2018-03-24, 21:20
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Ibland måste man kunna få le mitt i allt elände, död och incest.
Linserna är inte så bra längre. Och ögonen behöver nog läsglasögon på det.
Ligger i soffan och skriver på mobilen i mysmörker. Jag bjuder på den. Men ändrar genast ö till ä 😎
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-24 kl. 21:23.
Citera
2018-03-24, 21:21
Medlem
Citat:
Polisen har uppgivit att det inte kommer någon FUP.
Varför tror du att vi den stora allmänheten ska få reda på barnens obduktionsprotokoll och analyser där det framkommer vilka mer eller mindre intrikata sjukdomar de kan ha haft??
Vad är det vi ska vänta på avseende "barmhärtighetsmord"??

I och med att polisen meddelat att dom avvaktar analysresultaten tror jag att vi får veta polisens slutsats.

Någon Fup kommer förstås aldrig. Det vet vi med säkerhet.
Citera
2018-03-24, 21:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, så tror jag mycket väl att det kan ha varit. M betedde sig inte , mellan klockan 8-15, som om hon vore sjuk. Men, i så fall borde ju de hemundervisande lärarna ha reagerat...Och även rektorn när lärarna framförde sina iakttagelser och reaktioner...

Tror att det var här hemligheten låg - efter sommaren kunde inte Moa längre gå i skolan.
Det var flera månader efter maj månad och kanske framhöll någon, OH?, hur mycket sämre hon hade blivit. På ett mycket övertygande vis.

Och såsmåningom kom det ett läkarintyg enligt rektorn, kanske då när höstterminen började.
Det fanns en agenda till att Moa snabbt skulle hemundervisas på heltid - dvs inte längre alls gå i till skolan.

Om det sedan var för att föräldrarna verkligen trodde att hon höll på att insjukna, för att de ville ha sällskap till Agnes eller av mindre rumsrena skäl må vara osagt. Men OH verkar verkligen ha velat genomdriva ett snabbt hemundervisbingsbeslut för Moa utan att motsägas av HB - eller av någon annan.
Citera
2018-03-24, 21:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Konstigt att inte maken stoppade sin drivande hustru. Insåg han inte att hon behövde psykiatrisk hjälp?

Oskar hade uttryckt att han hade näsan precis ovan vattenytan. Jag tror det handlade om två drunknande.
Citera
2018-03-24, 21:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I och med att polisen meddelat att dom avvaktar analysresultaten tror jag att vi får veta polisens slutsats.

Någon Fup kommer förstås aldrig. Det vet vi med säkerhet.

Jag vet inte vilka analyser polisen väntar på. Kanske giftanalyser om barnen/föräldrarna dog av gift. Och namnteckningarna på avskedsbrevet.

Men det analyseras rätt många andra saker också. Som om någon var gravid, hade smittsam sjukdom, utsatt för sexuellt våld, spermier i kroppen, berusad, narkotikapåverkad, spridd cancer, hjärntumör, annan sjukdom, har avvärjningsskador. Dessutom ska dödsorsak faställas och helst i vilken ordning de dött, om förövaren efterlämnat spår, fingeravtryck, strypmärken, DNA under naglar etc.

Jag är inte så säker på att vi får reda på resultaten av analyserna i det andra stycket.
.............................................
Din kommentar i tidigare inlägg:

"Trots det tycker jag att förtala föräldrarna utifrån ingen substans alls förblir ett förtal över döda personer."

Detta måste nog betecknas som en lite märklig kommentar.
Föräldrarna hittas tillsammans med två mördade offer, polisen uppger att förövaren är död inne i villan och att föräldrarna i sitt avskedsbrev uppger att de mördat flickorna. Det är inte riktigt "ingen substans alls".
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-24 kl. 22:14.
Citera
2018-03-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ja, framtiden försvann när en eller båda mördade sina barn.
Du får anstränga dig lite för att det ska bli nån höjd på inläggen, det där var lite svagt som svar på ett citat från polisens pressmeddelande.
Citera
2018-03-24, 21:49
Medlem
Ja, det är ju nånting som är knepigt med flickornas sjukdomar, det är väl det som allting handlar om. Flickan A kan kanske ha varit suicidal och kundes inte lämnas ensam. Pappa ville till varje pris vara på jobbet för att kunna "hålla näsan ovanför vattenytan." Mamma behövde kanske också få komma ut sina två dagar i veckan. M behövdes där hemma för att hålla koll på storasyster...

Någon skrev, ganska långt bak i tråden, att M hade haft mycket skolfrånvaro innan hon övergick till hemundervisning. Vad det i så fall berodde på vet vi inte.

Kanske hade hemundervisning egentligen beviljats på grund av helt andra skäl än den stora tröttheten - men det bestämdes att den officiella orsaken skulle vara "trötthet." Man ville inte att människor utanför familjen skulle få veta att "A är jättedeppig och mår verkligen dåligt." Rektor kanske hade gått med på en sådan överenskommelse.
Senast redigerad av Kryptogam 2018-03-24 kl. 21:53.
Citera
2018-03-24, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du tycker det är försmädligt att svartmåla.. ..barnamördare?

Om det visar sig att polisens utredning visar att Oskar har varit en psykopat, som förtryckt, isolerat, och idkat incest, så kommer jag skrika högst av alla, vilket jävla Fritzl-svin han varit.
Men jag tänker inte göra som en del av er och svartmåla honom nu innan. Nej.
Jag tycker att det är fel att göra det.

Utredningen är inte ens färdig.
Bevisen är inte analyserade.

Men ni har redan dömt honom.
Citera
2018-03-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om det visar sig att polisens utredning visar att Oskar har varit en psykopat, som förtryckt, isolerat, och idkat incest, så kommer jag skrika högst av alla, vilket jävla Fritzl-svin han varit.
Men jag tänker inte göra som en del av er och svartmåla honom nu innan. Nej.
Jag tycker att det är fel att göra det.

Utredningen är inte ens färdig.
Bevisen är inte analyserade.

Men ni har redan dömt honom.
Ja för mig är det glasklart att han är en barnamördare
Citera
2018-03-24, 21:55
Bannlyst
Citat:

Ibland måste man kunna få le mitt i allt elände, död och incest.

He He he den var kul
Även om vi tycker olika...
Kram på dej
Citera
2018-03-24, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Ja för mig är det glasklart att han är en barnamördare

Jo, det är det för oss alla.
Hanna och Oskar valde att döda sina barn.
Det är absolut ingen nyhet.
Men anledningen till att dom gjorde det, där tycker en del lite olika.

Men att dom dödade sina barn är väl solklart.
Synd bara, att du endast anklagar honom.
Citera
2018-03-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ja, det är ju nånting som är knepigt med flickornas sjukdomar, det är väl det som allting handlar om. Flickan A kan kanske ha varit suicidal och kundes inte lämnas ensam. Pappa ville till varje pris vara på jobbet för att kunna "hålla näsan ovanför vattenytan." Mamma behövde kanske också få komma ut sina två dagar i veckan. M behövdes där hemma för att hålla koll på storasyster...

Någon skrev, ganska långt bak i tråden, att M hade haft mycket skolfrånvaro innan hon övergick till hemundervisning. Vad det i så fall berodde på vet vi inte.

Kanske hade hemundervisning egentligen beviljats på grund av helt andra skäl än den stora tröttheten - men det bestämdes att den officiella orsaken skulle vara "trötthet." Man ville inte att människor utanför familjen skulle få veta att "A är jättedeppig och mår verkligen dåligt." Rektor kanske hade gått med på en sådan överenskommelse.

Nej, tror inte det nämnts några uppgifter alla i tråden om Moas frånvaro och tror inte jag kan ha missat det. Kolla gärna själv igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in