2018-03-24, 10:20
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Angående snällhet och proffighet..

Hur snällt är det att lämna sin pojkvän helt ensam att ta hand om de vänner som är bjudna för att umgås sista kvällen med paret, bara för att Kim trodde sig ha fått tag i ett scoop? Jag kan inte se något snällt i detta vare sig gentemot pojkvännen – eller vännerna.

Hur proffsigt är det förresten att kasta sig i en intervjusituation – utan att ha förberett sig det minsta innan?

Man kanske är journalist & tar de chanser man får till en bra story.
Hon kanske hade förberett sig och väntat ett tag på att PM skulle vara tillgänglig.

Det finns inget klandervärt i Kim Walls agerande. Det här var inget farligt reportage egentligen, det var inte som att ge sig in i Kongo för att intervjua rebeller. Hon skulle göra en grej om en excentrisk person, och sen gå hem.

Visst, man kan kritisera den osunda miljön på RML och huruvida ”karaktärsvittnena” är trovärdiga eller ej, missbrukare & sjuka eller ej, i all evighet.
Men faktum kvarstår att en journalist ville göra en intervju med en (tidigare ostraffad) ingenjör/forskare/skrotnisse, fick möjlighet till detta, och blev styckmördad.
Citera
2018-03-24, 10:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är korrekt att han skrev tar ut på äventyr men undee vittnesförhör har han sjäv sagt att han skrev det som ett farväl och skulle avsluta sitt liv.

Jag vet, men jag tror han ljuger när det gäller den uppgiften. Personer som M tar inte livet av sig, no matter what. Han har alldeles för mycket energi och livsglädje, arbetslust och många intressen.
Citera
2018-03-24, 10:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förmodligen för att Madsen alltid var lite Galen. Han hade lyckats med konststycken att sälja in Galenskapen som ett tecken på tekniskt Geni. vBengtsson tror jag var den som klarast genomskådade Madsen och genast drog sig ur deras samarbete. Det är Madsen fortfarande djupt kränkt för.

Efter sex år...
Citera
2018-03-24, 10:26
Medlem
Citat:
Jag skulle nog inte kalla dessa för "vuxna" människor..

De tycks ha ont om pengar. De tycks ha missbruks/psykproblem hela bunten.

En del i alla fall delar samma sorts bisarra intressen för döden/gränslöst sex/gränslöst leverne/ett liv utan fasta punkter.

Det låter inte som att den här sortens människor har den nyaste Mac:en i sin ägo. Jag kan mycket väl tänka mig att det delas ett och annat i dessa kretsar. "Allt annat" tycks ju också delas med andra så varför skulle en dator vara helig?

De är människor som inte är som vi andra vanliga dödliga. Det har bevisats tillräckligt redan i tråden.

Sen kanske en del av dem gick över gränsen till den grad att de inte ville flagga med sina böjelser helt öppet. Bättre då att ladda ner skiten i PM:s dator så skulle man inte få skulden för det i efterhand.
Nu var ju somliga praktikanter riktiga seriösa studerande praktikanter så det är ytterst tveksamt om de som var där för sysselsättning skulle riskera att de seriösa tekniskt kunniga skulle stöta på materialet av misstag de använde datorn för arbetsprojekt angående raketer dessa skulle ju kunna slå larm eftersom det för utbildning är viktigt att praktiken är seriös
Citera
2018-03-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den tidsramen stämmer inte.

Nähä vilken tidsram är det som gäller då?
Citera
2018-03-24, 10:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tänkte samma när jag läste.
Du som har bra koll - vet du några danska rättsfall där gm dömts för mord på indicier, tex ej fastställd dödsorsak?
Jag är mest borta på kontinenterna eller nationellt så det vet jag faktiskt inte, men intressant frågeställning. Borde gå att kolla. Det som slog mig i skrivande stund är Amagermannen. Han misstänktes med släpptes via brist på bevisning ang det första mordet 1990. Hur det var med DNA vet jag inte, analysera på den tiden kunde det inte. Han arrangerade brinnande ljus och satte på gasspisen, var misstänkt via att han kört möbler/flyttfirma åt henne. Det andra mordet på lärarinnan fanns DNA sparat.

Jag kan öht tagit inte förstå detta fokus på dödsorsak - som är kvävning; strypt eller avskuren hals - när det finns rättsfall där inte ens kroppar återfunnits. Det finns mord med sämre förutsättningar än detta sett till rättsmedicin.
Här finns aktuell BP, alternativa gärningspersoner helt bortsållade, han har styckat henne, dumpat kroppen, lagt på sig två ton förklaringsbörda via sitt svammel och inte en siffra stämmer med nån av hans patetiska teorier. Det är inte i närheten att handla om griftefridsbrott jämfört med de domslut som finns i Sverige. Där har det solklart saknats bevisning, gärningsförlopp och varit få och svaga indicier.
Här är det en uppsjö av indicier som dag för dag växer kring galningen. Det finns ett RPU som sammanfaller helt med hans kapacitet.

Sänk fanstyget i en ubåt till hans stora lycka i Marianergraven så kan han sitta och runka tills han dör av syrebrist.
Citera
2018-03-24, 10:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det var rätt Amagermannen skicka ut sperma från fängelset. Det var dock sin egen sperma som han, via medhjälpare i fängelset, skicka till sonen. Sonen skulle sen, enligt breven, överfalla nya offer och plantera ut dessa DNA bevis och på så vis skulle detta bevisa att han var oskyldig då han satt i fängelse och en annan person med samma DNA profil var skyldig.
Tack för justering. Har du nån susning om första mordet på den gamla damen? Se fundering inlägg nyss till T34panzer.
Citera
2018-03-24, 10:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hon/Frun vet att han bjuder in Deidree och andra kvinnfolk till u-båten -och fruns slutsats är självklart att Madsen och Kim W- har haft ett nattligt sex-äventyr och glömt både tid och rum.
Frun är ju van vid hans u-båts färder och vet vad som sker då.
Hon känner inte Kim- och tror att hon är som alla andra.

Tror jag med. En mycket förstående fru!

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför sprang S.då, som en yr höna , nere vid hangaren kl 02 ca på natten?
Hennes beteende när hon mötte KiMs pojkvän verkade irrationellt. Som att hon visste att något var på tok.
Varför fick inte KiMs pojkvän fråga om Ubåten? Och varför lät hon påskina för polisen att hon ej visste att KiM var med ombord?
EDIT: Något väldigt oroväckande måste iallfall stått i PMs SMS.

Se ovan. Hon gick kanske bara ut för att möta honom när han kom hem. Hon kan ha varit orolig av rena säkerhetsskäl och inte kunnat sova, hon visste ju också hur dåligt utrustad Nautilus var för i synnerhet mörkerkörning.

Att hon inte ville att K:s pojkvän skulle springa runt och fråga om ubåten, berodde väl på att hon inte ville ha uppmärksamhet kring M och hans kvinnoaffärer. Inte ville ha ryktesspridning. Den enda andra möjligheten är så otrevlig att jag inte vill tänka på den... att frun visste vad M gjorde den natten (alltså överlagt sexmord, om det nu var det), och unnade honom det...
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-24 kl. 10:34.
Citera
2018-03-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag förstår dina frågor - det är väl ett ämne som blir för komplicerat - men jag ska givetvis förklara för dig kortfattat:
Håll dig uppdaterad via live så framkommer svar mycket tydligt från hennes pojkvän.
De har nämligen en dialog innan och är helt överens att hon intervjuar PM.

Här är den korrekta frågeställningen:
Hur snällt var det att stycka Kim?

Jo, jag VET att hon hade en dialog med sin pojkvän sedan 11 mån tillbaka. En pojkvän som hade blivit introducerat till hennes föräldrar dagen innan..

Kanske den sortens pojkvän inte hade pungkulor nog att sätta ner foten och tala om för den stora journalisten att det faktiskt inte var ok att ändra på planerna för sin egen skull bara så där i sista sekund.

För helt oavsett om pojkvännen gick med på det så hade ju ingen frågat gästerna..

Otroligt fräckt att bjuda dem för att fira - bara för att sen själv sticka hemifrån för att man ha råkat få ett erbjudande man var rädd att gå miste om.

Vilken normalmänniska skulle bjuda hem folk för att sen inte vara hemma när gästerna väl anländer?

Madsen och Kim tycks ha detta egodag gemensamt. Han släppte också allt när det väl vankades kinkysex med ett kjoltyg - eller åtminstone en eventuell, kanske, möjligtvis, chans till det.
Citera
2018-03-24, 10:32
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Du måste läsa även inlägget jag svarade på:

Develi:

"Hon är också från början HELT fokuserad på att ge Madsen sin uppmärksamhet. Hon har inte haft tid att förbereda sig.."

Det är ingen ide att du börjar diskutera en enskild mening i ett längre inlägg som handlar om den situationsbunda omständighet som utgjorde läget 10 aug eftermiddag.

OBS. Trådens mördarkramare försöker bomba så många som möjligt av seriösa skribenters inlägg - eftersom de inte följer med i rapportering, har koll på fakta och har som främsta uppgift att trasa sönder tråden så borde de ignoreras helt.
Citera
2018-03-24, 10:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Du måste läsa även inlägget jag svarade på:

Develi:

"Hon är också från början HELT fokuserad på att ge Madsen sin uppmärksamhet. Hon har inte haft tid att förbereda sig.."
För det första är det inte MINA ord du återger så citera rätt person. För det andra handlar diskussionen om intuition osv.

Jag kan ge dig en hint om att du är helt ute i rågen och vandrar, men det lär du få svar på av PhD Salander.
Citera
2018-03-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet, men jag tror han ljuger när det gäller den uppgiften. Personer som M tar inte livet av sig, no matter what. Han har alldeles för mycket energi och livsglädje, arbetslust och många intressen.

Men hans uppgift om total dataokunnighet ska tas på allvar för att? Det är tur du kan vägleda oss i härvan av danskens lögner, sanningar och halvsanningar i ljuset av din djupa kunskap om människors sanna natur. Och dansken är enligt, denna din djupa kunskap, oskyldig till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in