2018-03-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nej. Han var alltid finklädd i övrigt med kavaj . Mössan kunde han haft av 2 anledningar .
- isolera sig. Han var också tystare
- en sjukdom vilken han hade behandling för. Cancer
Frågan är vid vilka tillfälle du mött honom ??
Har sett O väldigt ledigt klädd ! Shorts o T-shirt m.m precis som vem som helst.
Citera
2018-03-30, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Precis det ska ställas mot "utom rimligt tvivel" Och säger jag...något har gått väldigt snett och inget som var planerat som några har spekulerat om här i tråden.Och de kan inte varit vid sina sinnes fulla bruk.
Jag har velat fråga dig om en sak. Visste du nåt om Hanna’ s bröstcancer? Hade hon haft det? Och det hade kommit tillbaks? För då är det kört . Det kunde förklara en del saker för mig. Jag vet att hon hade ont
Citera
2018-03-30, 08:21
Medlem
Citat:
Mössan var inte mot kylan. Han isolerade sig psykiskt tror jag

Måste ju säga att dina inlägg är synnerligen suspekta !? Hur menar du här ?? Skulle en mössa dölja hans innersta demoner eller vad ??
Citera
2018-03-30, 08:22
Medlem
Mössan?

Ingen som har funderat på det mest troliga; att han tappat håret?

I vårt jaktlag har vi en kille som är, motsatsen till fåfäng skulle alla kalla honom, som tappat håret två gånger. Första gången precis innan han fyllde fyrtio. Sedan efter några år igen. Första gången trodde han att håret var väck forever så han la ned en massa stålar på behandlingar. Andra gången lät han det bara vara och det växte tillbaka igen. Han tror att det har berott på att han varit j-t stressad båda gångerna. Nu har han lugnat ned tempot. Förresten kör han alltid rakat 5 mm om det skulle ha betydelse för den här utredningen.
Citera
2018-03-30, 08:26
Medlem
Citat:
Jag har velat fråga dig om en sak. Visste du nåt om Hanna’ s bröstcancer? Hade hon haft det? Och det hade kommit tillbaks? För då är det kört . Det kunde förklara en del saker för mig. Jag vet att hon hade ont
Hs cancer var sedan länge borta och hon friskförklarades efter 5 år.Åt dock några hormontabletter som skulle ätas livet ut.
Citera
2018-03-30, 08:29
Medlem
Någon som kan förklara mera om hur denna brottsutredning görs? Vad innebär det att polisen ”äger” utredningen? Barnen är mördade av myndiga föräldrar. Inte ens mor- eller farföräldrar får veta något då eller? Kan de överklaga i så fall?

RMV var klara för länge sedan med utredningen av allt som, som de kallar det, ”hänt inne i kropparna”. De vet allas dödsorsaker. Brottsplatsen är inte längre avspärrad. Vad är det som NFC analyserar som kan dröja så länge?
Citera
2018-03-30, 08:30
Medlem
Citat:
[/b]
Måste ju säga att dina inlägg är synnerligen suspekta !? Hur menar du här ?? Skulle en mössa dölja hans innersta demoner eller vad ??
Nej. Naturligtvis inte. Men personer med depression brukar isolera sig. Vet det av egen erfarenhet. Han hade en mössa som inte passade hans övriga kläder alls. Om man aldrig har haft mössa inomhus och plötsligt börjar ha det inomhus så får man några tankar , varför?
Vädret var fint ute.
Man undrade varför han var tystare och passiv i beteendet.
Hade han tappat mer hår plötsligt , kunde han ha fått cancer och gick på behandling?
Man ska inte bli hysterisk och tro att jag tror på demoner. Redan då försökte jag analysera men jag är ingen psykolog tyvärr
Citera
2018-03-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Mössan?

Ingen som har funderat på det mest troliga; att han tappat håret?

I vårt jaktlag har vi en kille som är, motsatsen till fåfäng skulle alla kalla honom, som tappat håret två gånger. Första gången precis innan han fyllde fyrtio. Sedan efter några år igen. Första gången trodde han att håret var väck forever så han la ned en massa stålar på behandlingar. Andra gången lät han det bara vara och det växte tillbaka igen. Han tror att det har berott på att han varit j-t stressad båda gångerna. Nu har han lugnat ned tempot. Förresten kör han alltid rakat 5 mm om det skulle ha betydelse för den här utredningen.
O blev skallig just uppe på hjässan i väldigt tidig ålder
Citera
2018-03-30, 08:35
Medlem
Citat:
Nej. Naturligtvis inte. Men personer med depression brukar isolera sig. Vet det av egen erfarenhet. Han hade en mössa som inte passade hans övriga kläder alls. Om man aldrig har haft mössa inomhus och plötsligt börjar ha det inomhus så får man några tankar , varför?
Vädret var fint ute.
Man undrade varför han var tystare och passiv i beteendet.
Hade han tappat mer hår plötsligt , kunde han ha fått cancer och gick på behandling?
Man ska inte bli hysterisk och tro att jag tror på demoner. Redan då försökte jag analysera men jag är ingen psykolog tyvärr
Jag förstår bara inte . Ni som jobbade med honom att ni inte såg några förändringar hos honom. Antingen är ni väldigt formella på jobbet, el. oförmögna till allt se förändringarna, el ser allt men vill inte fråga. Synd för han hade mest kontakt med folk på jobbet.
Citera
2018-03-30, 08:36
Medlem
Citat:
O blev skallig just uppe på hjässan i väldigt tidig ålder
Ja det märkte jag men han hade en mössa innan. Varför börjar man gå omkring med en mössa inomhus mitt i fina våren?
Citera
2018-03-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Någon som kan förklara mera om hur denna brottsutredning görs? Vad innebär det att polisen ”äger” utredningen? Barnen är mördade av myndiga föräldrar. Inte ens mor- eller farföräldrar får veta något då eller? Kan de överklaga i så fall?

RMV var klara för länge sedan med utredningen av allt som, som de kallar det, ”hänt inne i kropparna”. De vet allas dödsorsaker. Brottsplatsen är inte längre avspärrad. Vad är det som NFC analyserar som kan dröja så länge?

Det råder tystnadsplikt inför anhöriga så länge utredning ej är klar.Innebär att anhöriga ej har tillgång till journalkopior m.m.Dödsorsak är ej fastställt.Det är riktigt att huset inte är avspärrat, men det var det länge på grund av att tekniker återkom till huset etc...
Citera
2018-03-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ja det märkte jag men han hade en mössa innan. Varför börjar man gå omkring med en mössa inomhus mitt i fina våren?
Skrev fel. Han hade ingen mössa innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in