Citat:
Ursprungligen postat av
gida
Precis lyssnat igenom förhören med Sigge. Man får intrycket av en ganska trasig stackare som verkar vara under klar påverkan av TN och hand handgångna.
Snart dyker väl Ted Gärdestad upp i tråden också. Börjar redan få nog av kockar och gamla bankrånare.
Jag är tyvärr inte så insatt, men jag har alltid trott att Sigge "lekte" med polisen eftersom hans ljusskygga knarkhantering därmed lämnades därhän av polisen. Genom att vara "intressant" i PU fick han carte blanche att göra lite som han ville. Polisen såg mellan fingrarna med hans knarkaffärer. Det värsta som kunde hända honom var att han skulle få 50 miljoner för besväret.
Jag tycker själv inte att CP liknar Gärdestad i någon högre grad. Dessutom är väl Sigge enligt honom själv ute och kör bil när Roger Ö eller Sigges brorsa Roger (Roger som Roger) påstås ha ringt honom på de beramade TK-banden från mordnatten.
Det finns mycket frågetecken runt Sigge, det är i alla fall helt klart. Det känns väl sådär också att polisen grottar ned sig i besökare i en spelhåla några stenkast från mordplatsen. Jag har alltid tolkat det som att det var ett av de få namnlistor de hade när den verkliga mordspaningen skulle sätta igång på riktigt.
Nog skulle man kunna hitta någon kriminell skuggfigur där som kunde sättas dit av knarkkompisarna tänkte nog TN.