2018-03-29, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Väldigt godtyckligt gjort av banken men å andra sidan så är ju bankerna extremt godtyckliga och tjänar man inga pengar på dig så är jag inte förvånad att man avslutade samarbetet. Dålig stil, ja - olagligt, nej.
Dom kunde väl ha sagt något iallafall? Därför jag funderar på om det kan vara något annat. Men vet inte vad det skulle vara...har jag blivit hackad?
Citera
2018-03-29, 18:48
Medlem
Fick precis samma grej för ett par dagar sen. Har inte haft pengar på kontot på säkert 6 år. Eller jo. 2 kronor stal dom av mig.. verkar som om att swedbank rensar lite. 😊
Citera
2018-03-29, 18:49
Medlem
Har man noll kronor så kan jag förstå att man kan avsluta kontot. Men att ha en beloppsgräns på att man måste ha visst mycket pengar känns konstigt.
Citera
2018-03-29, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Fick precis samma grej för ett par dagar sen. Har inte haft pengar på kontot på säkert 6 år. Eller jo. 2 kronor stal dom av mig.. verkar som om att swedbank rensar lite. 😊
Tack för svar, då måste det vara dom som rensar
Citera
2018-03-29, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Har man noll kronor så kan jag förstå att man kan avsluta kontot. Men att ha en beloppsgräns på att man måste ha visst mycket pengar känns konstigt.
Hade 18 kr på privatkonto och 0.58 på e-sparkonto
Citera
2018-03-29, 18:54
Medlem
252lifes avatar
Hade 2 konton i Swedbank, när jag tog ut pengarna som jag hade där så tyckte kärringen att jag skulle avsluta kontona. Lite konstigt att dom inte försöker vinna tillbaka en som kund ist.
Citera
2018-03-29, 19:16
Medlem
Har ett privatkonto hos Swedbank som jag inte använder, Swedbank är inte min huvudbank. Har noll kronor på den och senaste transaktionen var januari 2014. Kontot är kvar.
Citera
2018-03-29, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Har ett privatkonto hos Swedbank som jag inte använder, Swedbank är inte min huvudbank. Har noll kronor på den och senaste transaktionen var januari 2014. Kontot är kvar.
har du betalat Swedbank varje år under den tiden trots du inte använt kontot? på min nuvarande bank så betalar man en avgift på runt 170kr om året. Men skulle jag missat det hos Swedbank hade dom väl skickat påminnelser?
Citera
2018-03-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snartkraschardet
har du betalat Swedbank varje år under den tiden trots du inte använt kontot? på min nuvarande bank så betalar man en avgift på runt 170kr om året. Men skulle jag missat det hos Swedbank hade dom väl skickat påminnelser?
Betalar ingenting, inget som dras. Nyttjar inga tjänster. Det är bara detta konto jag har där och som sagt noll kronor på den sedan 2014.
Citera
2018-03-30, 00:19
Medlem
wkus avatar
Har ingen aning om varför Swedbank gör som de gör men har blivit "utsatt" för samma sak. 2 av 4 konton avslutades det ena med 19 kr och det andra med 45 öre. Det lustiga är att resterande två konton finns kvar, det ena med 22 kr och det andra med 0.
Citera
2018-03-30, 00:46
Medlem
Det kallas
insättningsgaranti
gott folk!

Citera
2018-03-30, 01:09
Medlem
Dom får avsluta inaktiva konton och konton med mindre pengar på. Gränsen går på 500-600 sek. Jag håller själv ett konto levande bara för att snylta på bankid utan att betala något för det. Stående överföring på 1kr månad som "håller kontot vid liv"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in