2018-03-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag väntar på skriftligt svar från dem du ringt.
Då med fråga specifikt om 1986 och palmeprotokollet.

Jag väntar också. Jag mejlade RMV igår förmiddag och skrev att det handlade om palmemordet men att jag till att börja med bara ville ha ett allmänt svar om vilka rutiner som gällde 1986.
Senast redigerad av biooid 2018-03-21 kl. 17:34. Anledning: Ändrade "dem" till RMV för tydlighet
Citera
2018-03-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Varför skulle det inte va Svarten?
Satt på Säters fasta paviljong. Rymde 5 maj samma år. Mao Alibi.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-21 kl. 17:48.
Citera
2018-03-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
Jag väntar också. Jag mejlade RMV igår förmiddag och skrev att det handlade om palmemordet men att jag till att börja med bara ville ha ett allmänt svar om vilka rutiner som gällde 1986.
Misstänker att vi får ett klarläggande i den saken.
Citera
2018-03-21, 17:58
Medlem
Citat:

Jasså han rymde 5 maj? På sin födelsedag.
Svarten fick gå hur han ville på Säter, bodde i eget hus o var läkarens gullegris. Det råder delade meningar om var han var mordnatten. Läkaren som inte ens var på plats sa att S varit på Säter när Palme mördades. Bara det är vrickat.
Du är icke påläst om Svarten. Men det är jag. Fast det var inte därför jag tänkte att han är mördaren utan det var pga saker han sa ang mordet o palmegruppen.
Så ligger det till.
Citera
2018-03-21, 17:59
Medlem
Citat:
Där ser man!
Då var det villospåret ur världen.
Citera
2018-03-21, 18:25
Medlem
Citat:
Jasså han rymde 5 maj? På sin födelsedag.
Svarten fick gå hur han ville på Säter, bodde i eget hus o var läkarens gullegris. Det råder delade meningar om var han var mordnatten. Läkaren som inte ens var på plats sa att S varit på Säter när Palme mördades. Bara det är vrickat.
Du är icke påläst om Svarten. Men det är jag. Fast det var inte därför jag tänkte att han är mördaren utan det var pga saker han sa ang mordet o palmegruppen.
Så ligger det till.
Tyvärr. Sigge pekade ut ett antal rövare innan CP. Kontroll gjordes då med vattentätt alibi. Det var först senare som han fick egen lägenhet på säter...
Sorry detta kontrollerades och avskevs för mer än 30 år sedan.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-21 kl. 18:30.
Citera
2018-03-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Där ser man!
Då var det villospåret ur världen.
Ja, jag tyckte det var dags.
Nässen ficl ett stort antal tips från Sigge. Från Ted Gärdestad till Svarten. Alla kunde avskrivas. Till slut återstod CP med inte helt 100 alibi och så fick vi ett långlivat villospår från Nässen och Sigge.
Citera
2018-03-21, 18:33
Medlem
Citat:
Tyvärr. Sigge pekade ut ett antal rövare innan CP. Kontroll gjordes då med vattentätt alibi. Det var först senare som han fick egen lägenhet på säter...
Sorry detta kontrollerades och avskevs för mer än 30 år sedan.

Haha! Nä så är det inte alls. Läs du i tidningarna från juni -86.
Vad vill du uppnå med att påstå att jag har fel o VARFÖR skulle jag hitta på detta?
Citera
2018-03-21, 19:10
Medlem
Citat:
Haha! Nä så är det inte alls. Läs du i tidningarna från juni -86.
Vad vill du uppnå med att påstå att jag har fel o VARFÖR skulle jag hitta på detta?
Jag har förklarat för dig! Svarten fick permission 5 maj för att fira med mamma. Genast utnyttjade han det till att göra ett rån och sedan jagades han och dömdes till 7,5 år påbackning för det. Långt senare fick han som långtidssittare på Säter eget boende och senare utökad dagpermission.

Nässen som ju slog knut på sig själv och halva under världen för att komma åt SP?Angående Svarten hade inte gett sig så lätt. Han hade absolut alibi. Faktum är att man avverkade ett antal rövare innan det bara återstod CP men där kom en liten öppning och rövarkompisar som ställde upp med uppgifter.
Citera
2018-03-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, jag tyckte det var dags.
Nässen ficl ett stort antal tips från Sigge. Från Ted Gärdestad till Svarten. Alla kunde avskrivas. Till slut återstod CP med inte helt 100 alibi och så fick vi ett långlivat villospår från Nässen och Sigge.
Precis lyssnat igenom förhören med Sigge. Man får intrycket av en ganska trasig stackare som verkar vara under klar påverkan av TN och hand handgångna.
Snart dyker väl Ted Gärdestad upp i tråden också. Börjar redan få nog av kockar och gamla bankrånare.
Citera
2018-03-21, 19:50
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Precis lyssnat igenom förhören med Sigge. Man får intrycket av en ganska trasig stackare som verkar vara under klar påverkan av TN och hand handgångna.
Snart dyker väl Ted Gärdestad upp i tråden också. Börjar redan få nog av kockar och gamla bankrånare.

Jag är tyvärr inte så insatt, men jag har alltid trott att Sigge "lekte" med polisen eftersom hans ljusskygga knarkhantering därmed lämnades därhän av polisen. Genom att vara "intressant" i PU fick han carte blanche att göra lite som han ville. Polisen såg mellan fingrarna med hans knarkaffärer. Det värsta som kunde hända honom var att han skulle få 50 miljoner för besväret.

Jag tycker själv inte att CP liknar Gärdestad i någon högre grad. Dessutom är väl Sigge enligt honom själv ute och kör bil när Roger Ö eller Sigges brorsa Roger (Roger som Roger) påstås ha ringt honom på de beramade TK-banden från mordnatten.

Det finns mycket frågetecken runt Sigge, det är i alla fall helt klart. Det känns väl sådär också att polisen grottar ned sig i besökare i en spelhåla några stenkast från mordplatsen. Jag har alltid tolkat det som att det var ett av de få namnlistor de hade när den verkliga mordspaningen skulle sätta igång på riktigt.

Nog skulle man kunna hitta någon kriminell skuggfigur där som kunde sättas dit av knarkkompisarna tänkte nog TN.
Senast redigerad av ursprungligen 2018-03-21 kl. 20:00.
Citera
2018-03-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag är tyvärr inte så insatt, men jag har alltid trott att Sigge "lekte" med polisen eftersom hans ljusskygga knarkhantering lämnades därhän av polisen. Genom att vara "intressant" i PU fick han carte blanche att göra lite som han ville. Polisen såg mellan fingrarna med hans knarkaffärer. Det värsta som kunde hända honom var att han skulle få 50 miljoner för besväret.

Jag tycker själv inte att CP liknar Gärdestad i någon högre grad. Dessutom är väl Sigge enligt honom själv ute och kör bil när Roger Ö eller Sigges brorsa Roger (Roger som Roger) påstås ha ringt honom på de beramade TK-banden från mordnatten.

Det finns mycket frågetecken runt Sigge, det är i alla fall helt klart. Det känns väl sådär också att polisen grottar ned sig i besökare i en spelhåla några stenkast från mordplatsen. Jag har alltid tolkat det som att det var ett av de få namnlistor de hade när den verkliga mordspaningen skulle sätta igång på riktigt.

Nog skulle man kunna hitta någon kriminell skuggfigur där som kunde sättas dit av knarkkompisarna tänkte nog TN.

I vilket fall kan man säga att det är ett kardinalfel utredningsmässigt att snöa in på rövargängen kring Oxen och att beta av person efter person. TN drevs av en märklig övertygelse och hade en god kontakt med Sigge och till slut sa han väl att Sigge måste erbjuda något hållbart och Sigge visste mycket väl att om han inte spelade med så kunde det drabba hans affärer där han klarat sig ganska helskinnad under omständigheterna.

Uppgifterna långt senare om någon märklig knarkspaning etc gör ju att man undrar om där finns en gravad hund. Blir inte svagare av att TN som svar på kritiken kring CP och berättar om en annan knarkspaning i precis samma område där man uteblivit/skolkat som den omfattande och dyra spaningen mot Oxen och Sigge som påståtts prematurt avbruten. Om inte TN angivit identiteterna på dem så bör nog PU fråga snarast. Mycket viktig del för att ringa in WT-personerna.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-21 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in