Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Nej, jag är inte säker på problem med sköldkörteln, vet ju bara att jag hade alla kriterier på ME, men det var det inte!
Nej igen, tycker ärligt talat att far o mor föräldrar ska kunna ta ett ordentligt avsked av sina barnbarn. Jag skulle aldrig kunna döda mina barn om de hade fått trötthetssyndrom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jazz16
Det har inte framkommit några uppgifter på att barnen hade någon dödlig sjukdom. Om det var ME så finns det ju trots allt ett litet hopp om att bli bättre eller till och med frisk. De kunde fått ett bättre liv en bättre framtid. Nu fick de ingen framtid alls för föräldrarna tyckte inte de var värda det.
Det har, i tråden, inte kommit fram några säkra uppgifter alls om barnens hälsotillstånd. En del medecinmän i tråden har ju förklarat dem kärnfriska! Men om deras framtidsutsikter verkligen var dystra?
Jag nämnde vare sig ME eller annan sjukdom, jag skrev
"Ponera att barnens (ännu dold i dunkel) sjukdom verkligen var elakartad med (förr eller senare) dödlig utgång. Hade du kunnat föreställa er ett mått av barmhärtighet i ett sådant fall?"
Utgå ifrån den frågeställningen. Barnen kanske hade sjukdom X, med väldigt dålig prognos, innefattande ett plågsamt slut. Hade det varit en förmildrande omständighet?
...och Jazz, din sista mening verkar vara din uttolkning av vad? helt egen teori? Har du grund för ditt påstående att H och O dödat barnen, för att de ansåg att ungarna inte förtjänade att leva?