2018-03-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, en djup depression ör väl det första man tänker på, när någon förändras i sitt sätt att vara - drar sig undan, blir tyst, isolerar sig, osv. Men det skulle väl också kunna vara en psykos? Med vanföreställningar och hallucinationer?

Att M hölls hemma från skolan - skulle det rent av kunna höra ihop med vanföreställningar om att någonting annars skulle kunna hända henne?

Jag funderade lite i dessa banor också. Något som man tror är skadlig med själva skolmiljön. Att det är säkrare att vara hemma. Ångest? Paranoid? Berättigat? Men är man överbeskyttande eller paranoid, så brukar ju bara en föräldrar vara det och så sätter den andra liksom stopp - antar jag.
Citera
2018-03-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tänkte ge mig ut på ett annat spår. Det finns hela tiden krafter igång som till varje pris vill göra Oskar till syndabocken i denna tragiska händelse. Jag kan inte släppa familjens isolering och kan lätt ta den som en varningssignal för att man har hamnar under influenser av någon sekt. Att man försöker lägga skulden på Oskar kan i så fall bero på att han tappade förtroendet för deras förmåga att hjälpa och ville komma ur deras grepp.

Det var han som åkte och sökte hjälp utomlands.

Jag har googlat lite på sc och ser att dom har en talesperson med ett utländskt namn, finns det någon i tråden som vet hennes ursprung och hur hennes kunskaper i svenska språket kan vara? Namnet som dyker upp är T*rja V*lto (a,u).

http://www.skd.se/2009/04/08/scientologerna-i-nya-dyra-lokaler-i-arlov/

Här finns det

http://gamla.hbl.fi/nyheter/2014-07-14/630916/knarkare-rehabiliteras-med-bastubad-och-vitaminer
Citera
2018-03-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Här finns det

http://gamla.hbl.fi/nyheter/2014-07-14/630916/knarkare-rehabiliteras-med-bastubad-och-vitaminer

Finlandssvensk, det var intressant. Namnet kändes mer avlägset men det är så klart inte hennes ursprunliga namn. Riktigt intressant!
Citera
2018-03-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Just det, det var bra att du nämnde det. Det är just fingeravtryckärenden som tar lång tid hos NFC. Läste jag. Vet ej om det är fortsatt så.

Edit: länken http://www.nfc.polisen.se/Ostergotland/om-nfc/undersokning-och-analys/Fakta-om-NFCs-handlaggningstider/

Låter troligast. Den avdelningen har NFC i Stockholm och Westford har nömnt att de väntar svar från Stockholm.
Citera
2018-03-30, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nej. Naturligtvis inte. Men personer med depression brukar isolera sig. Vet det av egen erfarenhet. Han hade en mössa som inte passade hans övriga kläder alls. Om man aldrig har haft mössa inomhus och plötsligt börjar ha det inomhus så får man några tankar , varför?
Vädret var fint ute.
Man undrade varför han var tystare och passiv i beteendet.
Hade han tappat mer hår plötsligt , kunde han ha fått cancer och gick på behandling?
Man ska inte bli hysterisk och tro att jag tror på demoner. Redan då försökte jag analysera men jag är ingen psykolog tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
O blev skallig just uppe på hjässan i väldigt tidig ålder

Citat:
Ja det märkte jag men han hade en mössa innan. Varför börjar man gå omkring med en mössa inomhus mitt i fina våren?

Citat:
Fult att skriva som du gör. Om man är skallig men blir ännu mer skallig då menar jag allt. Ögonbryn och allt som syntes i hårfästet som antydde att han hade haft hår för länge sen försvann också.
Vi säger att jag är en bluff. Då borde jag väl googlat på Oskar. Alla som har gjort det , vet att han har varit flintskallig sen många år
Hårfästet sitter väl uppe på hjässan va? mycket märkligt detta
Citera
2018-03-30, 10:07
Medlem
Reimers avatar
Det trollas friskt i tråden ser jag, helt motstridiga uppgifter kommer från olika håll.

Om nu H*nna var drivande i att flickorna skulle ha hemundervisning, vad mer var hon drivande i tro?
Citera
2018-03-30, 10:25
Medlem
Somliga påstår sig veta att H var drivande vad gäller morden. Frågan är i så fall, hur skulle det ha kunnat läckt ut till tredje person? Var det så att O berättade för någon att H vill ta livet av hans barn eller vad? Det är inte precis sannolikt om man säger så. Jag har full respekt för dom som tror det var den ena eller den andra som drev, men när någon påstår sig veta att det var tex H så tror jag inte på det.
Citera
2018-03-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det trollas friskt i tråden ser jag, helt motstridiga uppgifter kommer från olika håll.

Om nu H*nna var drivande i att flickorna skulle ha hemundervisning, vad mer var hon drivande i tro?

Enligt en uppgift i tråden så drev hon O att döda henne. Sen vet man ju hur krävande fruar kan vara.
Citera
2018-03-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Somliga påstår sig veta att H var drivande vad gäller morden. Frågan är i så fall, hur skulle det ha kunnat läckt ut till tredje person? Var det så att O berättade för någon att H vill ta livet av hans barn eller vad? Det är inte precis sannolikt om man säger så. Jag har full respekt för dom som tror det var den ena eller den andra som drev, men när någon påstår sig veta att det var tex H så tror jag inte på det.

DET är något som jag frågat x antal gånger i tråden. Ingen verkar veta. Scheele påstod att hon kunde varit drivande. Han måste ha hört det från 112 eller rykte. Jag har svårt att acceptera att det står i ett avskedsbrev, eller sägs i en video, att vi inte riktigt är ”överens”. Det låter i så fall som om någon som skyllt ifrån sig enligt mitt sätt att se det. Varför förmedla det budskapet annars till efterlevande eller polis?

Vi får se om det poppar upp svar i tråden.
Citera
2018-03-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Om ditt inlägg syftar på mig har jag aldrig sagt att H var mer drivande för hemundervisning !
Det jag däremot har påpekat så såg de olika på barnens symptom och O gjorde väl vad som han tänkte var bäst för att försöka få arbetsro och lugn i familjen.Beslutet fattade de säkert gemensamt.
Och detta är väl inget ovanligt att mödrar oroar sig mer inom situationstecken.Töserna var ju trots allt inte dödsjuka då hade kanske många frågetecken besvarats !
Och Ang O hårväxt så hade han både skäggväxt bryn och fransar om en något ljusa.
Citera
2018-03-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Har nyss fått ett pm av en som berättar att O varit helt skallig sen 30 års åldern.
Du har aldrig träffat han va?
fy på dig, det är fult att trolla.

Har sett mängder av olika foton på Oskar på nätet, sedan flera år tillbaka. Så att han varit skallig
sedan 30-årsåldern stämmer säkert bra.

För övrigt finns det långt tillbaka i tråden ett foto på O (ev från tonåren, övre tonåren?) där han utövade någon sport och där håret är helt intakt, mörkt hår.
Citera
2018-03-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
DET är något som jag frågat x antal gånger i tråden. Ingen verkar veta. Scheele påstod att hon kunde varit drivande. Han måste ha hört det från 112 eller rykte. Jag har svårt att acceptera att det står i ett avskedsbrev, eller sägs i en video, att vi inte riktigt är ”överens”. Det låter i så fall som om någon som skyllt ifrån sig enligt mitt sätt att se det. Varför förmedla det budskapet annars till efterlevande eller polis?

Vi får se om det poppar upp svar i tråden.
Minns att just Avd9 mer eller mindre påstod sig veta att det var H som varit drivande vad gäller morden, men som sagt, hur skulle det ha kunnat komma till tredje persons kännedom?
Japp hoppas verifierbar fakta kommer fram med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in