Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Tänkte samma när jag läste.
Du som har bra koll - vet du några danska rättsfall där gm dömts för mord på indicier, tex ej fastställd dödsorsak?
Jag är mest borta på kontinenterna eller nationellt så det vet jag faktiskt inte, men intressant frågeställning. Borde gå att kolla. Det som slog mig i skrivande stund är Amagermannen. Han misstänktes med släpptes via brist på bevisning ang det första mordet 1990. Hur det var med DNA vet jag inte, analysera på den tiden kunde det inte. Han arrangerade brinnande ljus och satte på gasspisen, var misstänkt via att han kört möbler/flyttfirma åt henne. Det andra mordet på lärarinnan fanns DNA sparat.
Jag kan öht tagit inte förstå detta fokus på dödsorsak - som är kvävning; strypt eller avskuren hals - när det finns rättsfall där inte ens kroppar återfunnits. Det finns mord med sämre förutsättningar än detta sett till rättsmedicin.
Här finns aktuell BP, alternativa gärningspersoner helt bortsållade, han har styckat henne, dumpat kroppen, lagt på sig två ton förklaringsbörda via sitt svammel och inte en siffra stämmer med nån av hans patetiska teorier. Det är inte i närheten att handla om griftefridsbrott jämfört med de domslut som finns i Sverige. Där har det solklart saknats bevisning, gärningsförlopp och varit få och svaga indicier.
Här är det en uppsjö av indicier som dag för dag växer kring galningen. Det finns ett RPU som sammanfaller helt med hans kapacitet.
Sänk fanstyget i en ubåt till hans stora lycka i Marianergraven så kan han sitta och runka tills han dör av syrebrist.