2018-03-25, 00:37
Medlem
Zilvios avatar
Kan det vara så enkelt som att i det offentliga rummet måste "alla" deklarera sig som feminister för att det är PK och nödvändigt för att inte betraktas som en relik från den gamla tiden medans det i ett forum som på Flashback blir poänglöst att som annonym deklarera sig som feminist eftersom man inte får några "poäng" för det. För att ta två exempel, Stefan Löfven och Fredrik Virtanen ... tror någon att de kallar sig feminister när de skriver här?
2018-03-25, 00:42
Medlem
nerdnerds avatar
Flashback som diskussionsforum tjänar naturligtvis på om alla sorters åsikter är representerade här. Men alla har ju inte samma behov av just Flashback, t ex för att de har tillgång till många andra forum.

Om man kommer lite på kant med regler och mods här, vilket nog faktiskt är ganska lätt hänt, och om man är något så när politiskt korrekt om t ex feminism, varför envisas med att hålla till här?

De som däremot har t ex något sorts Tourettes syndrom om att skriva "neger" etc i tid och otid har ett annat läge.

Därför.

Till admins: Är detta ett problem? Åtgärda i så fall. Är det inte ett problem? Då är väl allt bra. Det är ju er sajt.
2018-03-25, 00:53
Medlem
UNPROFORs avatar
Varför hänga på flashback när de har hela det offentliga rummet som sin scen, med systemet i ryggen?

Flashback, på gott och ont, är mer en kanal där dissidenter kan uttrycka sig. Gäller kanske internet i allmänhet.
2018-03-25, 01:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Så sött.
Du kanske skall fundera en smula.
Flashback skiter i "VEM" du är så länge man följer gällande regler som finns.
Många personer som vägra se sina egna fel när de blir avstängda på Flashback och genast dra på sig offerkoftan och surrar om "moderator har en agenda" och "de förföljer mig".

Jag skall säga tydligt att jag dra INTE alla feminister över en och samma kam. Utan jag pratar om de feminister som varit inne och diskuterat på Flashback i huvudsak. Dock så säger jag INTE att "alla" feminister på Flashback är sådan, men det är rätt så vanligt.

Detta är i särklass det vanligaste ful knep feministerna kör med när de debatterar på Flashback, jag dra upp de mest utmärkande utan inbördes ordning. Och NEJ jag säger INTE att "alla" feminister på Flashback är sådan heller, men i en enorm stor majoritet.

* Drar till med härskartekniker
Många Feminister som är här på Flashback och diskutera drar sig inte för att använda härskar tekniker, och är ganska så ofta initiativtagarna (d.v.s först ut) ,ed att använda dem i debatterna.
* Leker amatörpsykologer (personangrepp)
Många feminister som diskuterar här har den mycket fula ovanan att sitta och leka amatörpsykologer och hellre ägnas sig att göra "psykoanalyser" om skribenten i stället för att möta åsikten argumentet. Vanligt att feministerna dra till med att leka amatör psykologer när de inte kan bemöta innehållet i ett inlägg med sakliga motargument.
* Marginaliserande av männen
Feministerna hävdar att de är för jämställdhet, dock är de inte intresserade av att diskutera sakligt där kvinnor har övertaget och fördelar, och där männen diskrimineras p.ga sitt kön och de sexuella trakasserierna männen kan utsättas för, då skall det genast marginaliseras med att sätta offerkofta på kvinnan och så kommer "ja det är ju synd, MEN det är ju så mycket värre för oss kvinnor" och så försöker de styra över diskussionen på att handla om kvinnorna, även i trådar som Topic är om männens utsatthet och när det utsätts könsdiskriminering.
* Tål sällan kritik om feminismen
Kritisera någon den feministiska rörelsen, så skall de genast anklaga folk för att inte vara "kunniga om feminism".

* Könsförrädare (min personliga favorit, där feministerna gör fel)
När kvinnliga debattörer inte diskutera efter deras förutfattade meningar i hur en kvinna skall diskutera så komma med smaklösa anklagelser om att denne skulle vara man bara för att de inte lever upp till deras mallar om hur kvinnor "ska diskutera". De har svårt att acceptera att en kvinna kan diskutera och tycka annorlunda än dem själva och inte hålla med.

Så dina feministiska vänner kanske borde självrannsaka sig själva först innan de börja böla om att de trakasserades med att få sina inlägg raderade.
Vill bara flika in att jag delar din analys rakt av. På detta så är många feminister extremt dogmatiska och det är ju direkt farligt.
2018-03-25, 01:19
Medlem
durtmeisters avatar
Jag är feminist och jag undviker att diskutera det här därför att jag inte ser någon idé u det.
Jag tillskrivs alltid massa åsikter jag inte har och måste alltid utan undantag diskutera andra feminister åsikter jag inte delar.

Jag är för lika lön för samma arbete.
Jag anser att det finns både biologiska och sociala könsroller där sist nämnda är i många fall dåligt för samhället.
Jag anser inte att män är bättre än kvinnor på någonting förutom det fysiska.
Varken rosa, barbie eller fotboll är klnsbundna.
Jag tycker vi aktivt ska jobba emot och se vad vi kan göra för att bli mer jämlikt.

En sak jag dock har problem med är att genusvetenskap automatiskt får finansiering medan andra vetenskapliga studier behöver tävla mot andra om stipendium.

I alla politiska åsikter finns det extremister som ofta får mer utrymme att uttrycka sig så att alla tror deras syn är den sanna för ideologin.

Alla republikaner är inte rasister ändå tror gemene svensken att dem automatiskt där det eftersom extremisterna får mer utrymme i media.

Jag tror inte jag kan övertyga någon att ändra sin åsikt utan att ens kunna sen den i ansiktet.

Jag kan inte svara för andra feminister men det är så jag känner.

Btw är 25~ av det manliga könet.
2018-03-25, 01:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Jag tror inte att moden. här har en medveten agenda mot feminister utan det gäller att följa de vanliga reglerna dvs. ej gå off topic osv. Troll gillar att dras till feministerna och bråka med dem och de följer nog ofta med i dessa bråken, vilket leder till avstängning. Avstängda troll reggar ständigt nya konto här, men jag tror inte att avstängda feminister är lika pigga på att komma tillbaka och regga nya konto i samma omfattning, därav få feminister och skulle väl någon komma hitta, så får de desto fler troll på sig.

Det där tror jag är en korrekt förklaring, och den gäller för övrigt inte bara Feminismforumet.

Jag har flera gånger tagit upp problemet med troll som missbrukar den höga toleransen mot personangrepp för att provocera och straffa ut debattörer som de inte gillar. En slags negativ åsiktsfrihet som är unik för Flashback.

Det här är ett problem i alla politiska fora, men särskilt illa är det i Feminism, Vapen och militär och Politik: utrikes. Fora som en sansad debattör som vill diskutera sakfrågor idag gör klokt i att undvika.

Samtidigt visar Politik: inrikes (ett väl fungerande forum) att det inte behöver gå åt fanders bara därför att man diskuterar politik. Så till en viss del ligger nog skulden - eller förtjänsten - hos moderatorerna.

Jag tror att det är särskilt viktigt i politiska fora att man har en balanserad sammansättning av moderatorer med olika åsikter i de frågor som diskuteras. Då är det lättare att hålla trollen stången.
2018-03-25, 01:39
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag är ju feminist och säkert många andra flashbackare med. Men grejen är väl att det inte är värt besväret att debattera feminism på flashback. Finns alldeles för många kvinnohatare med seriösa psykiska problem för att man ska orka gå in på F&J ens. Man blir bara indragen i något man i slutändan inte orkar delta i.
2018-03-25, 03:14
Medlem
Evil_Santas avatar
Historiskt sett har flashback alltid varit en mötesplats för folk med högerextrema eller invandrarkritiska åsikter.

Det som kännetecknar dessa åsikter, till skillnad från exempelvis socialdemokratin eller feminismen, är att de inte varit socialt accepterade vilket innebär att de som hyser dessa åsikter istället förpassats till anonyma internetforum för diskussion.

Dessutom är en överväldigande majoritet av de aktiva debatörerna på flashback unga män. Unga män på högerkanten är sällan feminister.
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-03-25 kl. 03:34.
2018-03-25, 03:25
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag har länge funderat över varför det finns så få feministiska debatörer på Flashback - särskilt som feminismen är fullständigt dominerande inom den offentliga sfären, inom politiska partier o.s.v. Jag som är kritiskt mot feminsimen, men intresserad av att diskutera frågan, har varit ganska besviken över att det knappt finns några feminister här.

[...]

Nå - saken är den att jag faktiskt IRL träffat ett par feminister varav en närstående, som varit aktiva på FB tidigare och de säger att de ständigt trakasserades genom att deras inlägg togs bort och att de till sist stängdes av. Så att diskutera:

Kan det vara så att anledningen till att det finns så få feminister att de motarbetas av moderatorerna, eller finns det andra förklaringar?

Nu finns det som bekant många olika typer av feminism, jag utgår ifrån att denna tråd i första hand främst avser varianter på den postmarxistiskt influerade feminism som t.ex. F! förespråkar. Jag tror inte dessa är riktigt så många som man lätt får bilden av om man tittar på t.ex. SVT.

Jag har själv (i verkliga livet) debatterat med s.k. rättrogna muslimer (dock ej militanta) vilket funkat utmärkt. Jag har debatterat med allt från rena nazister till rena kommunister, det funkar också oftast bra. T.o.m. AFA-medlemar har jag lyckats tala med, även om man får vara försiktig med hur man uttrycker sig så går det faktiskt. Men feminister är klart svårast, många är omöjliga att diskutera med. Läser man i många av feministtrådarna här på Flashback så slås man av att det fort blir hetsigare stämning än t.o.m. i "huligantråden".

Även om de säger att de inte har problem med mothugg från meningsmotsåndare så stämmer det tyvärr oftast inte så bra. Många feminister har tyvärr svårt att argumentera sakligt och tar gärna till personangrepp och härskartekniker i diskussioner. Speciellt mot någon som förefaller vara ett lågstadiebarn som säger något om "tjejbaciller" eller liknande "djupt" kan det formligen vrålskrikas ivektiv mot, oftast också helt off-topic för tråden. Självklart borde de ignorera denna användare istället, samt förståss följa trådens topic.

Att dina vänners inlägg togs bort, varnades och slutligen stängdes av, kanske beror på dem själva? Inlägg tas bort då de bryter mot reglerna. Jag tror dina vänner fann en ursäkt till varför de varnades och stängdes av genom att istället utmåla sig som offer. Många feminister har som bekant en förkärlek till det. De borde istället valt att följa forumets regler och ta lärdom av de varningar de fick. Reglerna är samma för alla, men många har nog svårt med självkritik när de blir varnade (och avstängda) och dra istället på sig offerkoftan och klagar på att moderatorerna har en agenda istället.

I "det verkliga livet" avstår jag, och mig veterligen flertalet andra, att debattera med feminister. Och det gör jag oftast här på Flashback också. Detta medför sannolikt att de tror att alla delar deras åsikter eller att de vinner alla debatter. Men orsaken är att det inte tillför mig något av värde att skriva t.ex. ett seriöst inlägg om de vetenskapliga svårigheterna i att falsifiera intersektionalitet, när någon istället för att svara på detta istället väljer att fokusera på en bisats de maximalt valt att missförstå och bombarderar mig med svordommar, grova personangrepp och förolämpningar, helt off-topic för frågan förståss. Jag kan förståss agera på samma sätt tillbaka, men jag anser det är under min värdighet och lägger dessutom hellre min tid på en annan tråd istället. De enda som är roade av detta betende är förståss trollen. Och felet ligger hos de feminister som orsakar detta. Men tyvärr saknas oftast denna självkritik då de ju är offer per definition och jag som riktat kritik här tolkas sannolikt av många som en ondsint förövare.

Ytterligare förslag, förutom att strunta i barnen och i trollen: Debattera med de seriösa vuxna debatörerna. Har man svårt med meningsmotståndare så är lösningen att tala endast med dem vars åsikter man delar. Strunta i tramstrådar med frågeställningar som typ: "varför alla kvinnor är idioter och gillar att misshandlas och våldtas". Även om tråden ligger under feminism går det att strunta i en tramstråd. Och varför inte starta en seriös tråd själva? T.ex. en tråd om teorier en feministisk författare lagt fram, där blir det svårt för troll att medverka i. Och försöker de ändå, lär det bli off-topic direkt och kan rapporteras varpå moderatorn tar bort inlägget omgående.

Så kortfattat: orsaken till att så många feminister inte är här beror på att de är rena "troll-magneter" som hugger på allt och blir avstängda. Men saknar helt förståelse för sin egen del till detta.
2018-03-25, 03:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Feminism, kommunism och andra ondskefulla och bristfälliga ideologier har svårt att få fotfäste där ocensurerad debatt och sanningssägande kan äga rum. Enbart i censurerade och stängda miljöer kan de existera och frodas. Därav bristen på feminism på ocensurerade platser som Flashback och 4chan, men prominens i hårt censurerade miljöer som Facebook, reddit, YouTube, mm.
2018-03-25, 04:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag har länge funderat över varför det finns så få feministiska debatörer på Flashback - särskilt som feminismen är fullständigt dominerande inom den offentliga sfären, inom politiska partier o.s.v. Jag som är kritiskt mot feminsimen, men intresserad av att diskutera frågan, har varit ganska besviken över att det knappt finns några feminister här.

Frågan har vart uppe till diskussion tidigare, men den tråden blev låst:

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Jag hoppas att Mod tycker att det är IckePK att öppna en ny tråd....

Nå - saken är den att jag faktiskt IRL träffat ett par feminister varav en närstående, som varit aktiva på FB tidigare och de säger att de ständigt trakasserades genom att deras inlägg togs bort och att de till sist stängdes av. Så att diskutera:

Kan det vara så att anledningen till att det finns så få feminister att de motarbetas av moderatorerna, eller finns det andra förklaringar?
Den andra sida tycker väl tvärtom.

Personligen så har jag sett feministerna gång på gång fått bita i gräset då de inte lever upp till det flashbackianska: källa på det? Utan tvärtom baserar sin ideologi på tyckanden.

Det funkar i MSM eftersom man där delar åsikt. På flashback räcker det inte.
2018-03-25, 04:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det där tror jag är en korrekt förklaring, och den gäller för övrigt inte bara Feminismforumet.

Jag har flera gånger tagit upp problemet med troll som missbrukar den höga toleransen mot personangrepp för att provocera och straffa ut debattörer som de inte gillar. En slags negativ åsiktsfrihet som är unik för Flashback.

Det här är ett problem i alla politiska fora, men särskilt illa är det i Feminism, Vapen och militär och Politik: utrikes. Fora som en sansad debattör som vill diskutera sakfrågor idag gör klokt i att undvika.

Samtidigt visar Politik: inrikes (ett väl fungerande forum) att det inte behöver gå åt fanders bara därför att man diskuterar politik. Så till en viss del ligger nog skulden - eller förtjänsten - hos moderatorerna.

Jag tror att det är särskilt viktigt i politiska fora att man har en balanserad sammansättning av moderatorer med olika åsikter i de frågor som diskuteras. Då är det lättare att hålla trollen stången.
Eh Wo0t?

Bra moderatorer och det är nästan samtliga här lämnar sina privata åsikter utanför dörren.

Som sparsmakad deltagare i diskussioner i feminism undrar jag vad du grundar din beskrivning på?

Politik inrikes har en mycket högre nivå på grund av användarna.

I morgon kan jag citera modsen när de påpekar att om feministerna vill ha högre nivå så får de höja sin egen ribba.

De tongivande har inte hästarna hemma och är ingen sport att draga lans emot.

Jag håller med att vissa vill straffa ut de som de inte gillar men det handlar om att punktmarketa och rapportera. Trollen roar bara sig själva och manipulerar de som går att manipulera till att tappa det.

Sedan har vi de nytillkomna politiska trollfabrikerna som köpt nick men de är ju så genomskinliga att man gäspar.

Vart har du tagit upp det problem du tror dig se?
Senast redigerad av Gertrud1 2018-03-25 kl. 04:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in