Citat:
Ursprungligen postat av
ulvvf
Mycket av vad han har sagt är motstridigt och vilseledande. Jag tror det är medvetet, eller så är han korkad och urusel på sitt jobb, men jag tror det är medvetet.
Senast såg jag att han sa för någon dag sedan att 20 000 avier hade skickats ut, men de hade en backlog på 100 000, han tillochmed rättade journalisten då journalisten sa att de måste då ha en backlog på flera hundratusen då. Hur går det ihop med att de får in över 100 000 om dagen från kina? Deras backlog borde om de bara hade skickat ut 20 000 avier den 6 mars då vara på runt en halvmiljon, inte 100 000, såvida inte de flesta slinker igenom.
Antal paket per dag minskade från 150 000 till 50 000 per dag och efter tre veckor så har PostNord en backlog på drygt 500 000 försändelser. Företaget hinner bara med att hantera runt 40 procent av försändelserna. För att hitta en specifik försändelse där avgifterna är betalda, så måste först en halv miljon av dem skannas.
Drastisk minskning av Kina-paket till Sverige
Citat:
I slutet av förra veckan kom det 50.000 paket om dagen så det är väldigt stor skillnad mot de 150.000 paket om dagen som har kommit tidigare, säger Postnords kommunikationsdirektör Thomas Backteman till Breakit.
Citat:
Har ni en halv miljon paket på lager som väntar på att skickas ut?
Ja lite drygt en halv miljon tror jag, men vi jobbar hela tiden för att bli effektivare.
Citat:
Har ni fått några mer reaktioner?
Den senaste tiden har vi fått många samtal från personer som har betalat men ännu inte fått sin vara. Anledningen till att det tar tid beror på att vi måste scanna igenom en halv miljon paket i vårt lager för att hitta de där momsen är inbetald.