Citat:
Ursprungligen postat av
Zeta9
OK, tack för svar. Om för många inte hämtar ut sina varor och säljaren åker på återbetalning kanske de slutar sälja till Sverige efter ett tag.
Jag brukar komma överens med säljaren om det blir problem, men det har hänt att Ebay lagt sig i trots att jag inte har bett om det. Tycker det är en fördel om man kan kommunicera direkt med säljaren.
Kanske ska man testa att beställa en billig sak på Wish och hoppas att de skickar via ett EU-land. Några här verkar ha haft den turen.

Tror inte säljaren åker på en återbetalning. Betalningen ligger i escrow hos Wish tills köparen tagit emot godkänt, varan. Därefter får säljaren betalt. Det som stör säljaren med PN är nog att varan inte blir betald trots försäljning, folk hämtar inte ut sina betalda varor = ingen betalning.
I fallet med Wish är än så länge köparen kung och säljarna verka inte vilja kommunicera med köparen via Wish. Iaf inte återta varor. Ebay är bara skräp i nuvarande jämförelse.
Tips är att beställa bajskorven från aliexpress för 5,84 ink frakt. Den kan ligga och komposteras på PN's terminal med alla hanteringsavgifter och tidsspillan som kommer därtill. Jag beställer en om dagen och tankarna går till Maud.