Citat:
Ursprungligen postat av
Fizzlor
Ligger något i det du säger. Medelklassen luras att gå med på asylvansinnet då deras tillgångar på pappret snabbt stiger i värde. Vad de inte fattar är att denna lyxfest har ett väldigt högt pris sen när notan väl kommer - inte bara ekonomiskt.
Angående det fetmarkerade. Vad är planen sen? Antar att man köper upp allt sen när det är värt 1/10 del av vad det är värt idag...
Ja alltså just Soros blankar svenska och tyska bostads marknaden.
Det betyder lekmannamässigt att du lånar ut din del. Säg 1 / 3. Du säljer för 10 kronor.
Men du måste köpa tillbaka dem.
2 år senare är värdet på företaget 15kr. Då tar du tillbaka dom. Till priset 5kr. Du har alltså spelat på att köpa tillbaka din del till ett lägre pris. Helt enligt reglerna.
Samma som hände med den svenska kronan som inte matchade med resterande valutor. Vilket Soros fick skulden för. Liknande i Venezuela. (Folk får rätta mig nu om jag helt är fel ute.)
Till saken att denna Soros är en filantrop som har mycket på sina händer. Jag har alltid tagit det som givet att hans humanistiska spel, gynnar hans egen förmögenhet.
Det handlar såklart inte om en marknad med ett företag utan snarare han spelar på hela länder med tillhörande befolkning.
Folk som spelat med har tjänat enormt mycket pengar. (Bert Karlsson i Sverige ) fast då pratar i 1000 tals mer.
Att Q är "efter" honom kan jag köpa med det politiska myglet han spelat med EU där var annan ledamot är i hans fickor. Hans delaktighet i var enda venstre förening, inblandning i skumma projekt på högskolor etc.
Det skulle kunna uppmärksammas.
Sedan kan han även vara en nickdocka front för deep state. Vilket jag sett i många trådar.