2018-03-22, 15:51
Medlem
AX64s avatar
Kikade på bland annat filmen här: https://www.systembolaget.se/fakta-och-nyheter/alkoholfritt/alkoholfritt-allt-battre/

Den sköna bruttan, Nadja, som Systembolaget numera skyltar med på lite olika håll - vad vet och tycker vi om henne? Det uppenbara är att hon egentligen är en han förstås som tycker det är kul att transa runt. Själv går jag totalt igång på personen och skulle inte banga på en blöt helkväll ute tillsammans. Tyvärr får dock en karikatyr som denna alla mer seriösa budskap att framstå som totalt ironiskt menade. I detta fall alltså att alkoholfritt är sjukt pisstråkigt och att bara avvikande, efterblivna superknäppisar som hon tycker det är något fantastiskt.

Är det bara jag som reagerar så eller missar jag något? Tycker ni detta är en lyckad reklamsatsning i allmänhet? Passar den in med Systembolaget statliga uppdrag som ändå kräver att de ska vara sakliga, sobra och informativa i sin kommunikation?

(Osäker på om detta passar bäst under Kändisskvaller eller hellre någon slags reklamtråd, men provar här.)
Senast redigerad av AX64 2018-03-22 kl. 16:18.
Citera
2018-03-22, 17:26
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Kikade på bland annat filmen här: https://www.systembolaget.se/fakta-och-nyheter/alkoholfritt/alkoholfritt-allt-battre/

Den sköna bruttan, Nadja, som Systembolaget numera skyltar med på lite olika håll - vad vet och tycker vi om henne? Det uppenbara är att hon egentligen är en han förstås som tycker det är kul att transa runt. Själv går jag totalt igång på personen och skulle inte banga på en blöt helkväll ute tillsammans. Tyvärr får dock en karikatyr som denna alla mer seriösa budskap att framstå som totalt ironiskt menade. I detta fall alltså att alkoholfritt är sjukt pisstråkigt och att bara avvikande, efterblivna superknäppisar som hon tycker det är något fantastiskt.

Är det bara jag som reagerar så eller missar jag något? Tycker ni detta är en lyckad reklamsatsning i allmänhet? Passar den in med Systembolaget statliga uppdrag som ändå kräver att de ska vara sakliga, sobra och informativa i sin kommunikation?

(Osäker på om detta passar bäst under Kändisskvaller eller hellre någon slags reklamtråd, men provar här.)

Tvi! Kräktes lite i munnen faktiskt. Den här människan påminner mest om Lennart Bladh och hans karaktär " Gunilla."
Citera
2018-03-22, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Tvi! Kräktes lite i munnen faktiskt. Den här människan påminner mest om Lennart Bladh och hans karaktär " Gunilla."

LOL Gunilla borde plockas upp till nån reklamkampanj. Mats också.

Tycker mest det är krystat när bolaget krystat argumenterar mot alkohol, så då passar det väl med lite ansträngd mångfaldspolicy också.
Citera
2018-03-22, 18:30
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8

Å jävlar. Ja, de två borde tamejfan gifta sig genast.
Citera
2018-04-08, 09:28
Moderator
Schlesiens avatar
Kanske något för Reklam och marknadsföring

Kändisskvaller --> Reklam och marknadsföring

/Moderator
Citera
2026-02-01, 10:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Nu är Nadja på Tv4! Missa inte!
Citera
2026-02-01, 10:59
Medlem
Palmekulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nu är Nadja på Tv4! Missa inte!

Ja, vad ska man säga

Transan och Dryckesexperten Nadja berättar:
”Ett anständigt liv” dricker de prostituerade rosévin innan de skall ”jobba”.

https://www.qx.se/livsstil/mat-dryck/282985/nadja-karlsson-tittar-djupt-i-filmglaset/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in