2018-03-19, 20:54
Medlem
crispy-lips avatar
Jag lyssnar aldrig på radio självmant, men går på ett gym och där har de alltid radion på och det spelas totalt värdelös musik dagarna i ända. Det är cirka 10 låtar som går på loop. Bl.a. spelar de en sjukt dålig låt där det är en afrikansk (?) eller jamaica-röst som säger något i stil med "oonga, oonga, oonga" eller "koonga-koonga", "cungah-lungah", eller något, sedan är det en väldigt irriterande kvinnlig röst som sjunger "I don't really wanna fight anymore, I don't really wanna fake it no more". Vad är detta för värdelös låt och vilka sjunger den?
Har sökt på Oonga Oonga men hittar ingenting.
Citera
2018-03-19, 21:11
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crispy-lip
Jag lyssnar aldrig på radio självmant, men går på ett gym och där har de alltid radion på och det spelas totalt värdelös musik dagarna i ända. Det är cirka 10 låtar som går på loop. Bl.a. spelar de en sjukt dålig låt där det är en afrikansk (?) eller jamaica-röst som säger något i stil med "oonga, oonga, oonga" eller "koonga-koonga", "cungah-lungah", eller något, sedan är det en väldigt irriterande kvinnlig röst som sjunger "I don't really wanna fight anymore, I don't really wanna fake it no more". Vad är detta för värdelös låt och vilka sjunger den?
Har sökt på Oonga Oonga men hittar ingenting.
Luis Fonsi & Demi Lovato - Échame La Culpa?
Citera
2018-03-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Tjena!

Tack för tipset. Det är tyvärr inte den. Det är dock ett liknande sound. Har lyssnat på flera Tom Rosenthal-låtar nu och kan kanske vara en annan låt eller annan artist. Det är en melodi som spelar, ett lite släpigt och lugnt trumkomp, och en kör som sjunger i falsett något som jag tycker låter som "hold tight" eller liknande upprepade gånger. Kolla gärna klippet jag länkade, tyvärr måste man plåga sig igenom ett par minuter av reklam, men hade varit tacksam om någon gjorde det, och som kan bidra med värdefull info om låten.

Tittade på klippet. Kände igen rösten direkt då jag lyssnat mycket på deras låt Midnight City, som för övrigt är jävligt bra! Gruppen heter M83 och låten i klippet heter Wait 😊
Citera
2018-03-19, 21:24
Medlem
crispy-lips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Luis Fonsi & Demi Lovato - Échame La Culpa?

Ja, den där... 1,059,459,090 views?! Och mina öron blöder varje gång de spelar den. Hör nu dessutom att det var spanska och inte afrikanska. Men nu vet jag vad det är i alla fall, nästa gång jag tvingas lyssna. Tack för identifieringen!
Citera
2018-03-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puerapuera
Tittade på klippet. Kände igen rösten direkt då jag lyssnat mycket på deras låt Midnight City, som för övrigt är jävligt bra! Gruppen heter M83 och låten i klippet heter Wait 😊

YES, den är det!!!

Tack så mycket för att du tog dig tid och kollade och för att du satt inne med kunskapen om låten. Det var inte dåligt. Har upptäckt nu att jag hade låten på datorn som mp3 från en mapp med Kygo remix-låtar som jag laddade ner för ett par år sen. Så det är därifrån som jag kände igen den men missade att jag hade den mitt framför näsan hela tiden, så att säga. Återigen, tack för insatsen, ovärdeligt.
Citera
2018-03-21, 22:02
Medlem
missundiess avatar
Can't touch Lars
Hallå! Hoppas att alla har en bra dag osv. Jag måste få veta vem som sjunger/står bakom "Can't touch Lars", alltså min pappa hade den på sin dator för många år sen och jag fastnade helt, tyckte den var fett rolig av någon anledning. Har googlat och hittar inte ett skit. Hade den på en mp3 (min pappa och mina syskon la timmar på att fylla den med all min favoritmusik) och den blev stulen från min barnvagn en halv meter i från mig. Hade blivit helt enormt tacksam om jag kunde få tag i låten och kanske till och med lite info om dom som gjort låten. Trevligt slut på veckan! Tack på förhand
Citera
2018-03-22, 18:43
Medlem
Hej!!

Har haft en låt i huvudet nu i flera veckor! Har sökt på nätet efter det jag tror är lyricsen (svårt o höra exakt vad dom säger)
Låten brukar vara med i film och serier men ja minns inte vilken film jag såg när jag hörde den!

Jag tror att den går nånting såhär ( Smokin Let's poke it man oke dokee )

Hittar ingen match på google med just dom lyricsen (troligtvis nånting helt annat dom sjunger)

Tack på förhand!
Citera
2018-03-23, 02:09
Medlem
InternetFriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathos123
Hej!!

Har haft en låt i huvudet nu i flera veckor! Har sökt på nätet efter det jag tror är lyricsen (svårt o höra exakt vad dom säger)
Låten brukar vara med i film och serier men ja minns inte vilken film jag såg när jag hörde den!

Hittar ingen match på google med just dom lyricsen (troligtvis nånting helt annat dom sjunger)

Tack på förhand!

Kom att tänka på följande låt när jag läste lyricsen , men det är nog inte den du sökte:
https://www.youtube.com/watch?v=NVwrg2mFElc
Citera
2018-03-23, 16:21
Medlem
Hålgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathos123
Hej!!

Tack på förhand!

Jag tänker på den här: https://www.youtube.com/watch?v=D5K5l89mpV8

Låten börjar så här:

"We don't smoke marijuana in Muskogee
We don't take our trips on LSD
We don't burn our draft cards down on Main Street
We like livin' right, and bein' free"
Citera
2018-03-23, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Söker en future bass låt som jag har någonstans på datorn. Har för mig att den repeterar "all I want is you". Någon som vet vilken det är (textsök ger nada)?

Hittade själv till slut. Marshmello - Want u 2
Citera
2018-03-23, 19:49
Bannlyst
Söker ännu en låt som jag tror är en disco/funkylåt från början. ca 1:35 in i den här låten:

https://www.youtube.com/watch?v=bO5fykgnmvE

låter det som taget ur en annan (mycket välkänd) låt. Kommer bara inte på vad den andra låten heter. Har för mig att refrängen (i den andra låten) går något i stil med "XX feel when I'm with you". Någon? Bör vara äldre än 90-tal.
Citera
2018-03-24, 04:15
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Söker ännu en låt som jag tror är en disco/funkylåt från början. ca 1:35 in i den här låten:

https://www.youtube.com/watch?v=bO5fykgnmvE

låter det som taget ur en annan (mycket välkänd) låt. Kommer bara inte på vad den andra låten heter. Har för mig att refrängen (i den andra låten) går något i stil med "XX feel when I'm with you". Någon? Bör vara äldre än 90-tal.
Det påminner en del om Whitney Houstons (cover på) Greatest Love of All.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in