2018-03-19, 21:26
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeno6
Om du menar att en av karaktärerna är från Australien vet jag inte, men det kanske kan vara As Above, So Below (2014.) De var i Paris katakomber. Låter som samma koncept i alla fall.
Inte den; de är i Australiens ödemarker.
Citera
2018-03-21, 23:09
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Skönt att du och några till inte räds för att slipa, putsa och använda spaden igen!
:
:
Nu fan får du ta upp den och skotta upp dina begravda pleasures! Vi vill se!

Vad haru för demonvalp? Irländsk varghund eller en Dobermann?
Citera
2018-03-21, 23:26
Medlem
Hwals avatar
Såg Last Shift (2014) igår, oväntat obehaglig independentfilm. Tyvärr kör den ofta i gamla klyschiga spår vilket gör den ganska lättläst men regissören har lyckats skapa en kuslig atmosfär med små medel ändå. Gillar också premissen. Rekommenderas även fast det inte var något revolutionerade direkt.
Citera
2018-03-22, 07:20
Medlem
Moffins avatar
Annihilation (2018)

Jag hade sett mycket fram emot detta efter att ha sett (en del av) trailern. Har dock svalnat lite närmare release då jag börjat förstå att den inte handlade om det jag trodde (forskare på en okänd planet).

Den börjar lite segt och iaf jag fick genast intrycket att det är en sån "djup, konstig film" (kan ej förklara detta). Den håller iaf intresset uppe hela tiden. Otroligt vackra miljöer och det är synd att man inte fick se mer av det egentligen.

Den är inte speciellt obehaglig vid något tillfälle. Även om scenen med "björnen" såklart är lite ja.. speciell så är det inte läskigt.

Filmen spårar rätt rejält mot slutet och den sista scenen är ganska öppen för tolkning. Jag känner att jag på ett ungefär förstår budskapet men bryr mig mycket lite. Som jag sagt tidigare har jag väldigt svårt för "konstfilmer" (med ett par undantag såklart). Den blev dock aldrig för märklig för min smak i slutändan.

Det blir ändå ett medelbetyg då filmen verkligen lever av de, igen, otroligt vackra miljöerna och mystiken kring det. Hade filmen varit mindre visuellt tilltalande, typ att det sett ut som de var i en vanlig skog, så hade den varit rätt dålig. Nu är den istället medioker+ skulle jag säga.

Se den för att den är så visuellt fin om inte annat. Storyn är inte ett störningsmoment

3/5
Citera
2018-03-22, 09:09
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Såg Last Shift (2014) igår, oväntat obehaglig independentfilm. Tyvärr kör den ofta i gamla klyschiga spår vilket gör den ganska lättläst men regissören har lyckats skapa en kuslig atmosfär med små medel ändå. Gillar också premissen. Rekommenderas även fast det inte var något revolutionerade direkt.

Gillade också den! Det var faktiskt affischen som fick mig att se den från början, och jag blev positivt överaskad.
Citera
2018-03-22, 09:15
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:

Det lilla som finns att läsa på imdb får mig att tänka på Let Us Prey. Liknar dom varandra?

https://imdb.com/title/tt3148348/
Citera
2018-03-22, 13:03
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det lilla som finns att läsa på imdb får mig att tänka på Let Us Prey. Liknar dom varandra?

https://imdb.com/title/tt3148348/

De har absolut sina likheter! Men Last Shift är lite mer obehaglig då hon är ensam egentligen hela filmen. Let us Prey var dock lite mer välgjord och mindre klyschig av det jag minns från den.
Citera
2018-03-22, 14:32
Medlem
Neofytens avatar
Citat:

Jag håller med, faktist rätt obehaglig. Den var betydligt bättre än vad jag trodde den skulle vara och att jag kommer ihåg så pass mycket av den även om det nu börjar bli några år sedan jag såg den är ett gott betyg. Jag såg den waaay back in 2014 typ på den tiden då det begav sig!

Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Gillade också den! Det var faktiskt affischen som fick mig att se den från början, och jag blev positivt överaskad.

Jag antar att du menar den gamla postern med ansiktet för den var grym ja! Den de har på IMDb nu känns bara generisk och tam.
Citera
2018-03-22, 15:41
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag antar att du menar den gamla postern med ansiktet för den var grym ja! Den de har på IMDb nu känns bara generisk och tam.

Det har du rätt i, vad fan!
Citera
2018-03-22, 17:29
Medlem
skreks avatar
Bu blev det lite Amicus för mig. Ett av de brittiska bolag som dök upp i kölvattnet efter Hammers framgångar med skräck.

The Skull (1965)

Peter Cushing och dessutom Christopher Lee i en lite mindre roll. Marquis de Sades döskalle bär nåt hemskt med sig. Peter Cushing samlar morbida och ockulta föremål och vill ha den i sin samling trots varningar från sin vän Christopher Lee.

Det är lite av en sån där historia man läste i skräckserietidningar som barn. En lite banal och typisk sagoliknande skräckfilm. Inte särskilt skrämmande men den vinner lite på att inte vara helt förutsägbar och framförallt på att vara så snygg. Öppningscenen på kyrkogården när skallen grävs upp är riktigt snygg, Cushings typiskt brittiska hem fullt av märkliga föremål ur samlingen är magnifikt och det finns även en sekvens som är lite hallucinatorisk som är fin att titta på.

Jag gillar såna här filmer när de är snygga och man lagt mycket tid på att få till rätt miljöer, det är kanske mer av en ond saga en skräck men det är väldigt mysigt och trevligt att titta på.

Nån som kan rekommendera mer Amicus?
Citera
2018-03-22, 17:45
Medlem
Såg om House of 1000 Corpses igår. Inte sett den sen den kom ut. Alltså, fan, den var ju jävligt cool, faktiskt! Visst är den övergödd och problematisk, men ändå riktigt underhållande och tokig. En påkostad feberdröm.

Devil's Rejects håller jag dock inte högt, alls. Den är bara frustrerande och rentav idiotisk.
Citera
2018-03-22, 19:11
Medlem
akesvideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Inte den; de är i Australiens ödemarker.
Primal? http://www.imdb.com/title/tt1438534/?ref_=fn_al_tt_1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in