2018-03-27, 11:18
Medlem
Baertlings avatar
Ska bli intressant att höra vad SD har att säga om detta. Helst skulle de nog bara vilja tysta ned frågan, men tror knappast att media ger sig så lätt.
Citera
2018-03-27, 11:20
Medlem
Mellbergans avatar
Ändå en relativt tung värvning då Jeff Ahl faktiskt stod med på SDs riksdagslista.
Citera
2018-03-27, 11:21
Medlem
En fråga. Vilka var det som intervjuade dom? Det verkar inte vara MSM, åtminstone inte när jag tittade. Har de bjudit in bara alternativmedia eller har MSM bojkottat, eller har jag bara missförstått?
Citera
2018-03-27, 11:21
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fy, fan det här ser inte bra ut för SD. Det värsta är väl att det inte heller ser bra ut för den nationella oppositionen över huvud taget inför detta val. Motståndarna jublar och Expressen firar på redaktionen idag.

Edit: Kan man se presskonferensen någon annan stans än på Facebook?

Nä du. Hela den politiska spelplanen tiltas nu ytterligare ett hack i den nationalistiska riktningen. Afs kommer påverka i valrörelsen. Det är det första och den omedelbara konsekvensen. Nästa blir om de kommer in i riksdagen. Och det tror jag att de gör.
Citera
2018-03-27, 11:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
En fråga. Vilka var det som intervjuade dom? Det verkar inte vara MSM, åtminstone inte när jag tittade. Har de bjudit in bara alternativmedia eller har MSM bojkottat, eller har jag bara missförstått?
Jag såg både Expressen och SVT. Det var MSM.
Citera
2018-03-27, 11:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ändå en relativt tung värvning då Jeff Ahl faktiskt stod med på SDs riksdagslista.
Nej, det gjorde han inte. Men till skillnad från andra var det ett eget val att inte kandidera.
Citera
2018-03-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag såg både Expressen och SVT. Det var MSM.

Tack. Synd. Hade hoppats på en Trump-grej med fake news.
Citera
2018-03-27, 11:23
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det gjorde han inte. Men till skillnad från andra var det ett eget val att inte kandidera.
Skrev fel ja. Poängen var ju att han medvetet gick ur och inte blev utesluten.
Citera
2018-03-27, 11:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Nä du. Hela den politiska spelplanen tiltas nu ytterligare ett hack i den nationalistiska riktningen. Afs kommer påverka i valrörelsen. Det är det första och den omedelbara konsekvensen. Nästa blir om de kommer in i riksdagen. Och det tror jag att de gör.
Kanske. Men jag tror många inte vill rösta på Afs pga deras extrema högerinriktning (platt skatt, massutvisningar och allt det där) och när de ser att SD håller på att falla sönder, väljer de soffan i stället.
Citera
2018-03-27, 11:26
Medlem
Citat:
Mathias Wåg
@guldfiske
för 16 minuter sedan

Jeff Ahl hoppar från SD till utbrytarna AfS. Han motiverar det med "jag engagerade mig för att rädda vårt land och våra barns framtid" - en parafras på nazimantrat de 14 orden - i presskonferensen i riksdagen.

Lägg därtill Ahls Hitler-jugend/alt-right-frisyr.
Citera
2018-03-27, 11:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Och hur många personer i Sverige vet vem fan Henrik Vinge är?

Folk är inte så insatta som du tror. Tveksamt om majoriteten ens vet vem Mattias Karlsson är.

Det ligger mycket i det, det är mest SD-are som känner till och bryr sig om dessa internstrider. Väljarna tycker om Åkesson och om han utesluter någon så var det nog en dödsknarkarnazist.
Citera
2018-03-27, 11:33
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Lägg därtill Ahls Hitler-jugend/alt-right-frisyr.

Du menar samma typ av frisyr som armébefälen av halvsossig typ hade i Boden när jag gjorde värnplikten för ett kvarts sekel sedan? Påminner om att Ahl har militär bakgrund. Men det klart, vänsterfjollorna kommer se det som du beskriver det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in