Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Nej avgiften har inget med frakten att göra det är en avgift för att hantera momsen och för att betala returerna för de paket som inte hämtas ut. PN kan ju inte helt plötsligt uppgradera ett fraktavtal som tecknades vid orderläggningen och där man betalade frakt till säljaren för att paketet skulle skickas på ett visst sätt. Får man paketet inom den gränsen 42 dagar "fine" annars kan man börja klaga till säljaren för utebliven leverans...
Straffavgiften har naturligtvis att göra med frakten, paktetet fraktas till Örebro för för momsning.
PostNords straffavgift för momsning har att göra med frakten - för den innebär mer frakt av paktetet.
Allt annat efter momsning av paktetet skall vara betalt genom straffavgiften.
Vad inrymms annars i i den?
China Post betalar inte frakten från Örebro. Den som har betalat straffavgiften är den som betalar frakten från Örebro.