2018-03-20, 20:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Japp. Men du har inget som stödjer detta påstående. Tro kan du på vad fan du vill
Jag har redan presenterat mina källor. Nu är det upp till dig att skriva ett land som sponsrar mer terror än Iran gör.
Citera
2018-03-20, 20:47
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Tycker nog att nästan alla aktörer gjort sig skyldiga till handlingar förenliga med den definitionen.

Eller vilka skuldfria gestalter åsyftar du på?
Ge mig en lista på alla enheter du anser vara aktörer i det syriska inbördeskriget så besvarar jag din fråga.
Citera
2018-03-20, 20:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag har redan presenterat mina källor. Nu är det upp till dig att skriva ett land som sponsrar mer terror än Iran gör.

Nej. Det gjorde du inte. Sluta ljug
Citera
2018-03-20, 20:52
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nej. Det gjorde du inte. Sluta ljug
(FB) Konflikten i Syrien
Citera
2018-03-20, 21:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Av samma anledning som Israel ger medicinsk vård till syriska civila och rebeller. "Fiendens fiende är min vän".

Nu blandar du in röda korset och Hippokrates lag in i en devis där humanitära ätgärder ej bör ingå. Verkligen inte
Citera
2018-03-20, 21:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Israel är ett västland enligt den vanliga definitionen: "I allmänhet är man överens om att Väst åtminstone utgörs av Europa och de s.k. liberala demokratierna [...] Israel". https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Västvärlden

FSA-krigare och deras civila befolkning är inte mer terrorister än Assadregimen. Men visst har du rätt i att medicinskt stöd (som Israel ger) bör skiljas från militärt eller finansiellt stöd (som Iran ger till många sunnigrupper).
Dina "rebeller" har just mördat 35 oskyldiga civila i Damaskus:

maytham
‏ @maytham956

Citat:
At least 35 killed in Damascus market shelling – health official.

https://twitter.com/maytham956/status/976188866536333313
Citera
2018-03-20, 21:22
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Dina "rebeller" har just mördat 35 oskyldiga civila i Damaskus:

maytham
‏ @maytham956

https://twitter.com/maytham956/status/976188866536333313

Han skrev inte att dessa rebeller inte var terrorister. Han menade på att de inte är en värre bov än regimstyrkor i maskopi med allierade.
Citera
2018-03-20, 21:26
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nu blandar du in röda korset och Hippokrates lag in i en devis där humanitära ätgärder ej bör ingå. Verkligen inte
Den grundläggande strategiska filosofin är densamma. Men som jag skrev tidigare är det självklart skillnad på medicinsk vård och vapen/finansiellt stöd. Fler skillnader är ytterligare motiv (förutom militär strategi) - Israel vill ändra folkopinionen hos det syriska folket medan Iran vill exportera sin ideologi.
Citera
2018-03-20, 21:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Han skrev inte att dessa rebeller inte var terrorister. Han menade på att de inte är en värre bov än regimstyrkor i maskopi med allierade.
Jag antog implicit att FSA var rebeller enl. hans definision och du vet att jag tycker annorlunda. Det står självklart efter Afrin att de inte är annat än ett gäng islamistpsykopater, tycker du inte det?
Citera
2018-03-20, 21:29
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Den grundläggande strategiska filosofin är densamma. Men som jag skrev tidigare är det självklart skillnad på medicinsk vård och vapen/finansiellt stöd. Fler skillnader är ytterligare motiv (förutom militär strategi) - Israel vill ändra folkopinionen hos det syriska folket medan Iran vill exportera sin ideologi.

Israel strävar nog främst efter att underlätta för rebeller i avsikt att använda dessa som nyttiga idioter mot Assadregimen och Hezbollah.

Att ändra folkopinionen hos Syrien angående Israel kräver nog en strategi av magnitud utan historiskt motstycke.
Citera
2018-03-20, 21:30
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag antog implicit att FSA var rebeller enl. hans definision och du vet att jag tycker annorlunda. Det står självklart efter Afrin att de inte är annat än ett gäng islamistpsykopater, tycker du inte det?

Instämmer. Dessa islamistiska odjur skall drivas ut.
Citera
2018-03-20, 21:41
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Israel strävar nog främst efter att underlätta för rebeller i avsikt att använda dessa som nyttiga idioter mot Assadregimen och Hezbollah.

Att ändra folkopinionen hos Syrien angående Israel kräver nog en strategi av magnitud utan historiskt motstycke.
Exakt. Fiendens fiende är min vän. Jag menar att svängning av den syriska folkopinionen är ett långsiktigt mål för Israel på samma sätt som västvärldens förstörelse är ett långsiktigt mål för Iran.

Det funkar redan bättre än väntat. Fler än 4000 syrianer som vårdats på israeliska sjukhus sprider sina historier vilka har potential att spridas ännu mer bland folket. http://m.jpost.com/Israel-News/On-the-border-with-Syrians-brought-to-Israel-for-medical-treatment-538160
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in