2018-03-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
NID har mejlkonversationen bakom betalvägg, någon som läst den? .

Här finns en bild på mailen men finns det fler?
https://sv-se.facebook.com/groups/832570586805800/permalink/1866875016708680/
Citera
2018-03-19, 16:40
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok jag svarar på första att signalspaningen kan faktiskt vara på UD.
Sen svarar jag att man inte har god kunskap om Twitter som innefattar alla journalister som följare, meningsmotståndare, partikamrater, andra kamrater, engelsktalande, araber, kurder osv. Så siffran om röster finns inte i hans följare det ska man ha klart för sig. Finns det ryska bottroll i hans följarlista också tro?

Det fetade. Det är nog inte en fråga om "Om", utan snarare, -Varför inte?
Citera
2018-03-19, 16:43
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ok jag svarar på första att signalspaningen kan faktiskt vara på UD.

Jag säger att det inte kunde ske. Tvärtom är jag rätt säker på att Ryssland försöker avlyssna/avlyssnar UD.

Jag säger att det inte alls är sannolikt att Ryssland verkligen skulle riskera sitt 'nätverk' för att sätta dit en pajas men noll inflytande? Högst tveksamt.
Det mest sannolika just nu är att Zackrisson råkade höra något när han jobbade med Oksanen.
Citera
2018-03-19, 16:49
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Ja säkrast för politiker och folk att hålla sig undan.

Ja, konsekvensneutral journalistik är farlig för dem som vant sig med "house trained" journos.
Citera
2018-03-19, 16:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag säger att det inte kunde ske. Tvärtom är jag rätt säker på att Ryssland försöker avlyssna/avlyssnar UD.

Jag säger att det inte alls är sannolikt att Ryssland verkligen skulle riskera sitt 'nätverk' för att sätta dit en pajas men noll inflytande? Högst tveksamt.
Det mest sannolika just nu är att Zackrisson råkade höra något när han jobbade med Oksanen.

Fast krimhalvön och människorättskämpar har dom säkerligen en hel del koll på. Även Sverige och resten av världen. Dessutom i valtider har dom mer kontroll eftersom dom vill påverka överallt.
Visserligen har Sverige/Europa en slags ryssfobi, men med all rätt. Är det något land som känner till ryssens aktiviteter så är det just Sverige. Många är naiva, och det ska man aldrig vara då det gäller Putin. Man ska utreda och man ska klyva varenda hårstrå vid misstanke om rysk signalspaning.
Jag begriper inte att Nyheter i dag är ryssvurmare. Man borde göra tillslag och husrannsakan pga rikets säkerhet.

Citat:
Enligt vad DN erfar finns det misstankar på UD om att främmande makt kan ha avlyssnat mejlkonversationen. Mejlen begärdes ut av Nyheter Idag men publicerades aldrig av den högerpopulistiska sajten, vilket gett upphov till misstankar om att sajten tipsats. Något som Nyheter Idag nekar till. Säpo informerade.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-19 kl. 16:54.
Citera
2018-03-19, 16:56
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Fast krimhalvön och människorättskämpar har dom säkerligen en hel del koll på. Även Sverige och resten av världen. Dessutom i valtider har dom mer kontroll eftersom dom vill påverka överallt.
Ja, men du pratade om signalspaning.
Jag skulle inte ens bli speciellt förvånad om 'människorättskämpar' var Putins agenter
Citat:
Visserligen har Sverige/Europa en slags ryssfobi, men med all rätt. Är det något land som känner till ryssens aktiviteter så är det just Sverige. Många är naiva, och det ska man aldrig vara då det gäller Putin. Man ska utreda och man ska klyva varenda hårstrå vid misstanke om rysk signalspaning.
Jag begriper inte att Nyheter i dag är ryssvurmare. Man borde göra tillslag och husrannsakan pga rikets säkerhet.
Antigen lever vi i en rättsstat eller inte.
Putin behöver dock inte följa dessa regler. Han är ju diktator
Citera
2018-03-19, 16:57
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Läs mitt tidigare inlägg angående följare så kanske informationen går fram. Om inte så kan jag inte hjälpa dig mer. Använd inte följarsiffror på Twitter som underlag för person eller partiröster. Är det så jävla svårt.

Då greppade du aldrig att faktumet att han *lämnar* Twitter kan uppfattas som om att han avgår på egen begäran.

84K kopplas till hans namn, uppfattas dessutom i en positiv kontext, en skara sympatiserande följare. En stor siffra är ju bra.

Han avgår med hedern i behåll helt enkelt, litterärt något stympad för ögonblicket.

Kanske som att bli av med högerarmen eller så.
Senast redigerad av Dystopikern 2018-03-19 kl. 17:00.
Citera
2018-03-19, 16:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, men du pratade om signalspaning.
Jag skulle inte ens bli speciellt förvånad om 'människorättskämpar' var Putins agenter

Antigen lever vi i en rättsstat eller inte.
Putin behöver dock inte följa dessa regler. Han är ju diktator

Ja, skit samma vad man kallar det för, men spaning handlar det om i alla fall.
Fast handlar det om rikets säkerhet och avlyssning av främmande makt, så finns det inte så mycket att be för egentligen. Däremot är jag övertygad om att Nyheter i dag kommer att få kryptera det mesta.
Citera
2018-03-19, 17:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ja, skit samma vad man kallar det för, men spaning handlar det om i alla fall.
Fast handlar det om rikets säkerhet och avlyssning av främmande makt, så finns det inte så mycket att be för egentligen. Däremot är jag övertygad om att Nyheter i dag kommer att få kryptera det mesta.

Putin skulle vinna om man behandlar Nyheter Idag annorlunda, precis som SD vann på att särbehandlas av media. Så jag hoppas att man ska köra hårt mot Nyheter Idag så att det blir mer populära.

Tror att de redan vann på det, faktiskt - för bara ett år sedan visste ingen av de jag känner vilka de är
Citera
2018-03-19, 17:04
Medlem
arbetets avatar
Vill lufta lite konspiratoriska teorier om detta då jag är aktiv rätt mycket i PU. Det här kan vara en reaktion på att man har information om att något riktigt stort är på gång internationellt. Då vill man ha alla hästarna i stallet. Detta utifrån de egentligen oproportionella åtgärderna från M-ledningens sida.
Citera
2018-03-19, 17:09
Medlem
Newcastle76s avatar
”Hanif-skandalen” slås upp i all svensk mainstream-media med buller och bång. Idiotin saknar motstycke med svartmålningen av Bali samtidigt som samma medier knappt ens kommenterat MSB:s rapport om islamisternas utbredning.
Själv tycker jag det senare är mångt mycket allvarligare för Sverige än att en person baktalar Patrik Oksanen på twitter.

Fy fan vad äckligt detta land blivit...
Citera
2018-03-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vill lufta lite konspiratoriska teorier om detta då jag är aktiv rätt mycket i PU. Det här kan vara en reaktion på att man har information om att något riktigt stort är på gång internationellt. Då vill man ha alla hästarna i stallet. Detta utifrån de egentligen oproportionella åtgärderna från M-ledningens sida.
och dina konspirationer är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in