2018-03-22, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn4
Det vore väl rätt bekvämt att peka ut Christer A som mördare, om man nu lyckas få ihop en story som duger. Frågan är om det går att lägga ned utredningen om de pekar ut en sannolik mördare. Hur fungerar detta`På vilka grunder går det att lägga ned utredningen? Vad krävs?

När det gäller Christer A är det vapnet PU är intresserade av. Inte att CA är mördaren.
Citera
2018-03-22, 06:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Knappast då han satt inne mordnatten.
Vad för bevis för att Baresic satt inlåst just under den timma det tog för honom att bli körd t&r Täbyhotellet - mordplatsen och uträtta sitt ärende? Varför dög aldrig de alibi Berglings, Ausonius, Svartens eller andra galningars väktare kunde ge? Varför bara lita på väktarna som gått över till mot gamla staten konkurrerande vaktbolag?
Citera
2018-03-22, 07:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Med tanke på att Olof Palme avslagit Miro Baresics nådeansökan i februari 1986 så var intresset för MB logiskt från PUs sida. Även paret Palme hade diskuterat hot från Ustajas sida under februari och det visar sig när Lisbeth Palme redan på Sabbatsberg pratar med Åke Rimborn om detta.
Vad jag vet är det bara Tunander som på allvar reflekterat över dessa graverande omständigheter. Han har sedan blivit effektivt nedtystad då han först insåg konspirationens omfattning med Nato i bakgrunden och ubåtar både i journalistik, spioneri och verkliga djup.
Citera
2018-03-22, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Sorry, again, inget hot. Jag har inte uttryckt någon konsekvens, förutom att stå med byxorna nere, och det lär nog inte tolkas bokstavligt av någon domstol. Skulle det, det, vore jag den förste att inställa mig och högst respektfullt fråga huruvida detta skulle kunna exekveras.

Sluta, tramsa!

Ps. Låt mig slippa detta hypotetiska scenario.

Ds. Det är ett råd i all uppriktighet till KP. Han får gärna ringa mig om han vill.

Inte ens jag går på dina hot om överklagningar till internationella domstolar där KP blir krossad av starka krafter. Det är mycket liten chans att en dom ens prövas i HD. Brottmål kan inte gå till internationell domstol.

Kolla du KP s karriär. Chef internationella åklagarkammaren. Vad kan du lära honom...

Noterar din paniska frustration...
Citera
2018-03-22, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han var mycket bekant med att Tellus Maskins lokaler skulle byggas om til ett teater var premiärföreställningen skulle vara kungamordet. KP:s uppgift är att lösa detta mordmysterium och han har lösningen. Yrke, titel, ålder, nationalitet spelar ingen roll.
Enda konsekvensen av det du håller på med är att du kommer att bli åtalad för förtal.
Citera
2018-03-22, 07:40
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag svarade på en fråga om Christer A. Varför han var intressant från PU:s sida var pga vapnet. Då, när det stod om CA i tidningarna. Nu kan det va annorlunda ja.
Han har även varit intressant för PU.
Citera
2018-03-22, 07:55
Medlem
299792458s avatar
Tycker det här är så pass intressant att jag kompletterar min tidigare post.

I sina berättelser om mannen i blå jacka (Anders B) Säger Nicola F att han hörde skotten, men fortsatte gå 10-15 sekunder innan han vända sig om.

Orsaken till att han säger detta, är att han inte exakt vet vad mannen i blå jacka (Anders B) gjorde sekunderna efter skotten och rädd för att säga något fel som kan avslöja att han ljuger.

Så jag ser det, så var Anders B bakom GM när skotten föll. GM såg inte hur Anders B reagerade sekunderna efter skotten. GM gick några steg inn i Tunnelgatan och såg fortfarande inte hur Anders B reagerade.

Det var först när GM efter 10-15 sekunder gick bort til den skjutna Palme (ut på trottoaren) att han såg den blå jackan i Dekorimas port.

Jag har faktiskt länge funderat på varför han skulle ha med de här 10-15 sekunderna i sina berättelser.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-22 kl. 08:09.
Citera
2018-03-22, 07:59
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han var mycket bekant med att Tellus Maskins lokaler skulle byggas om til ett teater var premiärföreställningen skulle vara kungamordet. KP:s uppgift är att lösa detta mordmysterium och han har lösningen. Yrke, titel, ålder, nationalitet spelar ingen roll.
Enda konsekvensen av det du håller på med är att du kommer att bli åtalad för förtal.
Eller att GM blir åtalad för mord

Du trodde det var Anti Avsan och några andra poliser med walkie-talkie som mördade Palme ?
Senast redigerad av 299792458 2018-03-22 kl. 08:23.
Citera
2018-03-22, 08:40
Medlem
Citat:
Det beror ju på vem, man är.

Enkelt uttryckt. OPs överrock finns hos PU. DNA finns på dess vänstra axel.
På mordvapnet finns DNA från flera. Heureka, det är bara att matcha.

Och du menar att det efter 32 år fortfarande finns DNA på mordvapnet?
Tillåt mig tvivla.
Frågan är också hur varsamt OPs överrock hanterats de senaste 32 åren.
Citera
2018-03-22, 08:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Och du menar att det efter 32 år fortfarande finns DNA på mordvapnet?
Tillåt mig tvivla.
Frågan är också hur varsamt OPs överrock hanterats de senaste 32 åren.

Rocken ligger i en frys så där finns det möjligheter.
Citera
2018-03-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Rocken ligger i en frys så där finns det möjligheter.
Jo men det är minimala chans att det avsatts spår. Däremot är motsatsen möjlig dvs att OPs dna hamnat på Vapen och Gm.
Citera
2018-03-22, 09:19
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Det beror ju på vem, man är.

Enkelt uttryckt. OPs överrock finns hos PU. DNA finns på dess vänstra axel.
På mordvapnet finns DNA från flera. Heureka, det är bara att matcha.
Jag skulle tro att han hade handskar när han lade sin hand på OP:s axel och sköt honom i ryggen. Men vem vet, kanske GM:s DNA matchar med något de har ? I så fall har de också tekniska bevis och inte bara indiciebilden och motivbilden, när de presenterar lösningen på mordet i en rättegång.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-22 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in