Minns mordet mycket väl, man trodde det var politiskt, men jag hade ingen aning om att PM blev förhörd angående det. Som jag förstår är mordet fortfarande olöst och man kanske tar upp det som ett cold case igen?
Här står lite mer, om hur han blev utesluten ur den klubben och blev förhörd av polisen pga sina kunskaper om sprängämnen. När de hade frågat honom om han var politiskt engagerad hade han svarat nåt med att "nej, jag är bara intresserad av hur man ska befolka rymden", eller nåt sånt.
Ok, en byfåne, tänkte nog polisen. https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20170816/281578060770578
Madsens beteende vid landstigningsfilmen visar en välmående sexualsadist som nyss fått utlopp för sina lustar. Hans dåd har "ventilerat" ut en massa ångest och tvångstankar han burit på, nu har han åter fått känna makt och kontroll. Den aggressiva sexualiteten han bär på har genom detta bestialiska dåd gett honom den ultimata sexuella tillfredsställelsen, han känner sig euforisk. Den tillfredsställelse och njutning han fått av att ha förverkligat sin fantasi, ger en en inpräntning i hans minne som gör att han kommer att vilja återuppleva samma euforiska känsla igen. En sexualsadist som mördat fortsätter i de allra flesta fall med det, finns ju inget annat som kan få honom att återuppleva detta klimax. Därför - absolut nödvändigt med inlåsning/förvaring på livstid, samhället måste skyddas mot det som han är. Förutom att han är så välmående och avslappnad pga sitt utförda dåd, så är han ju också en psykopat, som saknar normala känslor. Han verkar avslappnad, pladdrar på om sin stackars ubåt och när det frågas om Kim, minns han inte ens efternamnet, han har ju släppt av henne tidigare på kvällen.
Egendomligt nog skulle du eller någon annan ha den högsta dopaminekoncentrationen i hjärnan om ni kunnat rädda Kim genom att tillintetgöra Madsen.
Det finns för friska människor ingen högre vällust och känsla än eliminera fiender och hot mot "flocken".
Denna p.madsen har spårat ut helt och skulle nog le om han blev uppskuren i buken, hellre det än förnedras bakom galler (Om han får livstid det vill säga).
Precis, sorterar i döpta mappar, har hur mycket äckelmaterial som helst som han vill kunna hitta lätt, just för att titta igen och igen och igen...som du skrev.
Hur många filmer var äkta kontra animerade? Sen den här bdsm klubben år 2000 var väl för att han var för passiv som han uteslöts? Eller har man framställt andra skäl?
Här står lite mer, om hur han blev utesluten ur den klubben och blev förhörd av polisen pga sina kunskaper om sprängämnen. När de hade frågat honom om han var politiskt engagerad hade han svarat nåt med att "nej, jag är bara intresserad av hur man ska befolka rymden", eller nåt sånt.
Ok, en byfåne, tänkte nog polisen. https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20170816/281578060770578
He,he jag satt en hel natt och googlade det där fallet. Blev inte så mycket klokare. Jag fann iallafall ut at Henrik Christensen hadde bytt namn presis innan bombdådet. Kan tyda på att han kände sig hotad. Polisen vet inte ens om det värkligen var en brevbomb som dödade Christensen, heller inte noggrant vilket sprängmedel som anvendts.(hemmagjort?)
Egendomligt nog skulle du eller någon annan ha den högsta dopaminekoncentrationen i hjärnan om ni kunnat rädda Kim genom att tillintetgöra Madsen.
Det finns för friska människor ingen högre vällust och känsla än eliminera fiender och hot mot "flocken".
Denna p.madsen har spårat ut helt och skulle nog le om han blev uppskuren i buken, hellre det än förnedras bakom galler (Om han får livstid det vill säga).
Jag hade inte tvekat en sekund om jag hade kunnat rädda Kim genom att elimenera Madsen. Nu är jag ju dock kvinna, dessutom rödhårig som Kim, men man får oanade krafter att utföra stordåd om man hamnar i en hotfull situation, det vet jag av erfarenhet så Madsen hade åkt puts väck, en hammare i huvudet eller något. Elimenera fienden och rädda Kim och alla andra tilltänkta offer i framtiden. Flockledare måste man ju vara och skydda flocken mot ondska.
Nu får jag istället vara lite passivt aggressiv kanske och skriva ett giftigt brev till honom i häktet.
Både innehållande giftiga textrader som får honom att våndas, men även kanske några korn av något riktigt gift (hm, nu låter det som att jag är i terroristbranchen ), något som gör att han plötsligt kan känna skam, skuld, sårbarhet och all avsky som människor känner för hans gärning.
Och börja våndas, få starka samvetskval och ett enormt hat mot sig själv och vad han gjort.
Mördande ångest och och den eländige narcissisten krymper ihop till ingenting.
Intressant om de fått fast en seriemördare redan vid hans första försök...
Såg just en film om Bundy - det var nog en jävla tur att Madsen åkte direkt. Madsen är klart lika störd, och har samma helt otyglade vansinne. Ifall saker dyker upp efter han döms så skulle det inte förvåna mig alls.
Jag hade inte tvekat en sekund om jag hade kunnat rädda Kim genom att elimenera Madsen. Nu är jag ju dock kvinna, dessutom rödhårig som Kim, men man får oanade krafter att utföra stordåd om man hamnar i en hotfull situation, det vet jag av erfarenhet så Madsen hade åkt puts väck, en hammare i huvudet eller något. Elimenera fienden och rädda Kim och alla andra tilltänkta offer i framtiden. Flockledare måste man ju vara och skydda flocken mot ondska.
Nu får jag istället vara lite passivt aggressiv kanske och skriva ett giftigt brev till honom i häktet.
Både innehållande giftiga textrader som får honom att våndas, men även kanske några korn av något riktigt gift (hm, nu låter det som att jag är i terroristbranchen ), något som gör att han plötsligt kan känna skam, skuld, sårbarhet och all avsky som människor känner för hans gärning.
Och börja våndas, få starka samvetskval och ett enormt hat mot sig själv och vad han gjort.
Mördande ångest och och den eländige narcissisten krymper ihop till ingenting.
Äh bra! Varför ska du behöva känna något om han inte gör det, bara slå lite mer bestämt, ner med hammarhuvudet så klon skvätter ut hjärnsubstansen.
Det är nog bara tänka på att ta kål på draken så det inte inspireras fram nya.
För så är det, våldet av detta slag inspirerar andra, legitimerar osv
Egentligen borde det aldrig blivit en rättegång för då hade man räddat morgondagens kvinnor som blir offer.
Det är nog det läskigaste av allt med vår civilisation, när vi bekämpar våldet föder vi det samtidigt.
För länge sedan var det bara ett snabbt slut, ett svärd en klubba som krossade sig in igenom skulderblad och hjärttrakten.
Idag så blir det den höga societet grädde deras show som inspirerar morgondagens monster.
Denna societet tjänar "fläsk" miljoner på detta hemska dåd.
Kanske der sjukaste av allt, hade en polisman bara satt två skott mellan benen och väntat en minut, sedan en kula i pannbenet vore det ett hjältedåd, visserligen hanns/hennes slut som polis men bättre det, bättre det än det här.
Hur många filmer var äkta kontra animerade? Sen den här bdsm klubben år 2000 var väl för att han var för passiv som han uteslöts? Eller har man framställt andra skäl?
Ja, Madsen uteslöts ur "Svarta Sällskapet" pga passivitet, vilket advokaten väl tänkte skulle visa hur "ofarlig" han var.
Jag tror lite tvärtom, att han var en "fluktare", som var där för att se andra utöva BDSM och fantisera om att det var "äkta" våld. Om han inte var delaktig så måste ju de andra deltagarna tyckt det var obehagligt med en snubbe som bara var där för att titta, inte delta.
Jag skrev en del om det här igår, i början av inlägget som jag lägger i en spoiler här.
Jag har lite andra teorier angående det som framkommit om PM:s sexuella aktiviteter.
Enligt vittnet från "svarta sällskapet" där PM ingick för 18 år sedan, så uteslöts han pga "passivitet".
Detta ville väl advokaten föra fram för att få en "snällare" bild av PM istället för den sadistiska.
Att han uteslöts pga passivitet behöver ju inte vara ett gott tecken. Det kan snarare vara att andra medlemmar fann honom obehaglig då han inte var delaktig utan kanske ägnade sig åt voyeurism.
Att bli upphetsad av att titta på när andra har BDSM-sex. En fluktare alltså.
Kanske han blev tänd av att se på och samtidigt fantisera om att det var på riktigt, att den som väljer att bli dominerad och kanske piskad och plågad på andra sätt - enligt egna önskemål, och enligt överenskommelse med partners och de regler de gemensamt har.
Själv kanske det var så att det med "regler" och frivilligt undergivna inte var så intressant för honom, att det inte tände honom helt enkelt. Däremot att titta på andra och samtidigt fantisera kan vara något han gick igång på. Självklart vill inte deltagarna ha en passiv fluktare i gruppen, det skulle kunna vara anledningen till att han uteslöts.
Kom också att tänka på en sak Deirdre sa i något sammanhang, att PM ville att hon skulle berätta för honom om vad andra män gjort med henne när de haft sex, för det gjorde honom upphetsad.
Jag kan tänka mig att PM från början var ganska osäker i sin sexualitet, att han hade svårt att känna någon riktig sexuell tillfredsställelse, testar en massa grejer som BDSM-klubbar m.m för att utforska sin egen sexualitet. Kanske han var ganska passiv även där? Håller på med gruppsex, ska ha flera kvinnor samtidigt, får liksom aldrig nog. Kanske det är för att han aldrig känner sig riktigt tillfredsställd, känner att han behöver något mer, något annat?
Sen, alla olika älskarinnor som han haft, är det någon slags jakt på att uppnå den ultimata tillfredsställelsen han aldrig känt, kanske någon kan ge honom det?
De kvinnor som vittnat som varit hans älskarinnor ger ju lite olika beskrivningar av honom. En kvinna berättar att hon gillar att bli dominerad och bad PM om det, därför blev det så, på hennes initiativ.
Åklagaren frågade om strypsex och kvinnan berättade att de pratat om det men att det enda som hände var att PM en gång höll händerna runt hennes hals, sen inget mer. Och han hade aldrig bundit henne.
En annan kvinna berättar att de aldrig haft några våldslekar för "han har inte det i sig", utan han har varit empatisk. De träffade en norrman som gärna ville simulera en razzia, där en polisman sökte igenom en lägenhet och våldtog kvinnan som var där, var en annan sak som sades. Jag vet inte själv om den "simulerade" razzian ägde rum eller om det bara pratades om det.
Sen då Deirdres vittnesmål som man knappt behöver räkna med för Peter är ju hennes gullponke, så snäll, empatisk och har aldrig varit våldsam.
Jag tror inte att BDSM är speciellt intressant för PM eftersom det där handlar om gemensamma regler, överenskommelser och frivilliga som vill vara "offer" och bli dominerade. Ett "frivilligt offer" är inte sexuellt upphetsande för honom.
Det som är gemensamt med dessa kvinnor är att de alla haft extrema sexsamtal med honom, det har pratats om våld, tortyr, snuff och fan vet allt. Även hotfulla sms har skickats från PM, om våld, tortyr, förslag om att ta två kvinnor till ubåten, binda en osv. Men, det verkar nästan som att det kändes normalt i dessa kretsar, som något som ingick i ett upphetsande rollspel.
Vad ingen förstod var att dessa fantasier var hans verkliga jag. Sen en tid tillbaka känner PM mer och mer vad det egentligen är han söker, det som ska ge den där ultimata tillfredsställensen han saknat.
Han har ju nästan maniskt knullat runt, fixat sexkontakter via nätet, gått på kinky klubbar för där är det lätt att träffa en tillfällig sexpartner. Hans narcissism göds ju också av de otaliga erövringar han gör, men i praktiken är det bara ett känslolöst knullande, en och annan utlösning och sen är det tack och hej.
Inget i detta ger de känslor som de grova sadistfantasier han bär på ger eller den njutning de extrema filmerna ger. Han har för länge sedan nu hittat rätt i sin sexualitet, vad som saknades.
Den aggressiva sexualiteten som handlar om att plåga ett offer till döds.
Njuta av att ha makten över ett människoliv och se det livet rinna ut i plågor.
Han blir mer och mer maniskt fantiserande om sitt drömscenario. Njuter fullt ut av att se kvinnor torteras och få halsarna avskurna. Han har hittat rätt, det känner han till fullo.
Det är här den ultimata sexuella tillfredsställelsen finns. Det och inget annat.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-01 kl. 01:23.