2018-03-09, 14:15
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Hehe, "nån analytiker" dagens börshajar scannar nätet och hittar "nån analytiker" som man gillar, och investerar sedan sina 500 kr efter noga övervägande..

Ptjaa det var så jag sålde av alla mina BTC 2 dagar innan kraschen. Då var det flera analytiker som flaggade för det dock.
Citera
2018-03-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floridafest
Dock inget tips jag rekommenderar dig att följa.. Vill nästan påstå att köpläge är nära

Gjorde du som jag rekommendera så har du tjänat en del nu beroende på summa
Citera
2018-03-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Nån analytiker tror den kan gå ner till 499$ innan det vänder så jag har is i magen innan investering sker.
Kan man få en källa på det? Vore intressant läsning. Känns verkligen som vi står och väger mellan ett redigt bull eller bear run. Frågan så klart är vilket...
Citera
2018-03-13, 14:18
Medlem
Grievers avatar
Fuck it, nu har jag sålt nästan allt jag har, kommer vänta tills jag ser en BETYDANDE trend uppåt innan jag köper nytt.
Citera
2018-03-13, 23:43
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Fuck it, nu har jag sålt nästan allt jag har, kommer vänta tills jag ser en BETYDANDE trend uppåt innan jag köper nytt.
lol du är 90% av pöbeln som håller på med krypton, totalt värdelös. säljer så fort det går dåligt, köper när det redan är högt.

HODL är något du aldrig kommer förstå.
Citera
2018-03-14, 08:49
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
lol du är 90% av pöbeln som håller på med krypton, totalt värdelös. säljer så fort det går dåligt, köper när det redan är högt.

HODL är något du aldrig kommer förstå.
Så fort det går dåligt? Det har varit en nedåtgående trend i flera månader nu. Jag sitter hellre på mina pengar tills jag ser tecken på att trenden ska vända.

För övrigt: Dra åt helvete.
Citera
2018-03-14, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Nån analytiker tror den kan gå ner till 499$ innan det vänder så jag har is i magen innan investering sker.
Källa tack.
Citera
2018-03-14, 14:53
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Så fort det går dåligt? Det har varit en nedåtgående trend i flera månader nu. Jag sitter hellre på mina pengar tills jag ser tecken på att trenden ska vända.

För övrigt: Dra åt helvete.

Men när du köper så har ju "trenden" redan vänt, du kommer inte lita på första dagarnas händelser, när kursen stigit 30% så börjar du agera, men då är det.. inte för sent, men åtminstone så tjänar du mindre på det än om låter pengarna ligga kvar nu.
Citera
2018-03-14, 15:01
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Men när du köper så har ju "trenden" redan vänt, du kommer inte lita på första dagarnas händelser, när kursen stigit 30% så börjar du agera, men då är det.. inte för sent, men åtminstone så tjänar du mindre på det än om låter pengarna ligga kvar nu.
Det beror ju helt på hur snabbt jag går in igen. Visserligen kan det ju alltid stiga som tusan en morgon, och då missar man några procents värdeökning. Planerar inte att vänta tills det gått upp 30%.

Hellre missa lite uppgäng än att ligga kvar med pengarna medan skeppet sjunker så pass mycket som det gör nu.

Missförstå mig dock rätt - jag tror att Ethereum kommer bli en framgångssaga på sikt. Men har ingen lust att se röda siffror i flera månader framöver.
Citera
2018-03-14, 15:07
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Det beror ju helt på hur snabbt jag går in igen. Visserligen kan det ju alltid stiga som tusan en morgon, och då missar man några procents värdeökning. Planerar inte att vänta tills det gått upp 30%.

Hellre missa lite uppgäng än att ligga kvar med pengarna medan skeppet sjunker så pass mycket som det gör nu.

Missförstå mig dock rätt - jag tror att Ethereum kommer bli en framgångssaga på sikt. Men har ingen lust att se röda siffror i flera månader framöver.

Det fetade är ju någon som du verkligen måste komma över om du ska kunna fortsätta med det här utan att ha ont i magen varje dag. Jag tar det som en självklarhet att du inte sitter och satsar med lånade pengar,rätt?
Citera
2018-03-20, 00:53
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Källa tack.

Hittar ej artikeln men ETH var nere på 455$ den 18 Mars så analytikern var inte ute och cyklade direkt.

Från Cointelegraph idag:

"Ethereum broke below the critical support of $565.54 and plunged to a low of $452.32 on March 18. This shows that the bears have an upper hand. The fall has pushed the RSI into the oversold territory, but we still don’t have any confirmation that the downtrend has ended."

"On the downside, if the cryptocurrency breaks below $450, it can fall to the next support zone of $385 to $413"

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-ethereum-bitcoin-cash-ripple-stellar-litecoin-cardano-neo-eos-price-analysis-march-19
Senast redigerad av Lekbarn 2018-03-20 kl. 01:03.
Citera
2018-03-21, 09:00
Medlem
Jag tycker ni gör rätt i att köpa när den går upp och sälj när ni ligger på minus, nån måste ju förlora pengar för att jag ska tjäna dom 😈 Hoppas många sålde på 4400 nu när vi drar över 5000 idag 😂, ha aldrig is i magen utan släng bort pengarna direkt, glöm aldrig det 👍🏻 Haha
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in