2018-03-18, 23:33
Medlem
Micke Bellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Sluta investera i bitcoins så vänder det direkt upp igen. Ingen fara.

?
2018-03-19, 09:10
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Du ska va glad du inte köpte altcoins för några månadersen är blooooooodbad i min portfölj 🤮

nu verkar det dock ha vänt tillbaka igen vart bara 2% fall... ptschoooo...
2018-03-19, 15:52
Medlem
anakin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Tänker såhär
Fundamentalt är en bitcoin värd några hundra relaterat till elpriset
Sett ur teknisk synvinkel mycket mer ( jag gillar TA )
Mycket snack om bubbla hit och dit mm mm
Men om man ser det från ett annat håll så kan man säga att bubblan sprack redan vid 19 k och nu är priset påväg till ett mer "normalt" värde som marknaden håller på att prisa in
Kanske mellan 500 - 1000 som det var innan parabolen började
Sen kan det börja stiga igen
Jämförelsen med lökar är fjantig
Samma rörelse har förekommit i nickel , silver , OMX , Nasdaq , olja , det är inget nytt fenomen
Börspsykologin upprepar sig
Titta historiskt och placera efter det

Fast nej, en bitcoin är inte värd "några hundra" relaterat till elpriset. Jag har ingen exakt siffra, men om du försöker dig på att minea i sverige så är det betydligt mer än sådär.
2018-03-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Nej det är givetvis inte kul att folk förlorar pengar.
Det jag syftade på var att varje gång bitcoin går ner lite så kommer kommentarer om vårlökar och bubbla. Det finner jag roligt eftersom btc alltid återhämtar sig

Kolla här tex
https://99bitcoins.com/bitcoinobituaries/

Ha! Ha! Jag skrattade högt på riktigt när jag in här(har inte kollat på ett tag), och då är jag ändå ingen som går o visslar och trallar om dagarna. Åt tulpanlökarna och andra som hoppas på att det ska gå till noll alltså! Samma visa varje gång det dippar lite. Ofta samma användare också.

Vad är det för fel på er? Skulle det inte vara något fel, så är min inrådan att ta tag i livet. Det är faktiskt sjukligt att vara så intresserad av något som man inte gillar. Jag t.ex är helt ointresserad av golf. Tror ni att jag går in på golfavdelningen? Är det avundsjuka över pengar ska man alltid fråga sig:blir mitt liv verkligen så mycket sämre för att någon annan har pengar? Det är ett bra tips faktiskt. Och gratis.
2018-03-21, 09:58
Medlem
Snubchurps avatar
Nu börjar snart dippkalaset igen. Jag tror jag väntar länge innan jag går in igen. Minst under 5000.
2018-03-21, 11:30
Medlem
Sjukt hur det vänder hela tiden. Början av januari så var jag glad över att vara i enorm profit. Nu är jag sjukt glad över att ha gått från -70% till -55% på en dag. Fantastisk upswing ju
2018-03-21, 21:37
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Sjukt hur det vänder hela tiden. Början av januari så var jag glad över att vara i enorm profit. Nu är jag sjukt glad över att ha gått från -70% till -55% på en dag. Fantastisk upswing ju

Detta är bara början. Precis som alla andra liknande nedgångar tidigare.
Så fort folk tar förlust i sin investering i BTC, så vänder det direkt upp efteråt.
2018-03-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Detta är bara början. Precis som alla andra liknande nedgångar tidigare.
Så fort folk tar förlust i sin investering i BTC, så vänder det direkt upp efteråt.

Det kan man inte lova, och det är inte säkert att det händer den här gången. Du säger bara så för att få folk att investera, så att du tjänar på det.

Bitcoins ÄR inte värt det längre. Det är bara folk som vill tjäna pengar på dig som främjar det. Ni har blivit varnade.
2018-03-22, 16:15
Medlem
Stones avatar
Bitcoin pumpades upp av Tether och Bitfinex. Bäst vore om Tether upphörde och alla börser slutade para mynt med USDT.
2018-03-22, 18:56
Avstängd
Hur många tulpanlökar får man för en bitcoin nu?
2018-03-22, 19:00
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hur många tulpanlökar får man för en bitcoin nu?

Du får nog vänta lite mer än 4 dagar innan du repeterar andras noggrant planerade skämt.

(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?

Edit:
Edit2: Kursen har gått upp 12% sen sist frågan ställdes. Do the math.
Senast redigerad av Sado 2018-03-22 kl. 19:06.
2018-03-23, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Du får nog vänta lite mer än 4 dagar innan du repeterar andras noggrant planerade skämt.

(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?

Edit:
Edit2: Kursen har gått upp 12% sen sist frågan ställdes. Do the math.

Och efter att det gått upp säljer vissa sektmedlemmar sina innehav så sjunker den igen och nya dumma får hoppar på och tror de skall vinna pengar. Bitcoin fungerar så att om vissa vinner pengar så måste andra förlora lika mycket.

You do the math!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in