2018-03-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ser förresten att den misstänkta pedofilen och mördaren Jala* Abdul*ahi stängt ner sin facebook under eftermiddagen, vid lunch var den aktiv.
Tyder väl på att den lilla råttan fått kalla fötter när sanningen börjar komma ikapp..

Eller så tyder det på rasistiska påhopp, kanske hotelser.

Tycker det är jävligt vidrigt med spekulationerna och anklagelserna här. Både mot bröderna och mot "trettonåringen".
Lägg ner, för fan.
Citera
2018-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Funderar på om det inte rentav är en justitieministers plikt att hålla sig informerad.
Men som sagt det skulle vara intressant att se de där frågorna till Sandberg.
Vem vet det kanske var frågor som journalisterna borde ha ställt - och krävt svar på...?

Jag har faktiskt ingen aning men litar inte på Sandbergs story när det gäller pojkarna och varför skulle jag då köpa historian om Justitiedepartementet.

Men för ordningens skull kunde det vara intressant att få reda på hur reglerna ser ut och om Freivalds gjorde något fel.
Påtryckningar tycker jag inte ens Sandberg verkar säga att det handlat om. Ringandet slutade efter valet, ja hon tänkte kanske att borgarna skulle kräva hennes avgång av en eller annan anledning, om hon inte hade koll på Sandbergs strålande prestationer och kunde svara på anklagande frågor?

Pallar inte med den här tråden just nu.

ETT STORT GRATTIS TILL CHRISTIAN OCH ROBIN.
Jag har känt starkt med er!
Citera
2018-03-28, 18:25
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200

Tycker det är jävligt vidrigt med spekulationerna och anklagelserna här. Både mot bröderna och mot "trettonåringen".
Lägg ner, för fan.

Nej.
Det krävs ingen raketforskare för att förstå att Jala* är den verkliga gärningsmannen här.
Leif GW säger detsamma, jag vet det är knappast bevisbörda, men väger iaf tyngre än dina ord.
Vi kan bara hoppas att Jala* har ett samvete, och anmäler sig själv till Polisen.
För hans egens och alla inblandades skull.
Citera
2018-03-28, 18:31
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Frågan är om du är seriös?

Varför redogör inte klyvarn eller robin om teckningen som revs sönder och slängdes? Eller om weines ord att INTE säga till nån att dom bragt Kevin om livet? Kanske var Weine där och drog ut Kevin på lastpallen? Varför försöker dom hela tiden att hävda sin oskuld på sociala medier genom att konstant dela inlägg om fallet. Är man oskyldig så behöver man inte sitta och lipa på Facebook och söka bekräftelse på frikännandet. Utan då sitter man still och håller käften.

Jag tror att pojkarna i det här fallet är skyldiga men att det var en lek som gick snett. När det traumatiska sedan uppdagades så har pojkarnas hjärnor börjat att bearbeta händelseförloppet och förträngt det helt enkelt ( hjärnans skyddsmekamism funkar så). Frågor på senare år som "visst var det inte jag?" Etc. Uppenbarar sig och man söker sedan en bekräftelse på detta över sociala medier och div. Andra forum så som Flashback. Varenda jävel i den här tråden är tyvärr så indoktrinerad i SVT's dokumentär att ni inte själva kan granska fallet med nyktra ögon.

Chefsåklagaren deklarerade senast i går att bröderna har alibi och mig veterligen så varken arbetar han på SVT eller var med och producerade dokumentärserien.

Att som du tjata om teckningar dagen efter det att bröderna avskrivits helt av en ny utredning tyder tyvärr på att du är oseriös, utvecklingsstörd eller bara vill jävlas.

Du får nog tyvärr även hacka i dig att killarna kommer att få ett fett skadestånd.

Men håll fast vid dina korkade teorier du...;0)
Citera
2018-03-28, 18:45
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Jo jag tycker också att han borde knipa käft. Sist han hade fel var väl i fallet Lisa Holm när han sa att det omöjligt kunde vara den misstänkte (som senare fälldes pga överväldigande bevis).

Och nu ändrar han sin teori lite grann från sexualmord till vållande av annans död. Rätt stor skillnad. Men lika tvärsäker är han.
Fattar GW rättsstatens principer eller är han mest intresserad av att vara dryg i TV? Har han tagit till flaskan igen?
Han är inte så mycket bättre än Lamberz och gänget i det här fallet.

En stor skillnad mot såc är att gw oftast har rätt medans såc aldrig haft rätt. Visst skillnad. Lambertz är galen. Sandberg en idiot.

Det är förmodligen inte sexualmord, men först övergrepp och sedan dråp. Med lastpall?
Det är inte ett lastpalls självmord av en fyraåring, även om säkert sandberg tror detta.
Citera
2018-03-28, 18:48
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
En stor skillnad mot såc är att gw oftast har rätt medans såc aldrig haft rätt. Visst skillnad. Lambertz är galen. Sandberg en idiot.

Det är förmodligen inte sexualmord, men först övergrepp och sedan dråp. Med lastpall?
Det är inte ett lastpalls självmord av en fyraåring, även om säkert sandberg tror detta.

Vi vet inte, iaf inte jag vem som är skyldig el vad som hänt. Men att inte gå vidare med spåret på peddopojken som åkte dit 9 månader senare är ju helt sjukt. Det är korrupt! Det är det stora problemet. Och att ev en mördare gått fri. Ev. Ja förutom själva det ofattbart tragiska att en fyraåring dog helt meningslöst.
Citera
2018-03-28, 18:55
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyvarn
Hej igen!

Vill återigen tacka för stödet som många har visat till mig och min bror!

Rekommendationer är att inte spekulera så fruktansvärt mycket. Va ni närvarande eller lyssnade ni på presskonferensen så vet ni det mesta!

MVH
Christian

Har följt fallet sedan start. Sett hela dokumentären och läst hela tråden. Och efter att ha väntat ett år på utredningen var jag bara tvungen att gratulera. Det måste kännas fantastiskt skönt att få denna upprättelse efter så lång tid. Det har ni verkligen förtjänat!!😊 önskar er all lycka och framgång med era liv framöver!!! Många kramar: Charlotte
Citera
2018-03-28, 19:17
Medlem
Har du rent mjöl i påsen så har du väl inget att förlora på att medverka i utredningen?
Så varför vill inte Ja*a* medverka?

Har polisen daktat/topsat folk i nya utredningen inkl. Ja*a*?
Har man haft ordentligt med förhör med alla hans familjemedlemmar?
Det här känns ju som minimumkrav, men jag hoppas de gjort och ska göra mycket mer.
Dock så tror jag att de kanske inte ens genomfört dessa pytteåtgärder.
Citera
2018-03-28, 19:19
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Synd att inte Rolf Sandberg kan bli dömd till livstids fängelse för hans grova brott. Det är en demokratisk svaghet. Rolf Sandberg kandiderar till titeln tidernas sämsta svenska medborgare.
Instämmer. Det skulle vara intressant att höra vad han har att säga om saken idag. Förmodligen har han indoktrinerat sig själv så hårt i den historia han drev fram att han fortfarande tror på den.
För en person som gjort sig skylldig till så grov psykisk misshandel av små barn är han har gjort ligger det kanske närmare tilhands med sluten psykiatrisk vård.
Citera
2018-03-28, 19:26
Medlem
Citat:

Lägg ner, för fan.

Anklagelser? har man våldtagit en 3åring så har man inte så mycket mer rättigheter.
Dessutom så vägrar han medverka i utredningen nu.
Om han har rent mjöl i påsen så kan han dela med sig av det rena, det bör vara hans särintresse.
Om han inte har rent mjöl i påsen och var delaktig så borde han också berätta, för Kevins anhörigas skull. Det är uppenbart att du inte har Kevins anhörigas värdighet som prioritet, utan en barnvåldtäktsmans.

Varför skulle det tyda på rasism? Snarare så tyder det väl på att han inte har rent mjöl i påsen??

Men är inte detta hans facebook?
https://www.facebook.com/david.dav*.14289 (* = e)
Den är inte borttagen iaf.
Citera
2018-03-28, 19:48
Medlem
trailblasers avatar
Seriös fråga. Är det någon som fortfarande tror att det är bröderna?
Jag vet inte, man det är något skumt med dem, en "bad aura" så att säga.
Citera
2018-03-28, 19:50
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Anklagelser? har man våldtagit en 3åring så har man inte så mycket mer rättigheter.
Dessutom så vägrar han medverka i utredningen nu.
Om han har rent mjöl i påsen så kan han dela med sig av det rena, det bör vara hans särintresse.
Om han inte har rent mjöl i påsen och var delaktig så borde han också berätta, för Kevins anhörigas skull. Det är uppenbart att du inte har Kevins anhörigas värdighet som prioritet, utan en barnvåldtäktsmans.

Varför skulle det tyda på rasism? Snarare så tyder det väl på att han inte har rent mjöl i påsen??

Men är inte detta hans facebook?
https://www.facebook.com/david.dav*.14289 (* = e)
Den är inte borttagen iaf.

Ja. Det är han. Är i alla fall bilder på bilarna han hade för över 1 år sedan.
Det lilla barnet på bilden är även detta samma barn som han hade massa filmklipp på förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in