee.
Citera
2018-04-01, 00:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Här är länkar till två artiklar där det tas upp. I denna så får Jens Möller lite frågor om det i slutet av artikeln: https://www.bt.dk/krimi/politiet-har-tjekket-om-peter-madsens-fingeraftryk-er-fundet-i-andre-sager

Här står lite mer, om hur han blev utesluten ur den klubben och blev förhörd av polisen pga sina kunskaper om sprängämnen. När de hade frågat honom om han var politiskt engagerad hade han svarat nåt med att "nej, jag är bara intresserad av hur man ska befolka rymden", eller nåt sånt.
Ok, en byfåne, tänkte nog polisen.
https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20170816/281578060770578

He,he jag satt en hel natt och googlade det där fallet. Blev inte så mycket klokare. Jag fann iallafall ut at Henrik Christensen hadde bytt namn presis innan bombdådet. Kan tyda på att han kände sig hotad. Polisen vet inte ens om det värkligen var en brevbomb som dödade Christensen, heller inte noggrant vilket sprängmedel som anvendts.(hemmagjort?)
Citera
2018-04-01, 00:42
Medlem
Citat:
Om han inte blir inlåst forever. Eller får ”behandling” av privata vårdgivare den dag han släpps lös.
Seriemördare wannabee.

Jag vill tro att han aldrig släpps ut. Samhället skall skydda oss från denne farliga man.
Citera
2018-04-01, 00:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Egendomligt nog skulle du eller någon annan ha den högsta dopaminekoncentrationen i hjärnan om ni kunnat rädda Kim genom att tillintetgöra Madsen.
Det finns för friska människor ingen högre vällust och känsla än eliminera fiender och hot mot "flocken".
Denna p.madsen har spårat ut helt och skulle nog le om han blev uppskuren i buken, hellre det än förnedras bakom galler (Om han får livstid det vill säga).
Jag hade inte tvekat en sekund om jag hade kunnat rädda Kim genom att elimenera Madsen. Nu är jag ju dock kvinna, dessutom rödhårig som Kim, men man får oanade krafter att utföra stordåd om man hamnar i en hotfull situation, det vet jag av erfarenhet så Madsen hade åkt puts väck, en hammare i huvudet eller något. Elimenera fienden och rädda Kim och alla andra tilltänkta offer i framtiden. Flockledare måste man ju vara och skydda flocken mot ondska.
Nu får jag istället vara lite passivt aggressiv kanske och skriva ett giftigt brev till honom i häktet.
Både innehållande giftiga textrader som får honom att våndas, men även kanske några korn av något riktigt gift (hm, nu låter det som att jag är i terroristbranchen ), något som gör att han plötsligt kan känna skam, skuld, sårbarhet och all avsky som människor känner för hans gärning.
Och börja våndas, få starka samvetskval och ett enormt hat mot sig själv och vad han gjort.
Mördande ångest och och den eländige narcissisten krymper ihop till ingenting.
Citera
2018-04-01, 00:57
Medlem
valleros avatar
Citat:
Intressant om de fått fast en seriemördare redan vid hans första försök...
Såg just en film om Bundy - det var nog en jävla tur att Madsen åkte direkt. Madsen är klart lika störd, och har samma helt otyglade vansinne. Ifall saker dyker upp efter han döms så skulle det inte förvåna mig alls.
Citera
2018-04-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Snälla Magica gör inte det. Tror inte det kommer att komma något positiv utav att brevväksla med den manipulerande Madsen.

Nä, det skulle bara putsa upp glansen på hans Ego.
Citera
2018-04-01, 01:17
Avslutad
Citat:
Jag hade inte tvekat en sekund om jag hade kunnat rädda Kim genom att elimenera Madsen. Nu är jag ju dock kvinna, dessutom rödhårig som Kim, men man får oanade krafter att utföra stordåd om man hamnar i en hotfull situation, det vet jag av erfarenhet så Madsen hade åkt puts väck, en hammare i huvudet eller något. Elimenera fienden och rädda Kim och alla andra tilltänkta offer i framtiden. Flockledare måste man ju vara och skydda flocken mot ondska.
Nu får jag istället vara lite passivt aggressiv kanske och skriva ett giftigt brev till honom i häktet.
Både innehållande giftiga textrader som får honom att våndas, men även kanske några korn av något riktigt gift (hm, nu låter det som att jag är i terroristbranchen ), något som gör att han plötsligt kan känna skam, skuld, sårbarhet och all avsky som människor känner för hans gärning.
Och börja våndas, få starka samvetskval och ett enormt hat mot sig själv och vad han gjort.
Mördande ångest och och den eländige narcissisten krymper ihop till ingenting.

Äh bra! Varför ska du behöva känna något om han inte gör det, bara slå lite mer bestämt, ner med hammarhuvudet så klon skvätter ut hjärnsubstansen.
Det är nog bara tänka på att ta kål på draken så det inte inspireras fram nya.
För så är det, våldet av detta slag inspirerar andra, legitimerar osv
Egentligen borde det aldrig blivit en rättegång för då hade man räddat morgondagens kvinnor som blir offer.
Det är nog det läskigaste av allt med vår civilisation, när vi bekämpar våldet föder vi det samtidigt.
För länge sedan var det bara ett snabbt slut, ett svärd en klubba som krossade sig in igenom skulderblad och hjärttrakten.
Idag så blir det den höga societet grädde deras show som inspirerar morgondagens monster.
Denna societet tjänar "fläsk" miljoner på detta hemska dåd.
Kanske der sjukaste av allt, hade en polisman bara satt två skott mellan benen och väntat en minut, sedan en kula i pannbenet vore det ett hjältedåd, visserligen hanns/hennes slut som polis men bättre det, bättre det än det här.
Citera
2018-04-01, 01:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hur många filmer var äkta kontra animerade? Sen den här bdsm klubben år 2000 var väl för att han var för passiv som han uteslöts? Eller har man framställt andra skäl?
Angående filmerna så står det ganska noggrant beskrivet här i ursprungsinlägget av #develi här: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Kollar man i spoilers så beskriver åklagaren precis vad för typ av film det är. Var mycket av både äkta och animerade.

Ja, Madsen uteslöts ur "Svarta Sällskapet" pga passivitet, vilket advokaten väl tänkte skulle visa hur "ofarlig" han var.
Jag tror lite tvärtom, att han var en "fluktare", som var där för att se andra utöva BDSM och fantisera om att det var "äkta" våld. Om han inte var delaktig så måste ju de andra deltagarna tyckt det var obehagligt med en snubbe som bara var där för att titta, inte delta.
Jag skrev en del om det här igår, i början av inlägget som jag lägger i en spoiler här.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-01 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in