Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 12:19
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tycker att Afs känns som en lite uppdaterad version av Nationaldemokraterna.
Och vi vet ju hur det gick för dom...
Nd var vad Citroen var i bilvärlden. Före sin tid.
Nu är det fler och fler som kan se bilden av sina barnbarn växa upp som en minoritet i sitt eget land.
Tycker man det är ok att det är somalier som studsar runt midsommarstången så länge de assimileras och tar efter de svenska traditionerna ( vilket de inte gör) så finns ju SD.
Citera
2018-03-29, 12:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nd var vad Citroen var i bilvärlden. Före sin tid.
Nu är det fler och fler som kan se bilden av sina barnbarn växa upp som en minoritet i sitt eget land.
Tycker man det är ok att det är somalier som studsar runt midsommarstången så länge de assimileras och tar efter de svenska traditionerna ( vilket de inte gör) så finns ju SD.
Afs är alltså ett ännu mer sionistiskt parti än SD?
Hur många שקל חדש (Shekel) har du donerat, du utvalde?
Citera
2018-03-29, 12:45
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Afs är alltså ett ännu mer sionistiskt parti än SD?
Det får vi nog snart veta. Men det sista som överger människan är hoppet.
Citat:
Hur många שקל חדש (Shekel) har du donerat, du utvalde?
Inga faktiskt. Men om du har rätt i din frågeställning i det övre quotade inlägget så får man väl släppa tanken på det politiska och rösta in i kaklet fast man inte håller med om vissa saker.
Citera
2018-03-29, 13:58
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Finns inget passande förutom AfSare, tyvärr.

Rasisterna, nazisterna eller fascisterna funkar väl det också om MSM och 8-klövern behöver något annat. Ingen bryr sig om vad dom säger ändå så blir bara exakta trevligt när dom predikar för en tom kyrka

Nej men för att vara seriös så är det väl Afsare det får bli då det inte finns nåogt -erna,
-partisterna eller liknande att lägga till. Lite ogenomtänkt när man valde namn kan tyckas
"Alternativare" kanske?
Måste säga att jag finner AfS som ett väldigt intressant alternativ, SD måste tuffa till sig betydligt annars har vi snart en 8-klöver.
SD kanske ligger lågt av taktiska skäl nu i valtider men det är min förhoppning att de efter valet visar mer stake.
Citera
2018-03-29, 14:07
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
SD och AfS skulle kunna bli en svensk version av det österrikiska FPÖ och BZÖ. Båda dessa partier är stora i Österrike.
BZÖ fick noll röster i valet 2017.
Citera
2018-03-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Tror du verkligen det? Med tanke på deras inaktivitet i övrigt så är jag skeptisk. Men man kan ju hoppas iaf att de gör det. Jag personligen sätter knappast all min tilltro till AfS, men det vore så otroligt onödigt och jag vet att det skulle sticka väldigt många potentiella väljare i ögonen. Många röstade inte på SD på grund av idioten Kent Ekeroth. Jag hade inget emot hans aggressiva attityd i tal och debatter (tvärtom), utan det var givetvis hans idioti utanför arbetstid som blev hans fall.

Helt klart mer radikal än sionistdemokraterna indeed. Jag kan inte nog betona hur viktigt det är att ha minst två invandringskritiska partier i riksdagen. Monopol är livsfarligt och SD har pga detta känt att de har kunnat mjuka upp sig för att nå ut till moderater och sossar. Om ett nytt invandringskritiskt parti kommer in är det slut med denna skamlösa girighet från SD. De kan inte längre både ha kvar kakan och äta den, som det i praktiken är nu. De profilerar sig som det hårdaste alternativet, samtidigt som de horar ut sig till moderaterna.

Jag delar helt din uppfattning med att ha minst två invandringskritiska riksdagspartier. Det är mycket farligt att ha monopol på att vara invandringskritisk. Ett bra uttryck som du skriver är att de "horar ut sig till moderaterna". Det är bara att se på SD hur de har kämpat för att få till ett samarbete med M.

Nu verkar det som så att SD har slutat, åtminstone till en viss del, med detta ryggdunkande. De har hårdnat till. Detta beror troligtvis delvis på att AFS ställer upp i riksdagsvalet.
Citera
2018-03-29, 14:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Jag delar helt din uppfattning med att ha minst två invandringskritiska riksdagspartier. Det är mycket farligt att ha monopol på att vara invandringskritisk. Ett bra uttryck som du skriver är att de "horar ut sig till moderaterna". Det är bara att se på SD hur de har kämpat för att få till ett samarbete med M.

Nu verkar det som så att SD har slutat, åtminstone till en viss del, med detta ryggdunkande. De har hårdnat till. Detta beror troligtvis delvis på att AFS ställer upp i riksdagsvalet.

Nej Sd har slutat försöka hångla med moderaterna för att de kände att många av deras egna medlemmar och sympatisörer inte alls gillade den utvecklingen. Det har inget med AFS att göra.
Citera
2018-03-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej Sd har slutat försöka hångla med moderaterna för att de kände att många av deras egna medlemmar och sympatisörer inte alls gillade den utvecklingen. Det har inget med AFS att göra.
Var har du fått det ifrån? Ingen från SD har mig veterligen gått ut och tagit avstånd från sitt krypande för Moderaterna.
Citera
2018-03-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Ingen vinner på att ha en svartvit mentalitet i detta läge. Visst jag tror inte att det endast beror på AfS, men nog fan adderar det upp. Om det finns ett radikalare alternativ i röven på dem, så kommer de förmodligen minska med prostitutionen helt (om de blir större), eller så kommer de att gå under... alternativt i bästa fall krympa till ett 5 %-parti igen.
Citera
2018-03-29, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
BZÖ fick noll röster i valet 2017.

Undrar om denne menade ÖVP+FPÖ?
Citera
2018-03-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du får ursäkta att man mest ser dig som en kuf när du går på och babblar om fluor och Rothschildts och spekulerar i än det det ena, än det andra, utan att ge några som helst belägg (nej, SDU har inte tömts på pengar, nej, Kasselstrand verkar inte ha någon särskilt dyr livsstil). Jag förstår att du ser dig själv som ett geni, och det är ju inget fel med att ha självförtroende, men det är ingen som orkar med ditt sätt att diskutera.

Judefrågan borde du för övrigt avhålla dig helt ifrån. Du framställer den som en stor konspiration när den är väldigt handfast och konkret. Det får mig faktiskt att undra vad du har för motiv med allt detta.

Jag tog upp Rothschild då NMR:arna hade rivit upp himmel och jord om jag frågat i NMR-tråden varför just Rothschild slapp undan bombningar och länsningar av guldtackor och konst.

Judefrågan är den viktigaste frågan för alla att diskutera - det var därför jag gjorde en jämförelse med Nordkorea. Att ledarskiktet i NK har varit kontrollerade utifrån typ CIA - jag menar att det är likadant i Sverige. Ingen politiker vågar gå emot judiska intressen. Alltså måste den frågan upp på bordet. Då duger det inte att plocka lågt hängande frukter (SD/Muslimer/Brottslighet) utan man måste sikta högre upp i näringskedjan. Då kommer vi in på "varför" som jag tycker är viktig att ställa.

Fluor var ironiskt menat. Uppenbarligen vimlar det av autister i den här tråden som inte kan tolka in något annat än det bokstavliga. Liksom fotbollslaget. Även om jag vill se Kasselstrand D. Ä. springa omkring med ett knattelag Kasselstrandare så småningom.
Citera
2018-03-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag tog upp Rothschild då NMR:arna hade rivit upp himmel och jord om jag frågat i NMR-tråden varför just Rothschild slapp undan bombningar och länsningar av guldtackor och konst.

Judefrågan är den viktigaste frågan för alla att diskutera - det var därför jag gjorde en jämförelse med Nordkorea. Att ledarskiktet i NK har varit kontrollerade utifrån typ CIA - jag menar att det är likadant i Sverige. Ingen politiker vågar gå emot judiska intressen. Alltså måste den frågan upp på bordet. Då duger det inte att plocka lågt hängande frukter (SD/Muslimer/Brottslighet) utan man måste sikta högre upp i näringskedjan. Då kommer vi in på "varför" som jag tycker är viktig att ställa.

Fluor var ironiskt menat. Uppenbarligen vimlar det av autister i den här tråden som inte kan tolka in något annat än det bokstavliga. Liksom fotbollslaget. Även om jag vill se Kasselstrand D. Ä. springa omkring med ett knattelag Kasselstrandare så småningom.

Det finns ingen sådan politik hos AfS. Det enda vi vet är att gamla SDU var för en tvåstatslösning i Israel/palestina-konflikten.

Läs partiprogrammet och lyssna på Kasselstrand o Co. Duger inte det eller är judefrågan så viktig för dig så är nog inte AfS rätt parti för dig. Däremot NMR så är just judefrågan en central del i deras politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in