Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Jag säger att det inte kunde ske. Tvärtom är jag rätt säker på att Ryssland försöker avlyssna/avlyssnar UD.
Jag säger att det inte alls är sannolikt att Ryssland verkligen skulle riskera sitt 'nätverk' för att sätta dit en pajas men noll inflytande? Högst tveksamt.
Det mest sannolika just nu är att Zackrisson råkade höra något när han jobbade med Oksanen.
Fast krimhalvön och människorättskämpar har dom säkerligen en hel del koll på. Även Sverige och resten av världen. Dessutom i valtider har dom mer kontroll eftersom dom vill påverka överallt.
Visserligen har Sverige/Europa en slags ryssfobi, men med all rätt. Är det något land som känner till ryssens aktiviteter så är det just Sverige. Många är naiva, och det ska man aldrig vara då det gäller Putin. Man ska utreda och man ska klyva varenda hårstrå vid misstanke om rysk signalspaning.
Jag begriper inte att Nyheter i dag är ryssvurmare. Man borde göra tillslag och husrannsakan pga rikets säkerhet.
Citat:
Enligt vad DN erfar finns det misstankar på UD om att främmande makt kan ha avlyssnat mejlkonversationen. Mejlen begärdes ut av Nyheter Idag men publicerades aldrig av den högerpopulistiska sajten, vilket gett upphov till misstankar om att sajten tipsats. Något som Nyheter Idag nekar till. Säpo informerade.