2018-03-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Precis. Filmen då han kliver av båten är slående vilken kompetens han har då han sätter den sidan till.
Nyss styckat, icke att förglömma - lugn som en filbunke.

Precis. Tummen upp, allt är bra och ler mot publiken. Pratar gärna med journalisterna, lite jobbigt att Nautilus sjunkit ....

Då hade han just styckat Kim Wall och dumpat hennes kroppsdelar och har fortfarande blodstänk i ansiktet och kläderna.

Den filmen säger mycket om vilken sällsynt vidrig sexualsadist det handlar om.

Bland publiken finns Kims käresta och föräldrarna.

Fy satan!
Citera
2018-03-29, 22:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Oerhört viktig läsning för att förstå vidden av den skräck de utsätts för. De som överlevt har dock inte suttit i en plåtburk under vattenytan, därför är brottsplatsen horribel.
De få offer som överlevt seriemördare har kunnat - med mycket väl avvägda ord - snackat sig ur och klivit ur en bil te.x.
Rhoades foton på offret ger en viss insyn innan hon slaktas:
https://78.media.tumblr.com/fd7c3e2e51461d8a57f0d7b0dd08a3a7/tumblr_o5mrzwTDnA1tepew7o1_500.jpg
https://thoughtcatalog.files.wordpress.com/2017/04/screen-shot-2017-04-26-at-4-35-16-pm.png?w=786&h=536
"Tyvärr" är dina foton alldeles för snälla. En svensk deckarserie kan prestera bättre...
Citera
2018-03-29, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Tyvärr" är dina foton alldeles för snälla. En svensk deckarserie kan prestera bättre...
Inte när man vet att hon mördas sekunder efter. Då lär du leta nåt som toppar.
Han lär ha svårt att fota DEN skräcken samtidigt som han mördar men närmre en seriemördares agerande före kommer man knappast.
Senast redigerad av develi 2018-03-29 kl. 22:15.
Citera
2018-03-29, 22:10
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Precis. Filmen då han kliver av båten är slående vilken kompetens han har då han sätter den sidan till.
Nyss styckat, icke att förglömma - lugn som en filbunke.
Vet inte om det är kompetens, snarare en brist; att inte förstå vad man gjort, att inte alls förstå värdet av en annan människas liv.
Citera
2018-03-29, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vet inte om det är kompetens, snarare en brist; att inte förstå vad man gjort, att inte alls förstå värdet av en annan människas liv.
Det är självklart empatibristen som ger den kylan. Kompetent att bedra folk det är han absolut.
Skicklig är ett likvärdig ord.
Citera
2018-03-29, 22:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur många andra styckmördare har du träffat efter ett bestialiskt mord?
Nej, inte så många =) men jag har ägnat mig åt brott sedan jag var tämligen liten. Min mormor var den kamrat som ni nu fått bli när hon är borta. Vi läste alla tidningar och pratade livligt igenom alla brott. Saknar henne.
Citera
2018-03-29, 22:13
Medlem
Citat:
Är det nån mer dag avsatt till honom? ÅK ska ju leverera absurda bilder nu framöver.
Njet, det intresserar inte ÅK att ta nåt ur luften, han vet vilken patologisk lögnare han har framför sig. Han pressar via teknisk bevisning såsom senast med sms för att hans story ska krascha.
Ler fortfarande vid tanken.
PM påstod sig vara sucidal med en död kvinna ombord (eget påhitt) men skickar sms om att han har det lugnt i månskenet. Krama kissarna.
Hahahahaha.
Men håller du inte med om, att ur en mördares synpunkt borde det vara av största vikt att så fort som möjligt göra av sig med kvarlevorna samt spår och dumpa dem i skydd av mörkret.
Enda anledningen att behålla en död kropp så länge som möjligt måste nog vara för att den döda kroppen har ett värde för mördaren. Annars måste det finnas ett mycket bra skäl till att ta en sådan oerhörd risk. Men vad? Om jag vore ÅK skulle jag pressat PM oerhört om det här.
Citera
2018-03-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Läs min EDIT: Vad jag inte förstår är varför inte ÅK har pressat PM på svar om något mycket relevant.
Fantasier om captain Vladimirs vindstilla natt med månsken kan vi alla producera.
Men jag vill höra vad karln själv har att säga.
EDIT: Varför tog han den risken att segla i ca 9 timmar med en död kropp ombord?

Han ville leva sin dröm så länge det bara gick är det enkla svaret.

Vad är det lönt att fråga en patalogisk lögnare om?

"Jag var i chock och var på väg att ta mitt liv, du måste förstå vilket tillstånd jag befann mig i. Allt var så förfärligt så jag kan inte prata om det. Sätt dig in i min situation!"
Citera
2018-03-29, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men håller du inte med om, att ur en mördares synpunkt borde det vara av största vikt att så fort som möjligt göra av sig med kvarlevorna samt spår och dumpa dem i skydd av mörkret.
Enda anledningen att behålla en död kropp så länge som möjligt måste nog vara för att den döda kroppen har ett värde för mördaren. Annars måste det finnas ett mycket bra skäl till att ta en sådan oerhörd risk. Men vad? Om jag vore ÅK skulle jag pressat PM oerhört om det här.
Nej, eftersom jag inte tror att hon är död vid midnatt. Däremot är stillaståendet 50 min vid 02.15 suspekt.
Citera
2018-03-29, 22:17
Medlem
Citat:
Är det nån mer dag avsatt till honom? ÅK ska ju leverera absurda bilder nu framöver.
Njet, det intresserar inte ÅK att ta nåt ur luften, han vet vilken patologisk lögnare han har framför sig. Han pressar via teknisk bevisning såsom senast med sms för att hans story ska krascha.
Ler fortfarande vid tanken.
PM påstod sig vara sucidal med en död kvinna ombord (eget påhitt) men skickar sms om att han har det lugnt i månskenet. Krama kissarna.
Hahahahaha.

En suicidal person väldigt ofta visar en lugn utåt, för att inte väcka anhörigas oro och misstankar. Att skriva att man "har det bra" - trots motsatsen - skulle passa i den bilden.

Inte för att jag tror att Madsen skulle ha varit suicidal, men många bra anledningar hade han nog..
Citera
2018-03-29, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En suicidal person väldigt ofta visar en lugn utåt, för att inte väcka anhörigas oro och misstankar. Att skriva att man "har det bra" - trots motsatsen - skulle passa i den bilden.

Inte för att jag tror att Madsen skulle ha varit suicidal, men många bra anledningar hade han nog..
Nog för att du är vantolkningarnas mästare men nu får du fan ge dig. Det är ingenting som påminner om ett förestående självmord.
Citera
2018-03-29, 22:20
Medlem
Citat:
Nej, eftersom jag inte tror att hon är död vid midnatt. Däremot är stillaståendet 50 min vid 02.15 suspekt.

Enig på båda punkterna. Där kan slutet ha börjat närmat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in